۲۸ آبان ۱۴۰۲

بررسی نحوه ساخت فیلم برند جدید ال‎‌جی

یک مرد میان‌سال معمولی با لانگبرد خودش در خیابان‌ها گشت‌وگذار می‌کند. او برای لحظه‌ای دو دل می‌شود اما در ادامه از هیجان و تنش سواری لذت می‌برد.

فیلم برند جدید ال‌جی که Life’s Good When You Dive in Smile First نام دارد، توانسته به رکورد ۶۰ میلیون بازدید در سطح جهانی و ۲.۵۵ میلیون بازدید در داخل کره جنوبی برسد. این فیلم در ماه اکتبر اکران شد و توانست نظراتی همچون «بهترین تبلیغاتی که اخیراً دیدم» مورد تحسین مردم قرار بگیرد.

چوی جونگ هو که فردی حرفه‌ای در تیم استراتژی برند ال‌جی است، نگاهی از پشت‌صحنه تولید این فیلم را ارائه کرده و پیام برند را در این فیلم Life’s Good منعکس کرده است.

این فیلم بسیار چشمگیر بود. در نگاه اول، فیلم داستانی ساده درباره مردی است که سوار لانگبرد می‌شود اما پیامی واقعی پشت آن چیست؟

سوار شدن بر لانگبرد استعاره‌ای از سفر زندگی است. مانند زندگی، شما به‌سادگی روی لانگبرد نخواهید توانست بایستید بلکه باید با آن به جلو حرکت کنید. در حالی که در خیابان‌ها سُر می‌خورید، ممکن است روی یک سنگ تلو تلو بخورید یا احساس عدم تعادل کنید، درست همانند زندگی که همه‌اش آفتاب و رنگین کمان نیست.

ما می‌خواستیم از این استعاره برای به اشتراک گذاشتن وعده جسورانه برند ال‌جی درباره Life’s Good استفاده کنیم. تصور همه افراد از «زندگی خوب» متفاوت است و ال‌جی تلاش می‌کند تا این تفاوت‌ها را بشناسد تا زندگی بهتری برای همه فراهم بیاورد. این فیلم همچنین می‌خواست با انتخاب خوش‌بین بودن نشان دهد که همه پتانسیل جسارت را دارند.

برخی از افرادی که این ویدیو را تماشا کردند، گفتند که نمی‌توانستند چشم از این فیلم بردارند و دوست نداشتن که آن را جلو بزنند. آیا بخش‌هایی در این فیلم به طور عمدی قرار داده شده که باعث شده تا بیننده آن را جلو نبرد؟

ما نمی‌خواستیم که مردم مانند تبلیغات معمولی از کنار این فیلم بگذرند، بنابراین سعی کردیم که از همان صحنه اول با کنجکاوی و دسیسه توجه مخاطبان را جلب کنیم. ما روی روایت تمرکز کردیم و لحن جدی‌تری نسبت به تبلیغات معمولی داشتیم که شاید تصمیم شجاعانه‌ای بود. اگرچه صحبت در مورد محصولات واقعی این برند مهم است اما با این فیلم، ما می‌خواستیم پیام و صدای ال‌جی را به طور خاص ارائه کنیم.

نیکولای فوگلسیگ فیلمساز سرشناس کارگردانی این فیلم را برعهده داشته است. او چگونه وارد این فرایند شد و چرا ال‌جی او را انتخاب کرد؟

از تصویر کلیدی مردی میان‌سال که سوار بر لانگبرد می‌شود تا نوشتن فیلم‌نامه‌ای که پیام اصلی خوش‌بینی کمپین را در خود جای داده است، ما زمان زیادی را صرف بررسی دیدگاه‌های مختلف کردیم. زمانی که مفهومی را تأیید کردیم، آن را به چندین فیلمساز ارائه کردیم تا علایق آن‌ها را بسنجیم.

نیکولای فوگلسیگ فلسفه و ایده مشابهی از خوش‌بینی داشت و بنابراین، او دقیقاً می‌دانست که ما چه چیزی از این فیلم می‌خواهیم. او حتی عاشق لانگبردها است و در سر صحنه فیلم می‌دانست که چطور به بازیگر نحوه لانگبرد سواری را توضیح بدهد. فکر می‌کنم همه این عوامل و قابلیت‌های تولید هنری او باعث ایجاد هم‌افزایی بین ما شد.

چرا ال‌جی در مراحل انتخاب بازیگر، مردی میان‌سال را به‌عنوان شخصیت اصلی انتخاب کرد؟

ما می‌خواستیم که بینندگان ما احساس کنند که می‌توانند شخصیت اصلی باشند که هر کسی که در حال تماشای این فیلم است، فکر کند این داستان خودش است. اگر فیلم با حضور یک جوان و مد روز بود، بیشتر شبیه به یک ویدیوی ورزشی در مورد لانگبرد به نظر می‌رسید.

به همین دلیل نیز ما قهرمانی را انتخاب کردیم که بسیار معمولی به نظر می‌رسد. وقتی به او نگاه می‌کنید، تشخیص اینکه او چه نوع فردی است، با تیپ بدنی، استایل و سن نامشخص دشوار است. ما می‌خواستیم فیلم احساسات مرد را برجسته کند، خوش‌بینی‌ای که با تغییر احساسات او از ناراحتی به اعتماد به نفس مشهود است. انتخاب بازیگر با در نظر گرفتن همه این عوامل صورت گرفت.

نظرات زیادی در مورد تأثیرگذار بودن فیلم برند وجود داشت. آیا شما فکر می‌کنید که پیام به همین شکل مخاطب را تحت تأثیر قرار داد؟ این ویدیو چه پیامی را برای افراد ۲۰ ساله ارسال می‌کند؟

جوانان امروزی در دنیایی با عدم اطمینان روزافزون زندگی می‌کنند. زمانی بود که تصمیمات زیادی در اوایل بزرگسالی می‌توان گرفت، مانند انتخاب یک حرفه پس از فارغ‌التحصیلی یا بچه‌دار شدن بعد از ازدواج. با این حال، به دلیل غیر قابل پیش‌بینی بودن زمان کنونی، نسل جوان ممکن است در مواجهه با گزینه‌های مشابه احساس ناراحتی کند.

پس از بحث‌های داخلی زیاد، به این نتیجه رسیدیم که نباید این پیام را ساده بیان کنیم. از آنجایی که ال‌جی با حفظ ذهنیت خوش‌بینانه به دستاوردهایی دست پیدا کرده، درست همانند پیام زندگی خوب است، ما می‌خواستیم از هر فرد ۲۰ ساله‌ای که می‌خواهد با خوش‌بینی زندگی را پیش ببرد، تشویق و حمایت کنیم.

من معتقدم که به همین دلیل است که پیام کلیدی‌ای که در سراسر فیلم وجود دارد، بسیار بیشتر طنین‌انداز می‌شود. لطفاً درباره نحوه ایجاد فیلم‌نامه این فیلم برند بر پایه کلمه کلیدی Life’s Good بیشتر توضیح بدهید.

خوش‌بینی مهم‌ترین کلمه کلیدی برای انتشار پیام Life’s Good است. در این زمانه‌های سخت، با شیوع بیماری همه‌گیری، درون شرکت ال‌جی از جمله خود من عزمی وجود داشت که نه‌تنها ازخودراضی نباشیم بلکه با گفتن «همه چیز خوب می‌شود» مشتریان را از سر خود باز نکنیم.

این انگیزه ما در به اشتراک گذاشتن یک پیام صمیمانه بود که خوش‌بینی را تشویق می‌کند. نکات ظریفی پشت هر کلمه با دقت مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت و وقتی فیلم‌نامه در نهایت به پایان رسید، کل تیم با درک این که «بله، این به معنای خوش‌بین بودن به زندگی است» هیجان‌زده شدند.

اگر فکرش را بکنید، به نظر می‌رسد که وعده برند Life’s Good اخیراً بیشتر به چشم می‌آید. هدف از به اشتراک‌گذاری آن چیست؟

ما تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا با محصولات خود زندگی بهتری را برای همه افراد به ارمغان بیاوریم. در اوایل سال جاری میلادی، ما برای تفسیر دقیق‌تر این پیام، برند را از نو تعریف کردیم. ما می‌دانیم که زندگی گاهی اوقات می‌تواند سخت و دردناک باشد و پیام Life’s Good به دنبال آن است که بگوید همیشه امکان خوش‌بینی در قلب همه وجود دارد.

ما می‌خواستیم نشان بدهیم که با اعتقاد به خوش‌بینی و رویارویی جسورانه با چالش‌ها، مردم خوبی‌ها و ارزش‌های زندگی را خواهند دید. فیلم برند برای ارائه این پیام نیز ساخته شده است.

رویارویی با زندگی با نگرش خوش‌بینانه ممکن است در این دوران چالش‌برانگیز آسان نباشد اما دلیلی وجود دارد که ال‌جی پیامی را برای تشویق خوش‌بینی انتخاب کند؟

 بر اساس گزارش آژانس تحقیقات مصرف‌کننده GWI، جمعیت جهان در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۴ درصد بدبین‌تر شده است. دو سال بعد، این درصد هنوز بهبود نیافته و همین نیز ثابت می‌کند که این روزها مثبت بودن چقدر دشوار است.

با این حال، در چنین مواقعی مهم است که به جنبه خوش‌بینانه زندگی نگاه کنیم. مردم نیازی به داشتن قوی‌ترین عزم یا اهداف عالی ندارند. امکان خوش‌بینی در دل ما کافی نیست. ال‌جی می‌خواست پیامی دلگرم‌کننده برای کمک به غلبه بر چالش‌های زندگی واقعی با طرز فکری جسورانه را منتقل کند.

آیا برنامه‌ای برای ارتباط این ارزش برند با تجربه مشتری دارید؟

نوآوری مجدد برند ال‌جی تنها یک شروع است. خوش‌بینی و جسارت Life’s Good همیشه هسته اصلی چالش‌ها و نوآوری‌های شرکت بوده است، نیروهای محرکی که ال‌جی را به‌عنوان یک شرکت جهانی معروف کردند. این ارزش‌ها در محصولات ال‌جی گنجانده شده‌اند و ما به مأموریت خود برای ارائه زندگی بهتر برای همه از جمله مشتریان و کارمندان خود ادامه خواهیم داد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید