۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

ال‌جی نتایج مالی سه ماهه اول 2023 را اعلام کرد

ال‌جی الکترونیکس امروز درآمد سه ماهه اول سال 2023 میلادی را 20.4 تریلیون وون کره جنوبی اعلام کرده که دومین درآمد بالا در سه ماهه اول سال است و سود عملیاتی 1.5 تریلیون وون کره جنوبی را به همراه داشته که سومین سودآوری سه ماهه اول سال بالا در تاریخ این شرکت به شمار می‌رود. این رکورد فروش منعکس‌کننده اقدامات این شرکت برای بهبود اساسی ساختار کسب و کار و کارایی عملیاتی آن است، آن هم در حالی که سودآوری تحت تأثیر شرایط چالش‌برانگیز اقتصاد جهانی قرار گرفته است.

مهم‌تر از همه، ساختار تجاری این شرکت با گسترش مداوم بخش B2B و حوزه‌های تجاری غیر سخت‌افزاری همچون محتوا و خدمات که رشد قابل توجهی به دست آورده‌اند، بهبود پیدا کرده است.

شرکت لوازم خانگی و راهکار هوای ال‌جی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی ۸.۰۲ تریلیون وون کره جنوبی را بدست آورده که سود عملیاتی آن ۱.۰۲ تریلیون وون است. این واحد تجاری، بیشترین درآمد سه ماهه اول سال را به ثبت رسانده و برای اولین بار است که سود عملیاتی آن از مرز ۱ تریلیون وون عبور می‌کند.

این رشد مستمر عمدتا به دلیل گسترش سریع بخش B2B است که با فروش محصولات مبتنی بر پمپ‌های حرارتی کارآمد از لحاظ انرژی و همچنین سیستم‌های ذخیره انرژی بیشتر شده است. پیشگامی ال‌جی در راهکارها و محصولات گرمایش، تهویه هوا و تهویه مطبوع (HVAC) برای خانه‌ها و کسب و کارها باعث شده تا این محصولات عملکردی بسیار قوی و کارآیی انرژی بسیار خوبی داشته باشند که همسو با تمایلات فعلی بازار اروپا و همچنین مقررات سخت‌تر محیط زیستی است.

این شرکت همچنان تمرکز خودش را روی رقابتی و متمایز بودن لوازم خانگی ممتاز خودش و همچنین قدرت بخشیدن به خطوط تولید خودش در راستای پاسخگویی به تقاضای بازار و مدیریت بهتر ساختار هزینه برای افزایش سودآوری قرار داده است. انتظار می‌رود تجارت لوازم خانگی با تمرکز بر بخش در حال گسترش B2B و تسریع بخش خدمات از جمله کسب و کار خدمات اجاره و مراقبت که در طی پنج سال گذشته به میانگین نرخ رشد سالانه ۳۰ درصدی در کره جنوبی رسیده است، رشد مداومی داشته باشد.

شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی رکورد فروش سه ماهه اول سال ۳.۳۶ تریلیون وون را به همراه سود عملیاتی ۲۰۰.۳ میلیارد وون به ثبت رسانده است. به لطف مدیریت موثر هزینه‌های عملیاتی و از طریق پیش‌بینی افزایش تقاضا، سودآوری بهبود پیدا کرده است. با وجود تقاضای کمتر بازار تلویزیون در جهان به دلیل شرایط اقتصادی چالش‌برانگیز در اروپا، این شرکت افزایش فروش کسب و کارهای محتوا و خدمات بر اساس پلتفرم تلویزیون هوشمند webOS خودش را تجربه کرده که در عین حال، رقابت‌پذیری را نیز تقویت می‌کند. انتظار می‌رود عرضه محصولات ممتاز سال ۲۰۲۳ با رهبری محصولات نوآورانه‌ای همچون تلویزیون‎‌های LG OLED evo همچنان رقابت‌پذیری این شرکت را حفظ کنند. در عین حال، عرضه جهانی تلویزیون‌های Lifestyle Screens که طرح‌ها و ویژگی‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند، فروش را افزایش خواهد داد و در بازار تلوویزیون‌های ممتاز پیشگام خواهد بود. تلویزیون LG OLED Objet Collection Posé امسال در بیش از ۴۰ کشور جهان عرضه شده است.

شرکت راهکارها قطعات خودرو در سه ماهه اول سال به فروش ۲.۳۹ تریلیون وون کره جنوبی دست پیدا کرده که سود عملیاتی آن ۵۴ میلیارد وون است. این واحد تجاری رکورد بالاترین فروش در سه ماهه اول سال را به ثبت رسانده و نسبت به سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی رشد داشته است که نشان‌دهنده تلاش‌های مداوم برای قدرت بخشیدن به زنجیره تأمین جهانی است تا در عین حال، سودآوری را افزایش بدهد چراکه ارزش سفارشات انباشه برای قطعات خودرو به ۸۰ تریلیون وون رسیده است. با وجود عدم قطعیتی که بر صنعت خودروسازی جهانی تأثیر می‌گذارد، پیش‌بینی می‌شود که تقاضا برای وسایل نقلیه الکتریکی افزایش داشته باشد. ال‌جی نیز با توجه به رقابت‌پذیری خودش در زمینه‌های مختلف همچون اطلاعات سرگرمی داخل خودرو، پیشرانه الکتریکی، چراغ‌های جلو و راهکارهای متمایز همچنان در این صنعت پیشگام خواهد بود.

شرکت راهکارهای تجاری ال‌جی نیز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی به فروش ۱.۴۸ تریلیون دست پیدا کرده که سود عملیاتی آن ۶۵.۷ میلیارد وون است. رشد پایدار این شرکت نیز به دلیل پاسخ فعالانه و پیشگیرانه به تقاضای فصلی تحصیلی با محصولات رقباتی از جمله لپ تاپ Ultraslim LG gram جدید است و این در حالی است که رقابت‌پذیری محصولات و کارایی عملیاتی آن‌ها نیز بهبود پیدا کرده است. این شرکت به دنبال آن است تا با توسه راهکارهای سفارشی و کشف تقاضای بالقوه مشتریان، تجارت نمایشگرهای اطلاعاتی خودش را افزایش بدهد. این شرکت همچنین قصد دارد توسعه بخش‌های تجاری جدید، به ویژه در کره جنوبی را تسریع کند که از جمله این بخش‌ها نیز می‌توان به ربات‌ها و شارژرهای وسایل نقلیه الکتریکی اشاره کرد که به طور کامل در سیستم‌های تولید ال‌جی ادغام می‌شوند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید