۱۶ مرداد ۱۴۰۳

ال‌جی در سالنامه پایداری ۲۰۲۴ S&P Global به وضعیت یک درصد برتر رسید

ال‌جی به‌عنوان یک شهروند شرکتی جهانی مدت‌ها است که متعهد به شکل‌دهی آینده‌ای پایدار و عادلانه برای همه است. این تلاش‌ها بی‎‌توجه نبودند و S&P Global نیز اخیراً در سالنامه پایداری امسال تعهد این شرکت را به آینده‌ای سبزتر تشخیص داده است.

سالنامه پایداری S&P Global بر اساس ارزیابی پایداری (CSA) این شرکت از سال قبل است که به طور جامع اقدامات پایداری هر شرکت را ارزیابی می‌کند. ارزیابی CSA به مدت ۲۵ سال شرکت‌ها را در ۶۲ صنعت از طریق پرسش‌نامه‌های خاص صنعت مقایسه می‌کند.

ال‌جی در ارزیابی امسال امتیازات بالایی به ویژه در حوزه‌های محیط زیست و نظارت دریافت کرد. ال‌جی در بخش محیط زیست نیز توانسته امتیازات کاملی در گردش منابع از جمله مدیریت انرژی، پسماند و آب به دست آورد و امتیازات مهمی را برای استراتژی سیستماتیک آب و هوا کسب کرد. در ۱۸ ژوئیه، در مراسم S&P Global Sustainability Awards سال ۲۰۲۳ در سئول شرکت کرد تا این تقدیرنامه را دریافت کند.

در دسته «تجهیزات و محصولات اوقات فراغت و صنعت الکترونیک» ال‌جی امتیاز ۷۱ از ۱۰۰ را دریافت کرده که بیشترین امتیاز در بین ۱۰۹ شرکت بوده و همین نیز باعث شده تا شرکت جایگاهی را در بین یک درصد برتر کسب کند. از بین ۹۴۰۰ شرکت در ۶۲ صنعت مورد ارزیابی، تنها ۶۶ شرکت در بین «یک درصد برتر» قرار گرفتند و تنها ۶ شرکت از کره جنوبی حضور داشتند.

ال‌جی از زمان اعلام هدف خودش در سال ۲۰۱۹ میلادی برای دستیابی به وضعیت کربن خالص صفر در مرحله تولید تا سال ۲۰۳۰، فعالانه به بحران آب و هوا رسیدگی کرده است. این اولین شرکت لوازم خانگی بود که اهداف کاهش گازهای گلخانه‌ای خودش را توسط طرح اهداف علمی (SBTi) تأیید کرد. در گزارش پایداری ۲۰۲۳-۲۰۲۴، ال‌جی انتشار گازهای گلخانه‌ای خودش را با محاسبه تمام ۱۵ دسته سه حوزه منتشر کرد. این شرکت همچنین در حال گسترش استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی و توسعه مواد محافظ کاغذی برای بسته‌بندی است که با تلاش‌های خودش برای تسریع طرح‌های کاهش پلاستیک همسو است.

ال‌جی در مورد حاکمیت و نظارت شرکتی، اخلاق شرکتی، مدیریت نوآورانه و همچنین افشای شفاف مورد ستایش قرار گرفته است. ال‌جی برای ایجاد محیطی که در آن هر کارمندی در سراسر جهان بتواند اخلاق شرکتی را رعایت کند، منشور Code of Ethics and Code of Conduct را به بیش از ۱۰ زبان در سراسر جهان توزیع کرده است. امسال، یک اصل حقوق بشری یکپارچه برای ایجاد یک سیاست منسجم در سراسر مرزها معرفی کرد که نشان دهنده احترام شرکت به حقوق بشر و تعهد به استانداردهای بین‌المللی است. علاوه بر این، پس از تعیین پارک هوشمند ال‌جی در چانگ‌وون به‌عنوان Lighthouse Factory توسط مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۲، کارخانه این شرکت در تنسی در ایالات متحده در سال گذشته به همین عنوان دست پیدا کرد و سابقه‌ای از شیوه‌های مدیریت نوآورانه موفق را ایجاد کرد.

ال‌جی برای تحقق چشم‌انداز Better Life For All خودش، سال گذشته شش وظیفه استراتژیک برای مدیریت ESG ایجاد کرد که روی دو حوزه کلیدی 3C برای سیاره (خنثی بودن کربن، دایره‌ای بودن و فناوری پاک) و 3D برای مردم (طراحی، محل کار مناسب و تنوع و گنجاندن) متمرکز است.

برای حوزه کلیدی 3C نیز ال‌جی روی انتقال و گذار خودش به انرژی‌های تجدیدپذیر، گسترش بازیافت زباله، توسعه محصولات بسیار کارآمد و استفاده از مواد سازگار با محیط زیست کار کرده است. طرح 3D نیز روی تضمین بالاترین استانداردهای ایمنی، سلامت، حقوق کار و حقوق بشر در کل زنجیره تأمین متمرکز است و این در حالی است که توسعه و جذب زنان و افراد دارای معلولیت را ارتقا می‌دهد و در عین حال دسترسی به محصولات و خدمات خودش را بهبود می‌بخشد.

ال‌جی برای احترام به تعهد خودش به چشم‌انداز Better Life for All برای ایجاد ارزش برای جامعه ثابت قدم است. این شرکت که در سطح جهانی به دلیل دستاوردهای برجسته خودش در مدیریت ESG شناخته شده است، به انجام مسئولیت‌ها و نقش‌های خودش در بخش‌های اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی ادامه خواهد داد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید