۱۷ مهر ۱۴۰۲

پردازنده Alpha 10 با قدرت هوش مصنوعی بیشتر برای تلویزیون‌های OLED ال‌جی

با اینکه هنوز به‌صورت رسمی اعلام نشده اما خبرگزاری‌های کره جنوبی گزارش دادند که ال‌جی در حال توسعه پردازنده ویدیو، صدا و داده آلفا ۱۰ (Alpha 10) است که در مرکز SIC ال‌جی الکترونیکس ساخته می‌شود و دارای یک واحد پردازش عصبی بهبود یافته است. انتظار می‌رود که این نسل تازه پردازنده در تلویزیون‌های اوال‌ای‌دی سال ۲۰۲۴ میلادی اعمال شود.

گفته شده که این تراشه به جای اتکای زیاد به مراکز داده خارجی، الگوریتم‌های هوش مصنوعی بیشتری را اجرا می‌کند و تصمیمات پیچیده‌تری را به‌صورت داخلی می‌گیرد. این همان چیزی است که ما به طور فزاینده‌ای در گوشی‌های هوشمند جدید می‌بینیم و می‌تواند ویژگی جدیدی به تلویزیون‌های اوال‌ای‌دی اضافه کند.

در سال ۲۰۱۸ میلادی تراشه آلفا ۹ منتشر شده بود و حالا امید می‌رود که این پردازنده تازه بتواند کیفیت تصویر بهتری را به نمایش بگذارد که شامل بهبود تجزیه‌وتحلیل تصویر، کاهش نویز و همچنین تشخیص اشیا می‌شود و این در حالی است که می‌تواند پتانسیل‌هایی برای پیشرفت‌های صوتی نیز داشته باشد.

به دنبال عرضه پردازنده آلفا ۹ در سال ۲۰۱۸، هر ساله ارتقاهای تدریجی برای آن عرضه شده که باعث ایجاد نسل ششم پردازنده آلفا ۹ تاکنون شده است که در مدل‌های فعلی C3، G3، M3 و همچنین Z3 تلویزیون‌های اوال‌ای‌دی ال‌جی به کار گرفته شدند.

به نظر می‌رسد که این تراشه جدید آلفا ۱۰ برای استفاده در تلویزیون‌های هوشمند آینده برنامه‌ریزی شده اما با توجه به گزارش‌های منتشر شده، ال‌جی می‌تواند پلتفرم webOS خودش را به طیف وسایل بیشتری فراتر از تلویزیون‌ها گسترش بدهد.

احتمالاً در نمایشگاه CES در ژانویه سال ۲۰۲۴ میلادی اطلاعات بیشتری درباره پردازنده آلفا ۱۰ ال‌جی آشکار خواهد شد.

 

توجه: این خبر یه صورت رسمی از طرف LG تایید نشده است

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید