۳۱ مرداد ۱۴۰۳

مدیر عامل ال‌جی ویلیام چو از پیشرفت به سمت چشم‌انداز Future Vision 2030 می‌گوید

ال‌جی الکترونیکس (LG) با بهره‌گیری از دهه‌ها بینش مشتری، تخصص تولید و مهارت فناوری خودش به‌عنوان شرکتی پیشرو در لوازم خانگی، به سرعت در حال تبدیل شدن به یک شرکت راهکار زندگی هوشمند است. ال‌جی به‌عنوان بخشی از استراتژی میان مدت تا بلند مدت خودش در چشم‌انداز Future Vision 2030 متعهد به تحول و رشد مداوم است.

در ۲۱ اوت، ال‌جی میزبان یک فروم سرمایه‌گذار در LG Sciencepark در سئول بود که در آن، سرمایه‌گذاران و تحلیلگران داخلی و بین‌المللی گرد هم آمدند. در طول این رویداد، مدیر عامل ویلیام چو پیشرفت و جهت‌گیری استراتژیک این شرکت را از زمان اعلام چشم‌انداز Future Vision 2030 در سال گذشته میلادی تشریح کرد و روی دستاوردهای کلیدی تأکید کرد. این انجمن همچنین به صورت زنده در کانال یوتیوب ال‌جی پخش شد.

علاوه بر مدیر عامل ویلیام چو، در این رویداد کیم چانگ تائه، لی سام سو و دیگر مدیران اجرایی ارشد مسئول حوزه‌های تجاری مهم مانند سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع (HVAC)، محتوا و خدمات webOS و کسب و کار اشتراک حضور داشتند. هدف از این رویداد انتقال پیشرفت و برنامه‌های استراتژی میان مدت به بلند مدت ال‌جی به صورت مستقیم به بازار و تضمین شفافیت بیشتر بود.

پس از اعلام چشم‌انداز آینده ۲۰۳۰ و نشست سهام‌داران، ال‌جی به تعامل با بازار و سهام‌داران از طریق ارتباط مستقیم مدیر عامل و رهبران کلیدی کسب و کار ادامه می‌دهد. بر اساس این چشم‌انداز، ال‌جی قصد دارد تا با اتصال و تقویت تجربیات مشتریان در فضاهای مختلفی زندگی از جمله خانه‌ها، محیط‌های تجاری، حمل و نقل و پلتفرم‌های مجازی به یک شرکت راهکار زندگی هوشمند تبدیل شود. برای دستیابی به این هدف نیز این شرکت قصد دارد تا تحول سبد کسب و کار خودش را به سمت یک مدل آینده‌نگرانه سرعت ببخشد. هدف نیز دستیابی به اهداف Triple Seven است که نرخ رشد ۷ درصد، سود عملیاتی ۷ درصد و EV/EBITDA از ۷ است.

در این رویداد، ال‌جی پیشرفت‌های مالی میان دوره‌ای خودش را تحت عنوان چشم‌انداز آینده ۲۰۲۳۰ به اشتراک گذاشت و نشان داد که بر اساس نیمه اول سال جاری، درآمد ۸ درصدی، سود عملیاتی ۶ درصدی و رشد چهار برابری EV/EBITDA در مقایسه با سال قبل را داشته است.

مدیر عامل ویلیام چون بیان کرده:

«در طول سال گذشته، ما به طور پیوسته پایه و اساس دستیابی به چشم‌انداز آینده خود را ایجاد کردیم و به ایجاد تغییرات ساختاری و نتایج پایدار در زمینه‌های مختلف افتخار می‌کنیم. با اعتماد به نفس قوی و احساس مسئولیت، به پیشروی در جهت اهداف خود ادامه خواهیم داد.»

چهار جهت استراتژیک برای نوآوری سبد تجاری

مدیر عامل ویلیام چو رویکرد ال‌جی به نوآوری سبد کسب و کار را با تمرکز بر چهار جهت کلیدی شرح داد که شامل به حداکثر رساندن پتانسیل کامل کسب و کارهای کلیدی موجود، گسترش مدل‌های خدماتی مبتنی بر پلتفرم، تسریع رشد B2B و تقویت کسب و کارهای جدید LGE است.

اولین جهت به حداکثر رساندن پتانسیل کامل کسب و کارهای فعلی شامل لوازم خانگی و تلویزیون برای غلبه بر محدودیت‌های کسب و کارهای اصلی است. این شامل ادغام خدمات اشتراک در محصولات لوازم خانگی و گسترش کانال‌های فروش مستقیم به مصرف‌کننده است که انتخاب‌های بیشتر و تجربیات پیشرفته‌تری را برای مشتریان فراهم می‌کند.

مدیر عامل ویلیام چون توضیح داد که این تلاش‌ها منجر به رشد پایدار و تولید سود در کسب و کارهای اصلی می‌شود که به درآمدزایی شرکت کمک می‌کنند. با وجود کاهش دو رقمی در بازار لوازم خانگی کره، فروش لوازم خانگی ال‌جی به دلیل ایجاد تقاضای جدید از طریق خدمات اشتراک در حال افزایش است. علاوه بر این، فروش لوازم خانگی در خارج از کشور طی سه سال گذشته بیش از ۱.۵ برابر سریع‌تر از میانگین بازار رشد کرده است که ناشی از توسعه خطوط تولید و قیمت و فروش D2C است.

دوم، گسترش مدل‌های خدمات مبتنی بر پلتفرم است که روی استفاده از صدها میلیون محصول ال‌جی فروخته شده در سراسر جهان به‌عنوان پلتفرمی برای تولید درآمد از محتوا، تبلیغات و خدمات است. یک مثال بارز نیز کسب و کار تلویزیون شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی است که هدف آن سرعت بخشیدن به تجارت تبلیغات و محتوای webOS با هدف تبدیل شدن به شرکت پلتفرم رسانه و سرگرمی است. از سال ۲۰۱۸، نرخ رشد سالانه تجارت محتوا و تبلیغات مبتنی بر پلتفرم webOS به ۶۴ درصد رسیده است.

از نظر سرعت بخشیدن به رشد مشاغل B2B، ال‌جی در زمینه‌هایی مانند قطعات خودرو، تهویه مطبوع و کارخانه‌های هوشمند به نتایج قابل‌توجهی دست پیدا کرده است. این پیشرفت‌ها با نقاط عطف بازار مانند دیجیتالی‌سازی و برق‌رسانی همسو هستند. ال‌جی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ سهم B2B از کل درآمد خودش را به بیش از ۴۵ درصد افزایش بدهد. سهم B2B که در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۷ درصد بود، در نیمه اول سال جاری به ۳۵ درصد افزایش داشته است.

کسب و کار راهکارهای قطعات خودرو ال‌جی نیز با فروش سریع محصولات با ارزش بالا مانند کابین‌های دیجیتالی توانسته سفارشات بیش از ۱۰۰ تریلیون وونی را به ثبت برساند. این شرکت همچنین در حال گسترش ردپای تولید جهانی خودش برای حمایت از این رشد است. در بخش HVAC نیز ال‌جی با فناوری‌های پیشرفته اینورتر و پمپ‌های حرارتی خودش بازار محصولات با راندمان بالا را در دست گرفته و به طور فعال بازار سیستم‌های خنک کننده برای مراکز داده هوش مصنوعی را هدف قرار می‌دهد، جایی که تقاضا زیاد است. ال‌جی همچنین برنامه‌هایی برای گسترش کسب و کار کارخانه‌های هوشمند خودش به صنایعی با نیازهای روزافزون اتوماسیون کارخانه مانند نیمه رساناها، داروها، بیوتکنولوژی و غذا و نوشیدنی دارد.

این شرکت به سرمایه‌گذاری در زمینه‌های تجاری جدید و امیدوارکننده ادامه می‌دهد که به‌عنوان پایه‌ای برای رشد آینده عمل می‌کند. در بخش رباتیک تجاری، ال‌جی بر روی ایمن کردن قابلیت‌های رباتیک مبتنی بر هوش مصنوعی و نرم‌افزار متمرکز شده است. برای تجارت شارژ خودروهای الکتریکی نیز ال‌جی با شرکای جهانی همکاری کرده تا بتواند فرصت‌های تجاری را به دست بیاورد.

نوآوری در نمونه کارها

ال‌جی همچنین موفقیت و پتانسیل رشد کسب و کارهای کلیدی را برجسته کرده که به موتورهای اصلی رشد آینده این شرکت تبدیل شده‌اند و نتایج قابل توجهی را از نوآوری نمونه کارهای خودش به نمایش گذاشت.

ویلیام چو بیان کرده:

«با الهام از اصطلاح «یونیکرن» یا «تک شاخ» برای توصیف سرمایه‌گذاری‌های بالای یک تریلیون وون در بازار، ما به مدل‌های کسب و کار جدید که فروش سالانه بیش از یک تریلیون وون دارند، به‌عنوان کسب و کارهای یونیکرن یاد می‌کنیم. خدمات اشتراک لوازم خانگی ما در سال گذشته از یک تریلیون وون فراتر رفت و وضعیت خودش را به‌عنوان یک تجارت یونیکرن ثبت کرد. علاوه بر این چندین کسب و کار تازه نیز انتظار می‌رود که در آینده بتوانند به این سطح برسند.»

کسب و کار اشتراک لوازم خانگی

ال‌جی با ترکیب خدمات با لوازم خانگی خودش از طریق مدل اشتراکی، پیش‌گام تغییر پارادایم در تجارت لوازم خانگی است. برخلاف مدل‌های سنتی محصول محور که فروش یکباره ایجاد می‌کنند، مدل اشتراک، روابط مستمر با مشتری را حفظ می‌کند، خدمات مراقبتی بهینه شده را پس از خرید ارائه می‌کند و در نتیجه درآمد مستری ایجاد می‌کند.

در سال گذشته، کسب و کار اشتراک به ۱.۱۳۴ تریلیون درآمد سالانه دست پیدا کرد که رشد ۳۳ درصدی را نسبت به سال گذشته داشت و به وضعیت تجارت یونیکرن دست پیدا کرد. این رشد در حال شتاب گرفتن است و انتظار می‌رود که درآمد امسال نزدیک به ۶۰ درصد افزایش بیابد و از ۱.۸ تریلیون وون فراتر برود.

رشد سریع کسب و کار اشتراک لوازم خانگی ال‌جی به دلیل توانایی آن در برآوردن نیازهای متنوع مشتریان است. مشتریان می‌توانند بار خرید اولیه خود را کاهش بدهند و لوازم خانگی خود را با خدمات تخصصی در مدت زمان مورد نظر با خدمات رایگان ارائه شده در طول دوره اشتراک در بهترین شرایط نگه دارند. پاسخ‌های مشتریان ارزش بالای تجارت اشتراک را برجسته می‌کند، به طوری که سهم آن از فروش لوازم خانگی ال‌جی از ۱۵ درصد در سال گذشته به بیش از ۲۰ درصد در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

تبلیغات مبتنی بر webOS و کسب و کار محتوا

کسب و کار تبلیغاتی و محتوای مبتنی بر webOS ال‌جی از میلیون‌ها دستگاه این شرکت در سراسر جهان به‌عنوان پلتفرم برای ایجاد جریان‌های درآمد اضافی استفاده می‌کند. امسال انتظار می‌رود که درآمد از یک تریلیون وون فراتر برود که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ چهار برابر شده است. برای حفظ این رشد سریع نیز ال‌جی بر گسترش پایگاه مشتریان خودش، متنوع کردن مدل‌های درآمدی و تقویت قابلیت‌های تجاری تمرکز دارد.

در کسب و کارهای پلتفرم، هر چه دستگاه‌های بیشتری از پلتفرم استفاده کنند، مقیاس کسب و کار بزرگتر می‌شود. ال‌جی در دهه گذشته در حدود ۲۲۰ میلیون تلویزیون هوشمند فروخته است. علاوه بر این، ال‌جی مجوز webOS خودش را به شرکت‌های خارجی که سیستم عامل خودشان را ندارند، صادر می‌کند و برندهای غیر ال‎‌جی نیز بیش از ۱۰ میلیون تلویزیون webOS فروختند. پلتفرم webOS همچنین فراتر از تلویزیون‌ها گسترش می‌یابد و شامل وسایل سرگرمی و اطلاعات داخل خودرو می‌شود و همین نیز شرکت‌های OEM را به‌عنوان مشتری جذب می‌کند.

ال‌جی از طریق webOS محتواهای متنوعی را ارائه می‌کند که مدل‌های درآمد عملیاتی مبتنی بر تبلیغات و خدمات است. یک مثال بارز نیز LG Channels است که یک سرویس پخش رایگان با پشتیبانی از تبلیغات است که بیش از ۳۸۰۰ کانال را در ۲۹ کشور ارائه می‌دهد. ال‌جی قصد دارد تا خدمات خودش را در زمینه‌های با رشد بالا مانند بازی، خرید شخصی و Transactional Video On Demand متنوع کند.

برای تقویت قابلیت‌های پلتفرم webOS خود، ال‌جی قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ بیش از یک تریلیون وون در آن سرمایه‌گذاری کند. این شرکت به همکاری با بیش از ۴۰۰۰ شریک محتوای جهانی خودش ادامه می‌دهد و راهکارهای تبلیغاتی مناسب را از طریق زیرمجموعه تجزیه و تجلیل داده‌های خودش به نام Alphonso گسترش می‌دهد.

تجارت خنک‌کننده مرکز داده هوش مصنوعی

تجارت HVAC ال‌جی مجموعه وسیعی از محصولات از سیستم‌های تهویه مطبوع مسکونی گرفته تا سیستم‌های تجاری برای ساختمان‌های بزرگ، مدارس، مؤسسات عمومی و تأسیسات صنعتی را ارائه می‌دهد. این یکی از سریعترین کسب و کارهای اصلی ال‎‌جی است که به روندهای بازار مانند کربن زدایی و برق سازی هدایت می‌شود.

تجارت خنک‌کننده یا چیلر که راهکارهای خنک‌کننده برای ساختمان‌های بزرگ ارائه می‌دهد، با افزایش تقاضاهای غول‌های فناوری جهانی در بحبوحه رونق هوش مصنوعی، با افزایش تقاضا برای مراکز داده مواجه شده است. در طی سه سال گذشته، کسب و کار چیلر ال‌جی به طور متوسط نرخ رشد سالانه بیش از ۱۵ درصد را به دست آورده که فروش آن را در خارج از کشور در مدت مشابه بیش از دو برابر کرده است.

ال‌جی قصد دارد تا از تجربه گسترده خودش در زمینه تأمین چیلر به نیروگاه، مراکز داده و سایر تأسیسات و همچنین فناوری‌های اصلی با راندمان خودش کمک بگیرد تا بتواند به طور فعال بازار خنک‌کننده مراکز داده را هدف قرار بدهد. علاوه بر این، ال‌جی در حال آماده شدن برای تجاری سازی راهکارهای جدید مانند خنک‌کننده غوطه‌وری مایع است که در بازار طرفداران زیادی پیدا می‌کند.

ال‌جی برای دستیابی به اهداف میان مدت و بلند مدت خودش در Future Vision 2030، به طور مدام نوآوری در سبد کسب و کار را انجام می‌دهد. این شرکت قصد دارد تا ۵۰ درصد از کل فروش و ۷۵ درصد از سود عملیاتی از سه حوزه کلیدی یعنی گسترش خدمات مبتنی بر پلتفرم، تسریع رشد B2B و همچنین پرورش کسب و کارهای جدید به دست بیاورد.

ویلیام چو بیان کرده:

«این اهداف به سرعت در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند. ما مطمئن خواهیم شد که ارزش پیشنهادی جدید ال‌جی توسط همه ذی‌نفعان به رسمیت شناخته می‌شود و رشد پایدار و سودآوری را در بلندمدت تضمین می‌کند.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید