۱۴ مرداد ۱۴۰۳

پنل‌های OLED ال‌جی مراقب سلامت بدن و چشم هستند

شرکت ال‌جی دیسپلی (LG Display) که پیشرو در زمینه فناوری‌های نمایشگر در جهان است، به تازگی اعلام کرده که پنل‌های تلویزیونی OLED آن برای کمک به بینندگان برای حفظ الگوی خواب سالم عالی هستند.

این شرکت اخیراً یک مطالعه بالینی را برای تأیید تأثیر پنل‌های تلویزیونی خودش روی خواب و با همکاری با محققانی از دانشگاه کومین سئول انجام داده است. در طول این مطالعه دو هفته‌ای، آن‌ها سطح هورمون خواب‌آور ملاتونین را در ۴۰ مرد و زن بالغ را اندازه‌گیری کردند که محتوای مشابهی را روی تلویزیون‌های LCD یا OLED تماشا می‌کردند.

در حالی که ترشح ملاتونین گروهی که تلویزیون LCD را تماشا می‌کردند، در طول دو ساعت ۲.۷ درصد کاهش پیدا کرده اما در گروهی که تلویزیون OLED را تماشا می‌کردند، ۸.۱ درصد افزایش داشته است.

بدن انسان برای خوابیدن در شب به بالا آمدن ملاتونین نیاز دارد. با این حال، نور آبی ساطع شده از نمایشگرها باعث اختلال در ترشح ملاتونین می‌شود که به طور بالقوه منجر به اختلالات خواب می‌شود.

به طور کلی، پنل‌های LCD به دلیل اتکای مداوم به نور پس‌زمینه قوی، ۷۰ تا ۸۰ درصد نور آبی ساطع می‌کنند و این در حالی است که تنها ۳۶ درصد نور آبی از پنل‌های تلویزیون OLED خود نورده ساطع می‌شود.

پرفسور کیم چانگ ووک که رئیس این تحقیقات بوده، بیان کرده:

«این پنل‌های تلویزیونی علاوه بر به حداقل رساندن تأثیر منفی بر ترشح ملاتونین در طول زمان تماشا، در حفظ الگوی سالم بینندگان از طریق فعال شدن بیشتر اعصاب پاراسمپاتیک که مسئول احساس راحتی هستند، مؤثر هستند.»

نتایج این مطالعه تأیید می‌کنند که پنل‌های OLED این شرکت به‌عنوان پشتیبان سلامت چشم و بدن، از جمله بهینه‌سازی برای محافظت از ریتم‌های شبانه‌روزی بینندگان مناسب است. سال گذشته پنل‌های تلویزیونی OLED و پنل‌های مانیتور این شرکت اولین نمونه‌هایی در صنعت بودند که توسط سازمان TÜV Rheinland که نهادی مستقل برای تست، بازرسی و صدور گواهینامه محصول است، گواهینامه Circadian Friendly دریافت کردند.

علاوه بر این، پنل‎‌های تلویزیونی OLED ال‌جی با داشتن کمترین سطح تابش نور آبی در میان پنل‌های تلویزیونی موجود و همچنین فقدان سوسو زدن صفحه، پدیده‌ای که باعث کاهش بینایی می‌شود، توانسته گواهینامه Eyesafe را دریافت کند و این در حالی است که از سازمان UL نیز گواهینامه‌های Discomfort Glare Free و Flicker Free را نیز به دست آورده است.

سو یانگ یون مدیر ارشد فناوری ال‌جی دیسپلی بیان کرده:

«ما محصولات و فناوری‌هایی را معرفی خواهیم کرد که می‌توانند ارزش متفاوتی را برای مشتری بر اساس پنل‌های OLED  ارائه کنند که برای بدن انسان ایمن هستند و در عین حال بهترین کیفیت تصویر را ارائه می‌دهند.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید