۱۳ مرداد ۱۴۰۳

تجربه سینمایی در خانه با تلویزیون LG OLED

گفتگویی با کارشناسان هالیوودی در درباره تلویزیون LG OLED انجام شده است. این گفتگو در یک شرکت مرحله پس از تولید فیلم به نام Picture Shop واقع در بلوار سانست در لس آنجلس انجام شده است. این شرکت از زمان تأسیسش در سال ۲۰۱۶، مسئولیت مرحله پس از تولید نه تنها فیلم‌ها بلکه سریال‌های اورجینال سرویس‌های آنلاین مهم را برعهده داشته است. این شرکت از طریق همکاری با رنگ‌شناسان و مهندسان صدا که عمدتاً در آمریکای شمالی و بریتانیا فعالیت می‌کنند، موقعیت خودش را به‌عنوان یک شرکت برجسته در این صنعت تثبیت کرده است.

دلیل بازدید تلویزیون LG OLED از این شرکت در هفته چهارم ماه مه نیز کاملاً مشخص بود؛ اینکه حرفه‌ای‌ها در این زمینه دیگر خودشان را به محیط‌های سینمایی محدود نمی‌کنند. از آنجا که مخاطبان به طور فزاینده‌ای به دنبال تجربه تماشای راحتی در خانه خودشان هستند، اطمینان از اینکه تصاویر در تلویزیون نیز خوب به نمایش گذاشته شود، ضروری است. برای این کارشناسان نیز تلویزیون LG OLED شریکی عالی است. بسیاری از استودیو‌های درجه‌بندی رنگ به لطف کیفیت تصویر واضح و همچنین مشکی عالی تلویزیون LG OLED در حال حاضر از این تلویزیون به‌عنوان مانیتور بازبینی استاندارد خودشان در مرحله پس از تولید فیلم استفاده می‌کنند. رنگ‌شناسان والتر والپاتو و جان دارو، فیلم‌بردار تیم کانگ، ادو گرائو، فیلم‌بردار کریستوفر بلوولت و ایمی وینسنت برای بررسی تلویزیون جدید LG OLED محصول سال ۲۰۲۴ به کمپانی Picture Shop آمدند.

ویژگی‌ای که بدون شک توجه کارشناسان را به خودش جلب کرد، Dynamic Tone Mapping Pro بود. این ویژگی به بینندگان اجازه می‌دهد تا تنظیمات روشنایی صفحه و جزئیات را با استفاده از کنترل از راه دور و به دلخواه خود تنظیم کنند. فناوری اختصاصی «هوش مهربان» (Affectionate AI) ال‌جی نیز اوج درخشندگی محتوای HDR در حال پخش را شناسایی می‌کند و روشنایی را در محدود حداکثر روشنایی نمایشگر با توجه به ترجیح بیننده حفظ می‌کند. این به بینندگان اجازه می‌دهد تا جزئیات حفظ مقیاس خاکستری بالا را سفارشی کنند و کیفیت تصویر مورد نظر خودشان را ایجاد کنند. به این ترتیب، تلویزیون LG OLED نه تنها محیط دید بهتری را ارائه می‌کند بلکه امکان نمایش تصویر مورد نظر را با توجه به نیاز کاربر فراهم می‌کند.

فیلم‌بردار ادو گرائو تحت تأثیر این ویژگی قرار گرفته و خاطر نشان کرده که «دقت و قابلیت تنظیم آن برای بینندگان مفید خواهد بود.»

یکی دیگر از جنبه‌های پنل تلویزیون LG OLED که حاضران را مجذوب خودش کرد، کاهش بازتاب نور و مشکی کامل آن بود. تلویزیون LG OLED به‌عنوان یک نمایشگر خود نورده بدون نیاز به منبع نور اضافی، کنتراست را در هر شرایط نوری حفظ می‌کند. با هر پیکسل خود نورده، فناوری Pixel Dimming سطوح سیاه کامل و بیان جزئیات رنگ را امکان پذیر می‌کند. رنگ‌شناس جان دارو گفته: «می‌توانم سیاهی بسیار تیره و شدید را تجربه کنیم.» این در حالی است که فیلم‌بردار تیم کانگ بیان کرده: «ال‌جی در رندر کردن سیاهی‌ها بهترین است.»

شرکت‌کنندگان و حاضرین در این گفتگو با خوشحالی از توانایی‌های پنل‌های تلویزیونی LG OLED برای نمایش بخش‌های روشن و همچنین بخش‌های تیره به اتفاق آرا اظهار داشتند: «داشتن تلویزیونی که به ما امکان می‌دهد از جلوه‌های بصری همان‌طور که فیلمسازان در نظر داشتند، درست در خانه‌هایمان لذت ببریم، بسیار خوب است.»

مصاحبه با فیلم‌بردار فیلم May December و فیلم First Cow یعنی کریستوفر بلوولت درباره تلویزیون LG OLED

از حضور در این رویداد چه احساسی داشتید؟ بینش‌های ارزشمندی به دست آوردم. من واقعاً تحت تأثیر بسیاری از دستاوردهای LG OLED قرار گرفتم، به ویژه نحوه برخورد آن‌ها با مسئله بازتاب نور در صفحه نمایش که به بینندگان اجازه می‌دهد تا بخش‌های تاریک تصویر را به صورت واضح ببینند. ویژگی Dynamic Tone Mapping Pro نیز برجسته بود. به طور کلی، مشکی کامل تلویزیون‌های LG OLED جزئیات و درون مایه تصویر را افزایش می‌دهد و در عین حال نیز نقاط برجسته را به خوبی حفظ می‌کند و من از آن استقبال می‎‌کنم.

چه چیزی درباره ویژگی Dynamic Tone Mapping Pro را دوست داشتید؟ این ویژگی عالی‌ای است چراکه به بینندگان باهوش از جمله فیلمسازان اجازه می‌دهد تا محتوا را بدون از دست دادن نقاط برجسته تصویر و با حفظ جزئیات حتی در صحنه‌های بسیار روشن در تلویزیون تماشا کنند. مشتاقانه منتظرم تا این ویژگی را به همکاران و کارگردان‌هایی که با آن‌ها کار می‌کنم، نشان بدهم.

آیا توصیه‌ای برای تنظیمات تلویزیون LG OLED برای تماشاگران فیلم در خانه دارید؟ توصیه می‌کنم که هنگام تماشای فیلم، حالت فیلمساز (Filmmaker Mode) را روشن کنید. فکر کردن به کسی که فیلمی را در حالت HD با نرخ فریم بالا تماشا می‌کند، من را آزار می‌دهد چراکه به درستی نیت فیلمسازان را منتقل نمی‌کند. کارگردان‌هایی همچون مارتین اسکورسیزی در مورد نحوه ارائه آثارشان در جهان فکر می‌کنند و من هم همین گونه هستم. امیدوارم که همه بینندگان بتوانند از این حالت فیلمساز استفاده کنند.

تماشای چه فیلم‌هایی را در تلویزیون LG OLED پیشنهاد می‌دهید؟ تجربه رنگ‌های غنی و کنتراست تلویزیون LG OLED باعث شد که بخواهم فیلم In the Mood for Love از وانگ کار وای را تماشا کنم. همچنین تماشای فیلم Kes  از کن لوچ که یکی از فیلم‌های مورد علاقه من است و همچنین فیلم Ida از پاول پاولیکوفسکی را پیشنهاد می‌دهم که به زیبایی کنتراست واضح و منحصربه‌فرد فیلم‌های سیاه و سفید را به نمایش می‌گذارند. فیلم Birth از جاناتان گلیزر و فیلم‌برداری شده توسط فیلم‌بردار هریس ساویدز نیز یکی دیگر از فیلم‌هایی است که بارها در سینما و تلویزیون تماشا کردم. مطمئناً این فیلم روی صفحه نمایش تلویزیون LG OLED خواهید درخشید.

مصاحبه با رنگ‌شناس فیلم Megalopolis و فیلم Star Wars: Episode VIII — The Last Jedi درباره لویزیون LG OLED

نقاط قوت تلویزیون LG OLED در این رویداد چه بود؟ یکی از مسائلی که ممکن است هنگامی تماشای تلویزیون در محیط خانه با آن مواجه شوید، انعکاس صفحه نمایشی ناشی از یک منبع نور است. با این حال، پنل تلویزیون LG OLED تقریباً تمام این انعکاس‌ها را از بین می‌برد و حتی در محیط‌های با حداقل نور نیز صفحه نمایش خوبی را ارائه می‌کند. این کار نیز جزئیات و کنتراست صفحه را بدون از دست دادن تن رنگ افزایش می‌دهد. این پنلی عالی است، حتی زمانی که نور مستقیم به آن می‌تابد. اگر می‌خواهید یک تجربه سینمایی در خانه داشته باشید اما نمی‌توانید محیط سینما را برای خود ایجاد کنید، تلویزیون LG OLED نزدیک‌ترین تجربه ممکن را ارائه می‌کند.

صفحه نمایش با اعمال ویژگی Dynamic Tone Mapping Pro چگونه به نظر می‌رسید؟ به‌عنوان فردی حرفه‌ای، من تحت تأثیر ویژگی Dynamic Tone Mapping Pro ال‌جی قرار گرفتم. ما همیشه به این فکر می‌کنیم که وقتی سیگنال روشنایی تلویزیون قوی است، چطور صفحه نمایش را زیباتر و چشمگیرتر کنیم. با ویژگی Dynamic Tone Mapping Pro بینندگان می‌توانند روشنایی صفحه را تنظیم کنند و به متخصصان اجازه می‌دهد تا نور را دقیقاً در جایی که می‌خواهند، قرار بدهند.

آیا تلویزیون LG OLED قابلیت دیگری دارد که به کاربران توصیه کنید؟ مهم‌تر از همه، من استفاده از حالت فیلمساز را توصیه می‌کنم. این ویژگی تضمین می‌کند که صفحه نمایش به خوبی کالیبره شده باشد و تصاویر همان‌طور نشان داده شوند که سازندگان در نظر داشتند. همچنین هنگام تماشای فیلم در تلویزیون به جای تاریکی مطلق، برای کاهش فشار به چشم، نور ضعیفی را در محیط روشن کنید. از تلویزیون LG OLED با پس‌زمینه تیره ۸۰ درصدی و سیستم فراگیر ۵.۱ لذت ببرید.

تماشای چه فیلم‌هایی را در تلویزیون LG OLED توصیه می‌کنید؟ تماشای مستند بلند Fathom را توصیه می‌کنم که در آن به‌عنوان کارشناس رنگ کار کردم. این فیلم داستان محققان نهنگ را دنبال می‌کند و همانند پنجره‌ای به دریا است. تماشای آن در تلویزیون ال‌جی واقعاً چشمگیر خواهد بود.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید