۰۷ دی ۱۴۰۲

ال‌جی از عامل هوش مصنوعی خودش در CES 2024 رونمایی می‌کند

ال‌جی الکترونیکس (LG) آماده است تا از عامل هوش مصنوعی نوآورانه و برای خانه هوشمند خودش در نمایشگاه CES 2024 رونمایی کند. عامل هوش مصنوعی خانه هوشمند ال‌جی دارای فناوری‌های رباتیک، هوش مصنوعی و چندوجهی است که به آن امکان می‌دهد حرکت کند، یاد بگیرد، درک کند و در مکالمات پیچیده حضور داشته باشد. راهکار زندگی هوشمند ال‌جی که مدیر خانه و همراهی همه‌جانبه است، زندگی روزمره کاربران را بهبود می‌بخشد و تعهد این شرکت به تحقق چشم‌انداز «خانه بدون زحمت و کار» را نشان می‎‌دهد.

عامل هوش مصنوعی ال‌جی با طراحی پیشرفته چرخ‌های دو پایه خودش می‌تواند به‌صورت مستقل در خانه حرکت کند. این دستگاه هوشمند می‌تواند به‌صورت کلامی با کاربران تعامل داشته باشد و احساسات را از طریق حرکات بیان کند. علاوه بر این، استفاده از فناوری هوش مصنوعی چندوجهی که تشخیص صدا و تصویر را با پردازش زبان طبیعی ترکیب می‌کند، عامل هوش مصنوعی ال‌جی را قادر می‌سازد تا زمینه و اهداف را درک کند و همچنین فعالانه با کاربران ارتباط بگیرد.

این عامل هوش مصنوعی که به‌عنوان مرکز متحرک خانه هوشمند عمل می‌کند، با لوازم خانگی هوشمند و دستگاه‌های اینترنت اشیا خانه ارتباط برقرار می‌کند و کنترل آن‌ها را در دست می‌گیرد. از طریق جدیدترین همکاری ال‌جی با شرکت Qualcomm Technologies، این عامل هوش مصنوعی به پلتفرم Qualcomm Robotics RB5 مجهز است که ویژگی‌های هوش مصنوعی قدرتمندی همچون تشخیص چهره و کاربر را فعال می‌کند. این عامل هوش مصنوعی از دوربین داخلی، بلندگو و سنسورهای مختلف برای جمع‌آوری داده‌های محیطی همچون دما، رطوبت و کیفیت هوای داخل به‌صورت بلادرنگ استفاده می‌کند. فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی ال‎‌جی نیز این داده‌ها را تجزیه‌وتحلیل کرده و از آن‌ها یاد می‌گیرند و آن‌ها را با اطلاعات خارجی ترکیب می‌کنند. عامل هوش مصنوعی حتی می‌تواند به‌عنوان یک مانیتور و نگهبان حیوان خانگی نیز عمل کند و به کاربران این امکان را می‌دهد که حیوان خانگی خودشان را از دور ببینند و از آن مراقبت کنند و در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر عادی نیز این محصول هشدار ارسال می‌کند.

علاوه بر این، عامل هوش مصنوعی ال‌جی تطبیق‌پذیری و مقیاس‌پذیری استثنایی دارد. به‌عنوان مثال، وقتی کسی آنجا نیست، می‌تواند به طور مستقل در خانه گشت‌زنی کند، از اتاقی به اتاق دیگر برود و در صورت مشاهده پنجره باز یا چراغ روشن، اعلان‌هایی را به گوش هوشمند کاربر ارسال کند. علاوه بر این، این محصول می‌تواند با اتصال به پریز هوشمند و خاموش کردن دستگاه‌های بلااستفاده در سراسر خانه، به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک کند.

وقتی کاربر به خانه باز می‌گردد، عامل هوش مصنوعی ال‌جی در جلوی درب به آن خوشامد می‌گوید، احساسات کاربر را با تجزیه‌وتحلیل صدا و حالات چهره تشخیص می‌دهد و موسیقی یا محتوای دیگری را متناسب با روحیه فرد پخش می‌کند. این عامل همچنین با ارائه جزئیات حمل‌ونقل، به‌روزرسانی آب‌وهوا، برنامه‌های شخصی یا یادآوری برای مصرف دارو به کاربران در زندگی روزمره کمک می‌کند.

ال‌جی با عامل هوش مصنوعی خودش و ویژگی‌های فعال آن، قصد دارد کاربران را از زیر فشار کارهای خانه رهایی بخشد و به دنبال آن است تا خودش را به‌عنوان شرکتی فعال در بازار خانه‌های هوشمند تثبیت کند.

لیو جائه چئول رئیس شرکت لوازم خانگی و تهویه هوای ال‌جی الکترونیکس بیان کرده:

«عامل هوش مصنوعی خانه هوشمند ما فناوری‌های حرکتی خودکار و هوش مصنوعی پیشرفته را با قابلیت‌ها و خدمات ارتباطی پیشرفته ترکیب می‌کند تا مشتریان را از کارهای خانه رهایی بخشد. ال‌جی که یک شرکت راهکار زندگی هوشمند است، به مشتریان کمک می‌کند تا زندگی هوشمندتر و لذت‌بخش‌تری را در خانه تجربه کنند.»

این محصول نوآورانه ال‌جی در کنار سایر محصولات قرار است در نمایشگاه CES 2024 به نمایش در بیایند، نمایشگاهی که از تاریخ ۹ تا ۱۲ ژانویه در مرکز همایش‌های لاس‌وگاس برگزار می‌شود.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید