۰۷ فروردین ۱۴۰۳

ربات همه‌کاره AI Agent ال‌جی گامی به سمت خانه بدون کار

فناوری‌های پیشرفته زندگی را هوشمندتر و راحت‌تر می‌کنند. در خانه، فضای زندگی ما از طریق یک اکوسیستم در حال گسترش از لوازم، دستگاه‌ها و فناوری‌های متصل ارتقا یافته است. با این حال، علی‌رغم مزایای صرفه‌جویی در زمان این نوآوری‌های چشمگیر، کارهای روزانه که دوست داریم از آن‌ها اجتناب کنیم هنوز کاملاً از بین نرفته‌اند. ال‌جی که خودش را وقف تحقق خانه بدون زحمت و کار کرده است، اخیراً با معرفی همراه خانه پیشگامانه خودش یعنی LG Smart Home AI Agent توانسته گامی در راستای تحقق «رهایی کامل از کارهای خانه» بردارد.

اگرچه این محصول از نظر قد و قامت کوچک است اما عامل هوش مصنوعی خانه هوشمند ال‌جی قابلیت‌های بسیار بزرگی دارد. نه‌تنها به‌عنوان یک هاب عمل می‌کند که به طور یکپارچه طیف گسترده‌ای از لوازم‌خانگی و دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) را به هم متصل و کنترل می‌کند بلکه به لطف طراحی هوشمندانه و دوپایه چرخ‌دار و مجموعه‌ای از فناوری‌های پیشرفته، در خانه به‌صورت مستقل حرکت می‌کند. دوربین‌های داخلی، میکروفون‌ها و سنسورهای مختلف، این عامل هوش مصنوعی کوچک ال‌جی را قادر می‌سازد تا داده‌های مختلف را از محیط اطراف جمع‌آوری کند و سپس آن‎‌ها را برای نظارت و مدیریت مؤثر خانه استفاده کند.

داده‌‎های جمع‌آوری شده که از طریق سنجش چندوجهی گرفته می‌شوند، توسط پلتفرم هوش مصنوعی لوازم‌خانگی ال‌جی پردازش و تجزیه می‌شوند. همین نیز این امکان را به این عامل هوش مصنوعی می‌دهد تا اهداف کاربران مانند صداها و حالات چهره را درک کند، محیط اطرافش را بشناسد و اقدامات خاصی مانند فعال کردن یا تغییر تنظیمات یک دستگاه متصل را انجام بدهد تا راحتی و سهولت بیشتری را برای کاربران در کارهای خانه ایجاد کند.

در نمایشگاه KBIS 2024 که در ماه فوریه امسال در لاس وگاس برگزار شد، عامل هوش مصنوعی خانه هوشمند ال‌جی پیشرفت این شرکت در زمینه دستیابی به خانه بدون کار و زحمت را نشان داد. این ربات کوچک فراتر از توانایی‌های بسیاری که به‌عنوان پیشخدمت، دستیار و همراه دارد، رقصنده خوبی نیز است. در مقابل تماشاگران شیفته، گروهی از این ربات‌ها به شکلی کاملاً هماهنگ مهارت‌های خودشان را در زمینه رقص با برنامه‌های رقص جذاب و سرگرم‌کننده به نمایش گذاشتند.

نمایش‌های زنده و ویدیوهای کوتاه با تمرکز روی سناریوهای استفاده واقعی در غرفه ال‌جی نشان دادند که چطور این عامل هوش مصنوعی می‌تواند در خانه کمک کند، به سؤالات کاربران پاسخ بدهد، به بازدیدکنندگان خوشامدگویی کند، اعلان‌های مفیدی از لوازم متصل و سایر دستگاه‌های خانه هوشمند بدهد.

در بخش لباسشویی غرفه ال‌جی، این ربات وظیفه یک پیشخدمت شخصی را در برعهده گرفته بود و اطلاعات مفیدی همانند زمان اتمام شستشو و پیشنهادهای مفیدی همچون بهترین راه برای مراقبت از لباسشویی ارائه کرد. در بخش آشپزخانه نیز این عامل هوش مصنوعی یک مرکز تلفن همراه و دستیار خانگی مناسب بود که به طور یکپارچه با لوازم آشپزخانه پیشرفته ال‌جی ارتباط برقرار می‌کند و دستورالعمل‌های خوشمزه را بر اساس مواد موجود ارائه می‌کند. در بخش اتاق نشیمن نیز این محصول نشان داد که چطور می‌تواند یک همراه ارزشمند باشد و به کاربران اطلاع دهد که بازدیدکننده‌ای وارد خانه شده است. این محصول همچنین می‌تواند هر اتاق را به‌عنوان افسر امنیت مورد بررسی قرار بدهد و حتی وقتی همه به رختخواب رفته‌اند، چراغ‌های هوشمند را خاموش کند.

از طریق همکاری ال‌جی با مایکروسافت، عامل هوش مصنوعی خانه هوشمند ال‌جی هم سرویس گفتار هوش مصنوعی Azure و هم سرویس Azure OpenAI را ادغام کرده است. راهکارهای پیشرفته Azure AI مایکروسافت به اطمینان از تشخیص صدای دقیق کمک می‌کند و به ربات توانایی درک دستورات ظریف را می‌دهد، حتی در محیط‌های پر سروصدایی همانند مرکز همایش لاس وگاس که محل برگزاری نمایشگاه KBIS 2024 بود.

علاوه بر این، سرویس مکالمه مولد مبتنی بر هوش مصنوعی Large Language Model این عامل هوش مصنوعی سطح پیچیده‌تری از تعاملات انسان و ربات را فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند از مکالمات دو طرفه و طبیعی در مورد موضوعات مختلف لذت ببرند و به‌راحتی لوازم‌خانگی خودشان را از طریق دستورات صوتی کنترل کنند. علاوه بر این، با استفاده از فناوری تشخیص چهره و صدا، این عامل هوش مصنوعی کوچک ال‌جی می‌تواند بین کاربران مختلف تمایز قائل شود. ربات برای نشان دادن شخصیت و احساسات خودش نیز حالت صورت نمایشگر خودش را تغییر می‌دهد و همچنین می‌تواند واکنش خودش را نسبت به رویدادها و تعاملات کاربران از طریق حرکات ایجاد شده توسط مفاصل پاهای خودش منتقل کند.

ال‌جی با ادغام ThinQ و گسترش اکوسیستم پلتفرم باز خودش، به دنبال آن است تا پذیرش عامل هوش مصنوعی خانه هوشمند را تسریع کند و هم هدف خودش برای رهایی مشتریان از زیر بار کارهای خانه را محقق کند. همانند لوازم‌خانگی ThinQ UP، عامل هوش مصنوعی ال‌جی قادر است تا از طریق برنامه ThinQ آخرین به‌روزرسانی‌ها را دریافت کند و یک پلتفرم زندگی هوشمند شخصیت سازی شده و یک راهکار خانه هوشمند را در اختیار کاربران قرار بدهد.

عامل هوش مصنوعی خانه هوشمند ال‌جی قرار است نحوه تعامل ما با فضاهای زندگی خودمان را تغییر بدهد و ما را تا این حد به تحقق زندگی بدون کار و زحمت نزدیک‌تر کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید