۱۷ شهریور ۱۳۹۴

نهایت شگفتی در تلویزیون دوطرفه و مواج OLED ال‌جی

در نمایشگاه‌های تجاری فناوری امسال همیشه رقابت داغی میان سازندگان تلویزیون برپاست؛ همه دوست دارند ببینند که کدام شرکت تلویزیون بزرگ‌تر یا شگفت‌انگیزتری ارائه می‌دهد. و امسال، قرار است جایزه به ال‌جی برسد.

این شرکت از یک تلویزیون غول‌پیکری پرده‌برداری کرد که از فناوری OLED برخوردار است و آرایش عمودی دارد. انحنای این تلویزیون شبیه تلویزیون‌های منحنی قبلی نیست بلکه موج دار است. و البته، دو طرفه نیز هست.

نمایشگر موجی دوطرفه (OLED با آرایش عمودی) از اتصال 3 نمایشگر 65 اینچ Ultra HD OLED تشکیل شده است.

جای شکی نیست که این تلویزیون یکی از دستاوردهای بزرگ و حیرت‌انگیز در فناوری است.

دکتر هان در سخنرانی خود گفت: «اکنون، ما در عصر نمایشگر زندگی می‌کنیم. به وسیله همین نمایشگرها، ما اطلاعات را به اشتراک می‌گذاریم. به وسیله همین نمایشگرها، ارتباط برقرار می‌کنیم. از طریق همین نمایشگرها، به آینده چشم می‌دوزیم و غرق رویا می‌شویم.»


waved-oled-display

نمایشگرها روزبه‌روز مهم‌تر می‌شوند و کاربرد آنها در لوازم الکترونیک مصرفی، آی.تی/موبایل تا ماشین‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس گسترده‌ می‌شود.

وی افزود: «ما می‌خواهیم OLED تحولی در نور باشد و آینده‌ای که همه ما آرزویش را داریم را برایمان روشن کند.»

به گفته دکتر هان، OLED تنها فناوری است که بر محدودیت‌های نمایشگرهای معمولی غلبه می‌کند زیرا واقعیت پیشرفته را با شکلی پویا و داینامیک در هم ادغام می‌کند. OLED نور و بیان رنگ برتری دارد زیرا بر اساس منابع نوری هستند که از خودشان نور می‌دهند. ذات منعطف و فرانما بودن آن نتیجه ایجاد مواد مبتکرانه OLED است. این اقدامات الزامی به این معنی است که OLED می‌تواند چیزی که ما اکنون تنها در خیال خود می‌بینیم را به واقعیت پیوند دهد.

۳ نظر

فضل الله ۲۱ تیر ۱۳۹۵ پاسخ

من یدونشو میخام
ازکجابخرمoled

ال جی ۲۲ تیر ۱۳۹۵ پاسخ

دوست عزیز،

این محصول هنوز به تولید انبوه نرسیده و وارد بازار ایران نشده است.

برجی ۳ مهر ۱۳۹۸ پاسخ

این تلویزیون الان در چارسو موجود است . بنده قیمت را پرسیدم در کمال تعجب متصدی گفت یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان . آیا واقعا این قیمت oled هست

نظر دهید