الجی برای سیزدهمین سال متوالی در شاخص جهانی پایداری داو جونز قرار گرفت
الجی الکترونیکس (LG) بار دیگر جایگاه خودش در شاخص جهانی پایداری داو جونز (DJSI World) را برای سیزدهمین سالی متوالی تثبیت کرد. شاخص DJSI World ۱۰ درصد برتر از ۲۵۰۰ تا از بزرگترین شرکتهای جهانی را بر اساس شیوههای اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) آنها رتبهبندی میکند و بهعنوان معیاری حیاتی برای سرمایهگذارانی عمل میکند که پایداری شرکت را ارزیابی میکنند.
قابل ذکر است که الجی بالاترین امتیاز کلی را در رده صنعت تجهیزات و محصولات اوقات فراغت و لوازم مصرفی الکترونیکی به دست آورده است. علاوه بر این، الجی تنها شرکت کره جنوبی است که به مدت ۱۳ سال در این رده قرار گرفته است.
همچنین، الجی به ترتیب برای 15 و 16 سال متوالی در شاخص DJSI Asia Pacific (20 درصد برتر از 600 شرکت بزرگ در منطقه آسیا و اقیانوسیه) و شاخص DJSI Korea (30 درصد برتر از 200 شرکت بزرگ کره) قرار گرفته است.
الجی در حوزههای مختلف ESG از جمله سیاستگذاری زیست محیطی و مدیریت آن، مدیریت حقوق بشر، مدیریت منابع انسانی، روابط با مشتری، مدیریت زنجیره تأمین و مدیریت مسئولیت محصول، ارزیابیهای بالایی دریافت کرده است.
الجی تحت چشمانداز مدیریت ESG به نام Better Life for All، فعالیتهای مختلفی را با استراتژی «زندگی بهتر برای همه»، فعالیتهای مختلفی را با استراتژی «3C» برای سیاره (کربن خنثی، چرخهای و فناوری پاک) و همچنین فعالیتهای مختلفی را با استراتژی «3D» برای مردم (طراحی مناسب برای همه، محیط کاری مناسب و تنوع و شامل شدن) انجام داده است.
الجی برای دستیابی به اهداف 3C خودش برای کره زمین، اهداف بلندپروازانهای از جمله رسیدن به حالت کربن خنثی در فرایند تولید محصولات خودش تا سال ۲۰۳۰ میلادی و انتقال به انرژی ۱۰۰ درصد تجدیدپذیر تا سال ۲۰۵۰ را تعیین کرده است.
به طور ویژه، الجی قصد دارد تا انتشار گازهای گلخانهای مستقیم (Scope 1) و انتشار غیرمستقیم گازهای گلخانهای (Scope 2) را در محله تولید محصول نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی تا حدود ۵۴.۶ درصد کاهش بدهد. این امر از طریق بهبود فرایند، معرفی فناوریهای صرفهجویی در انرژی و استفاده از انرژی تجدیدپذیر انجام خواهد شد. شایان ذکر است که الجی اولین شرکت در صنعت لوازم خانگی بود که در سال ۲۰۱۵ میلادی توانست اعتبار کربن سازمان ملل متحد را دریافت کند.
علاوه بر این، الجی بر کاهش انتشار گازهای گلخانهای واحدهای هفت گروه محصول خودش (تلویزیونها، مانیتورها، یخچالها، ماشین لباسشوییها، خشککنها و تهویه مطبوعهای خانگی و سیستمی) تا ۲۰ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۰ در مرحله استفاده از محصول تمرکز کرده است (Scope 3). این تعهد شامل فعالیتهای مختلفی با هدف بهبود بهرهوری انرژی هر یک از محصولات و در نتیجه کاهش کلی انتشار کربن است.
الجی بهعنوان عضوی از پیمان جهانی سازمان ملل متحد و اتحادیه کسب و کار مسئولانه، از استانداردهای بینالمللی حقوق بشر و کار پیروی میکند و فرایندهای مدیریت حقوق بشر خودش را برای پاسخ به تقویت قوانین جهانی مرتبط با ESG بهبود میبخشد.
در ارزیابی ESG و نتایج اعلام رتبهبندی که توسط سرویس Korea Corporate Governance Service در سال جاری منتشر شد، الجی برای چهار سال متوالی نمره کلی A را دریافت کرد. الجی همچنین در ارزیابی ESG که توسط آژانس Morgan Stanley Capital International انجام شده بود، توانست برای پنجمین سال متوالی نمره A را کسب کند و به خاطر عملکرد مدیریت ESG خودش از مؤسسات معتبر داخلی و بینالمللی تحسین شود.
نظر دهید