گزارش مالی سه ماهه سوم 2013 صوتی و تصویری
الجی الکترونیکس اعلام کرد سه ماهه سوم 2013 درآمد 13.89 هزار میلیارد وان کره (12.51 میلیارد دلار) را کسب کرده است. در حالی که شرایط رقابتی در بخش تلویزیون وجود داشت و نرخ ارز خارجی نامساعد در مقایسه با سه ماهه سوم 2012 بر درآمد کلی تأثیر گذاشته بود، فروش گوشیهای موبایل نسبت به سال گذشته 24 درصد افزایش داشته است. الجی در مقایسه با همین زمان در سال گذشته 27 درصد افزایش نیز در سود اجرایی شاهد بوده است؛ یعنی حدود 217.80 میلیارد وان کره (196.34 میلیون دلار امریکا).
شرکت سرگرمیهای خانگی (صوتی و تصویری) الجی با 7 درصد کاهش نسبت به سال گذشته، درآمدی بالغ بر 5.01هزارمیلیارد وان کره (4.50 میلیارد دلار امریکا)، کسب کرده است که این امر نشان از کاهش تقاضای جهانی و کاهش قیمت فروش دارد. فروشِ بیشتر در بازارهای رو به رشدی مانند آسیا و منطقه کشورهای مستقل مشترکالمنافع، با فروش روان در اروپا جبران میشود. سود اجرایی 124.40 میلیارد وان کره (111.68 میلیون دلار امریکا) هم نسبت به سال گذشته و هم سه ماهۀ پیشین در نتیجۀ مدیریت کارآمدتر هزینههای اجرایی و بازاریابی افزایش داشته است. با نزدیک شدن به آغاز فصل تعطیلات، الجی تصمیم دارد فروش جهانی محصولات پیشرفتۀ خود، مانند تلویزیونهای OLED و تلویزیونهای Ultra HD را گسترش دهد و همچنان با دقت هزینهها را مدیریت کند.
بنام خدا
با سلام و احترام :
بنظر می رسد در بازار صوت و تصویر این چینی ها هستند که بعد از رقبای امریکائی ، ارو پائی و ژاپنی کم کم دارند عرصه را بر کره ای ها هم تنگ تر می کنند اگر تا دیروز رادیو ها و کاستها و در نهایت دستگاههای پخش دی وی دی و پخش ماشین آنها بازار را به تسخیر خود در آورده بودن امروز شاهد ورود انواع تلوزیونهای هوشمند سه بعدی دیجیتال چینی با قیمتی نزدیک به نصف تولیدات سایر کشورها به بازارهستیم که بعضا با نام برندهای خوشنام قدیمی ایرانی با ضمانت های ۱۸ ماهه و تعهد خدمات ده ساله به بازار عرضه می شوند و همانگونه که از دو سال پیش گفته ام با توجه به پافشاری سامسونگ بر فن آوری گرانقیمت تر سه بعدی فعال تا چندی دیگر رقیب شما در بازار صوت و تصویر دیگر سامسونگ نیست و این چینی هایی مانند TCL و هایسنس هستند که رقیب شما در این بازار بشمار می روند بنا بر این سامسونگ و ال جی شاید در آینده نزدیک برای بقا در بازار تلوزیون هماندد سونی و پاناسونیک ژاپن با یکدیگر قرارداد همکاری امضاء کنند به هر حال تغییر تاکتیک و خیزش ال جی به سمت محصولات بافن آوری پیش رفته از جمله تبلت و تلفن های هوشمند و حتی دستگاههای All In One در این راستا صورت گرفته باشد و شاید در آینده نزدیک شاهد تنوع بیشتر در محصولات ال جی از جمله تولید انواع دوربین های فیلمبرداری و عکاسی و حتی تلفن های رومیزی و لوازم بهداشتی شخصی مانند ریش تراش و سشوار و … و یا تولیدات لوازم خانگی کوچک مانند چرخ گوشت ، پلو پز ، اب میوه گیری و … باشیم سیاستی که رقبای دیروز ال جی مانند فیلیپس و پاناسونیک برای بقای خود در پیش گرفتند و توانستند حذف کامل و یا کاهش قابل توجه در تولید بخش صوت و تصویر خود را با تولید و عرضه محصولات جدید جبران نمایند تا ۵سال پیش محصولات صوتی و تصویری کره ای نصف قیمت محصولات ژاپنی در بازار عرضه می شدند و امروزه تقریبا محصولات سونی و ال جی هم قیمت شده اند اما حلا محصولات چینی هستند که تقریبا با قیمت نصف محصولات ژاپنی در حال تسخیر بازار هستند نظر شما در این رابطه چیست ؟
موفق باشید .