۰۵ خرداد ۱۴۰۳

ال‌جی در رویداد SID Display Week 2024 از جدیدترین فناوری‌های OLED رونمایی کرد

ال‌جی دیسپلی (LG Display) شرکتی پیشرو در زمینه فناوری‌های نمایشگر در جهان، در اواسط ماه مه از تعداد زیادی از فناوری‌های نسل جدید OLED و نمایشگرهای پیشرفته خودش در رویداد SID Display Week 2024 رونمایی کرد، رویدادی که در سن خوزه کالیفرنیا برگزار شده بود.

ال‌جی دیسپلی به بازدیدکنندگان این امکان را داده بود تا فناوری‌های جدید OLED را تحت موضوع A Better Future تجربه کنند که شامل OLEDoS برای VR و همچنین پنل‌های سایز بزرگ OLED است و فراتر از محدودیت‌های کیفیت تصویر و راهکارهای نمایشی خودرو می‌روند و برای وسایل نقلیه مبتنی بر نرم‌افزار (SDV) بهینه شده‌اند.

جدیدترین نوآوری‌های این شرکت شامل فناوری جدیدی به نام OLEDoS برای VR است که برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفته و دارای افزایش چشمگیری روشنایی و وضوح صفحه نمایش در مقایسه با استاندارد موجود است. با وجود اینکه اندازه یک سکه در حدود ۱.۳ اینچ است، روشنایی فوق‌العاده بالای ۱۰۰۰۰ نیت و وضوح فوق‌العاده بالا در حدود ۴۰۰۰ ppi دارد. علاوه بر این، دقت بیان رنگ آن با برآوردن شدن بیش از ۹۷ درصد از ناحیه رنگ استاندارد DCI-P3 در ابتکارات سینمای دیجیتال (DCI) است. همه این موارد واقعیت مجازی واقعی‌تری را با کیفیت تصویر پیشرو در صنعت امکان‌پذیر می‌کند.

OLEDoS که از اوال‌ای‌دی روی یک بستر ویفر سیلیکونی ساخته شده است، به‌عنوان راهی برای ارائه AR و VR با وضوح بالا حتی در مقیاس خرد است. به طور خاص، نمایشگرهای VR به روشنایی و وضوح صفحه نمایش بالاتری نسبت به نمایشگرهای عمومی نیاز دارند تا حس غوطه‌وری بیننده را در هنگام مسدود شدن نور خارجی افزایش بدهند.

فناوری OLEDoS for VR یک عنصر اوال‌ای‌دی با کارایی بالا را با آرایه میکرو لنز (MLA) این شرکت ترکیب می‎‌کند، فناوری‌ای که تابش نور را به حداکثر می‌رساند تا روشنایی را تا حدود ۴۰ درصد در مقایسه با سطح استاندارد بهبود ببخشد.

MLA با اجازه دادن به لایه‌ای از لنزهای محدب به اندازه میکرومتر که آن‌قدر ریز هستند که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند، روشنایی را افزایش می‌دهد تا نوری را ساطع کند که در غیر این صورت در بازتاب داخلی پنل از بین می‌رفت.

ال‌جی دیسپلی همچنین برای اولین بار از فناوری OLEDoS برای ساعت‌های هوشمند رونمایی کرد. این فناوری در اندازه ۱.۳ اینچی دارای رزولوشن 4K است که حتی روی مچ نیز به وضوح نمایش داده می‌شود. این محصول همچنین مجهز به فناوری سه بعدی بدون عینک به نام فناوری میدان نور است که دارای جلوه‌های هولوگرافیک است.

ال‌جی دیسپلی همچنین در این رویداد از برخی از نمایشگرهای گیمینگ خودش رونمایی کرد که شامل پنل QHD Gaming OLED 480 هرتزی می‌شود که اولین نمایشگر OLED محسوب می‌شود که نرخ تازه‌سازی ۴۸۰ هرتز دارد و یک تجربه گیمینگ ایده‌‎آل را به ارمغان می‌آورد. در این رویداد از پنل Ultra-Wide Gaming OLED 39 اینچی این شرکت نیز رونمایی شد.

غرفه شرکت ال‌جی دیسپلی در این رویداد در شهر سن خوزه علاوه بر این شامل فناوری جدیدی بود که می‌تواند شفافیت Transparent OLEDها را از ۴۵ درصد به ۶۰ درصد و با بهینه‌سازی ساختار پیکسلی و بخش‌های عملیاتی آن افزایش بدهد.

سو یونگ یون مدیر ارشد فناوری و معاون اجرایی شرکت ال‌جی دیسپلی بیان کرده:

«ما همچنان به معرفی محصولات نوآورانه ادامه خواهیم داد که می‌توانند ارزش جدیدی را از طریق تحقیق و توسعه مداوم به مشتریان ارائه بدهند و در عین حال، رهبری تکنولوژیکی ما را مستحکم کنند.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید