۰۱ مرداد ۱۴۰۳

اصول طراحی لوازم خانگی ال‌جی: تعهد به نوآوری مشتری محور

طراحی محصول خوب درباره درک و برآورده کردن نیازهای مشتریان است. ال‌جی به‌عنوان پیشرو در صنعت لوازم خانگی، «مشتری محوری» را در هر مرحله از فرایند طراحی ادغام کرده تا اطمینان حاصل کند محصولاتش می‌توانند تجربه کاربری راحت‌تر و رضایت‌بخش‌تری را ارائه بدهند. این شرکت همچنان به نشان دادن راه رو به جلو ادامه می‌دهد و بر اساس فلسفه طراحی 3F خودش، لوازم خانگی مبتکرانه و راهکارهای خانه هوشمند برای زندگی بهتر می‌سازد.

ماهیت 3F: تناسب، احساس و پرداخت رنگ

چانگ ووک جون رئیس آزمایشگاه طراحی لوازم خانگی در مرکز طراحی نوآوری زندگی ال‌جی الکترونیکس بیان کرده: «ال‌جی از عبارت 3F برای اشاره به ظاهر، عملکرد و سایر ویژگی‎‌های ملموس و ناملموس محصولات خودش استفاده می‌کند که توسط مشتری تجربه می‌شوند. در اصل، 3F مجموعه‌ای از اصول است که شرکت را راهنمایی می‌کند و ارزش‌های اصلی کامل بودن، سهولت استفاده و رضایت عاطفی از هر محصولی که تولید می‌کند را در آن‌ها می‌گنجاند.»

3F مخفف کلمات Fit، Feel و Finish است. Fit به طراحی محصول بدون درز و فاصله و یکپارچگی طراحی کلی اشاره دارد و این در حالی است که Feel شامل عملکرد روان و انعطاف‌پذیر قطعات متحرک و همچنین بازخورد رضایت‌بخش مشتری به هنگام استفاده از رابط‌ها،‌ درها و سایر اجزا است. Finish نیز روی تطبیق رنگ‌ها متناسب با مواد مناسب و دستیابی به زیبایی تمیز و سازگار در خطوط تولید تمرکز دارد. تعریف 3F در طول زمان به تدریج گسترش پیدا کرده و اکنون نیز عناصری مانند ارگونومی، بهینه سازی تجربه کاربری (UX) و قابلیت استفاده رابط کاربری (UI) را شامل می‌شود.

3F به صورت رسمی در سال ۲۰۰۱ میلادی معرفی شد و اکنون نیز عمیقاً در نحوه کار ال‌جی جا افتاده است. این شرکت حتی یک سازمان تخصصی را برای تمرکز روی این مسئله تشکیل داده است که با چندین بخش از جمله بخش برنامه‌ریزی محصول، طراحی، توسعه، کنترل کیفیت و فروش همکاری می‌کند تا بتواند رویکردی منسجم برای طراحی مشتری محور حفظ کند.

تحقیق طراحی مشتری محور

جنبه اصلی کار 3F تضمین کامل بودن هر محصولی است که ال‌جی توسعه می‌دهد. این شرکت از طریق تضمین سطح بالایی از کامل بودن در مرحله توسعه، به جلوگیری از بروز مشکلات بالقوه کیفیت در طول تولید کمک می‌کند.

در مرحله برنامه‌ریزی مفهومی، ال‌جی هر گونه نقص یا مشکل مرتبط با مدل‌های قبلی را شناسایی و برطرف کند تا از تکرار آن‌ها در محصولات جدید جلوگیری شود. این شرکت با استفاده از استانداردهای ارگونومیک توسعه یافته خودش، محصولات را برای استفاده آسان و همچنین بهبود بیشتر ارتقا می‌دهد. ال‌جی قبل از نهایی سازی و تولید انبوه، محصولات خودش را با استفاده از ۱۶۰ معیار مختلف مجدداً ارزیابی می‌کند تا مشخص شود آیا محصول تکمیل شده است یا خیر.

هنگامی که یک نمونه اولیه در مرحله تأیید طراحی تولید می‌شود، تحت شرایط استفاده واقعی آزمایش می‌شود. بازخورد مبتنی بر داده به دست آمده از این آزمایش‌ها مانند اندازه‌گیری دقیق نیروی مورد نیاز برای باز کردن درب دستگاه، به بخش‌های مربوطه امکان می‌دهد تا تنظیمات لازم را انجام بدهند.

تست کیفیت در ال‌جی شامل فرایندهای گسترده‌ای است تا اطمینان حاصل شود محصولات استانداردهای استفاده و قابلیت اطمینان را رعایت می‌کنند. اگر محصولی در هر آزمایشی شکست بخورد، ال‌جی علت اصلی این مشکل را شناسایی کرده و به آن رسیدگی می‌کند. متعاقباً نیز محصول تحت صدها آزمایش اضافی قرار می‌گیرد تا زمانی که استانداردهای داخلی دقیق شرکت را برآورده کند. روش‌های متعددی برای تأیید اینکه هر واحد تولید شده با استانداردهای قابلیت استفاده و قابلیت اطمینان تعیین شده در هر مرحله توسعه مطابقت دارد، استفاده می‌شود. داده‌های جمع‌آوری شده در طول این فرایندهای مختلف نیز به دقت تجزیه و تحلیل می‌شوند تا طرح‌های آینده را اصلاح کنند.

جزئیات ظریفی که منعکس‌کننده اصول طراحی 3F ال‌جی هستند.

ماشین لباسشویی و خشک‌کن LG SIGNATURE که اخیراً ارائه شده است، نشان دهنده تعهد این شرکت به اصول طراحی 3F است. این ماشین لباسشویی و خشک‌کن که با استفاده از روش‌های مشابه برای تولید کالاهای لوکس تولید شده، زیبایی‌شناسی و احساس مفهوم طراحی اورجینال ال‌جی را با موفقیت ارائه می‌دهد. توجه به جزئیات ظریف که بخشی از طراحی 3F ال‌جی است را می‌توان در دستگیره فیلتر خشک‌کن مشاهده کرد که مطابق با نظرسنجی‌های متعدد از مشتریان طراحی شده و برای استفاده بهتر بهینه شده است.

ال‌جی برای افزایش پیچیدگی و کارایی دستگیره‌های کنترلی اعمال شده روی ماشین‌های لباسشویی خودش، طیف گسترده‌ای از تحقیقات 3F را انجام داده و حتی تجهیزات اندازه‌گیری خاص خودش را توسعه داده است. تلاش‌های این شرکت منجر به ایجاد یک دسته کنترلی شد که یادآور صفحه‌های کنترلی کنسول مرکزی است که در خودروهای لوکس پیدا می‎‌شود و ظاهر و احساس فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد و در عین حال نیز تجربه کاربری بهتری را از نظر عملی و احساسی ارائه می‌کند.

سیستم Auto Soft Closing که سال گذشته در مدل‌های منتخب یخچال‌های ال‌جی معرفی شد، نمونه دیگری از طرحی 3F مشتری محور ال‌جی است. این سیستم از دمپرها استفاده می‌کند تا مطمئن شود که درب یخچال به‌آرامی و بی‌صدا بسته می‌شود و باعث افزایش قابلیت استفاده، راحتی و رضایت مشتری می‌شود.

اصول طراحی 3F که تعهد قوی ال‌جی را به دنبال کردن کامل بودن نشان می‌دهد، با مفهوم منحصربه‌فرد دیگری از ال‌جی یعنی Affection-ism درهم‌تنیده شده است. محبت‌گرایی را می‌توان به‌عنوان یک ذهنیت طراحی توصیف کرد که بر محور مراقبت از مشتریان از طریق ارائه «تجربه‌های مشتری محور بی‌نقص»، «نوآوری انسان محور» و «گرما برای تقویت یک لبخند» است. ال‌جی با وفادار ماندن به ارزش‌های اصلی و فلسفه‌های مشتری محور، به ارائه محصولاتی فراتر از انتظارات ادامه می‌دهد و زندگی روزمره را بسیار بهتر می‌کند.

۱ نظر

حسین ۵ مرداد ۱۴۰۳ پاسخ

بنظر میرسد بعد از خروج ناسف انگیز ال جی از بازار موبایل یعد از ان همه اختراع و نواوری کارکنان نحبه این بخش در بخش لوازم خانگی که از بخش های بسیار سوداور و پر مشتری ال جی است منتقل شده اند بنحوی که فناوری لوازم خانگی ال جی حداقل یک دهه جلوتر از رقباست

نظر دهید