۲۵ شهریور ۱۴۰۳

چشم‌انداز ال‌جی از زندگی آینده مبتنی بر هوش مصنوعی در نمایشگاه IFA 2024 ارائه شد

از ۶ تا ۱۰ سپتامبر، ال‌جی طیف متنوعی از راهکارهای خانگی مرتبط با هوش مصنوعی را به نمایش گذاشت و فصل جدیدی از زندگی هوشمند را در غرفه خودش در نمایشگاه IFA 2024 ارائه کرد. این شرکت با تم Experience, Affectionate Intelligence (AI) Home چشم‌انداز منحصربه‌فرد و الهام گرفته از هوش مصنوعی خودش از زندگی آینده را به بازدیدکنندگان از سراسر جهان ارائه کرد.

این غرفه گسترده با همکاری نویسنده کره‌ای داستان‌های علمی تخیلی کیم چو یوپ طراحی شده و دارای مناطق تجربه متنوعی است که نشان می‌دهد چطور هوش مصنوعی این شرکت را می‌تواند در زندگی خانه تعبیه کرد تا سبک زندگی را به روش‌های هوشمندانه و متمایزی ارتقا بدهد.

بازدیدکنندگان پس از ورود به سالن ۱۸ Messe Berlin با یک دیوار رسانه‌ای LED  عظیم به نام AI Home Gate مواجه شدند که سفر هوش مصنوعی ال‌جی از تولد AI Agent یعنی FURON تا نحوه ارتباط آن با جهان و غنی‌تر کردن زندگی روزمره را به نمایش گذاشت.

بازدیدکنندگان پس از به دست آوردن درک کامل از اینکه هوش مهربان ال‌جی چیست، به کشف این پرداختند که چطور زندگی روزمره را ساده‌تر و راحت‌تر می‎‌کند. غرفه ال‌جی که به چندین فضای متمایز از سبک زندگی تقسیم شده است، نشان می‌دهد که چطور مکالمات طبیعی با هاب هوش مهربان خانه ال‌جی یعنی ThinQ ON می‌تواند به مدیریت هر جنبه‌ای از کارهای روزمره کمک کند.

اولین فضای سبک زندگی نیز Second Youth Home است که سبک زندگی جدید و فعال‌تری را برای بازنشستگان به نمایش گذاشت. تابلوی دیجیتال روی دیوار نشان می‌دهد که ThinQ ON چطور لوازم خانگی را بسته به کاربر سفارشی می‌کند و از آن‌ها مراقبت به عمل می‌آورد. به‌عنوان مثال ThinQ ON پس از تشخیص عبارات خاصی مانند «درس تنیس» در تقویم کاربر، به طور خودکار ماشین لباسشویی و خشک کن را از طریق Smart Pairing روی حالت Activewear تنظیم می‌کند.

جدیدترین ماشین لباسشویی ال‌جی که در رویداد IFA 2024 معرفی شد، از فناوری AI DD استفاده می‌کند تا به طور هوشمندانه استفاده از آب و برق بر اساس هر بار استفاده را به حداقل برساند. این همچنین دارای فناوری Easy Control است که به طور خودکار چرخه‌های شستشو را بر اساس الگوهای استفاده و ترجیحات کاربر برای حداکثر راحتی انتخاب می‌کند.

دومین فضای سبک زندگی نیز به نام Smart Green Home شناخته می‌شود که زندگی ایده‌آلی را برای خانواده‌هایی نشان می‌دهد که علاقه‌مند به محیط زیست و صرفه‌جویی در انرژی هستند. در میان بسیاری از راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، سیستم ذخیره‌سازی انرژی (ESS) ال‌جی الگوهای مصرف انرژی و پیش‌بینی آب و هوا را تجزیه و تحلیل می‌کند تا حالت آن را با توجه به شرایط مختلف تنظیم کند.

یکی دیگر از محصولات برجسته نمایشگاه نیز پمپ حرارتی هوا به آب Therma V R290 Monobloc بود. LG AI با استفاده از این دستگاه‌ها هم در داخل و هم در خارج از خانه و با اتصال به ThinQ ON مصرف انرژی خانگی را به صورت بلادرنگ بهینه می‌کند و با مدیریت هوشمند مصرف برق هر دستگاه متصل، قبض انرژی را کاهش می‌دهد.

فضای سبک زندگی بعدی نیز Affectionate Home بود که با در نظر گرفتن کودکان و حیوانات خانگی طراحی شده بود. این فضا همراه با Self-Driving AI Home Hub این شرکت بود که می‌تواند به طور آزادانه در خانه حرکت کند و از طریق مکالمه با کودکان تعامل داشته باشد. حس چندوجهی این دستگاه از صدا، صوت و تصویر بهره می‌‌برد تا بیان خودش را با توجه به احساسات مختلف تغییر بدهد و همین نیز به آن اجازه می‌دهد تا با آداب مناسب به موقعیت‌های مختلف واکنش نشان بدهد. این هاب می‌تواند از اتاقی به اتاق دیگر برود و وسایل متصل و دستگاه‌های اینترنت اشیا را کنترل کند و دائماً مطمئن می‌شود که محیط برای کوچک‌ترها بهینه شده است.

LG AI نه تنها یک مرکز برای لوازم خانگی است بلکه یک داستان‌سرای هوش مهربان است که سطح عمیقی از عمق عاطفی و درک دارد و همین نیز آن را قادر می‌سازد تا به طور مؤثر با کاربران ارتباط برقرار کند. از طریق هوش مصنوعی مولد، Self-Driving AI Home Hub می‌تواند داستان‌هایی را بر اساس تصاویر ترسیم شده توسط کاربر ایجاد کند و هر شب یک داستان منحصربه‌فرد را قبل از خواب بازگو کند.

اتاق بعدی نیز نشان می‌دهد که چطور لوازم خانگی ال‌جی محیط را برای حیوانات خانگی و صاحبان آن‌ها بهینه می‌کنند. هنگامی که سنسورهای دما و رطوبت شرایط هوای داخل خانه را تشخیص بدهند، تهویه مطبوع LG DUALCOOL می‌تواند با جریان هوایی که مطابق با محیط و ترجیحات شخصی تنظیم شده است، هوا را به دمای عالی برساند.

این بخش همچنین دارای یک تصفیه‌کننده به نام AeroCat است که به طور خاص برای گربه‌ها طراحی شده است. همان‌طور که هر صاحب گربه می‌داند، گربه‌ها عاشق خوابیدن روی دستگاه‌ها لوازم خانگی هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، LG AeroCat می‌تواند تشخیص بدهد که آیا حیوان خانگی رویش قرار دارد یا خیر و بر طبق آن نیز به کارش ادامه می‌دهد یا آن را متوقف می‌کند. از آنجایی که وزن می‌تواند شاخص مهمی برای سلامتی باشد، سنسور داخلی این دستگاه وزن حیوان خانگی را مشخص می‌کند و از طریق برنامه ThinQ به صاحبان هر گونه تغییر غیر عادی را هشدار می‌دهد.

دیگر فضای سبک زندگی نیز Delightful Home نام دارد که محیطی عالی برای سرگرمی و دعوت از خانواده و دوستان برای غذا خوردن ارائه می‌دهد. این منطقه توانایی هوش مصنوعی ال‌جی برای آسان و سریع‌تر کردن آشپزی را نشان می‌دهد و با ThinQ ON توصیه‌های منو و دستورالعمل‌های گام به گام برای غذاهای خوشمزه متعدد ارائه می‌کند. بازدیدکنندگان حتی می‌توانند با تماشای یک نمایش آشپزی زنده توسط سرآشپز کریستوفر مولاک به نام AI Talking Cooking Show مهارت‌های جدیدی را بیاموزند.

برای اینکه بازدیدکنندگان روی فناوری تمرکز کنند که تمام این فضاهای سبک زندگی را ممکن می‌سازد، این شرکت همچنین بخش LG Affectionate Intelligence را ایجاد کرده است. این بخش به طور مؤثری قابلیت اتصال و توسعه‌پذیری LG ThinQ ON را نشان می‌دهد که به کاربران کمک می‌کنند تا کل خانه هوشمند خود را با یک دستگاه مدیریت کنند.

ال‌جی همچنین با فضای ویژه AI to the Core نگاهی به میراث هوش مصنوعی خودش داشت. این شرکت با استفاده از یک صفحه نمایش OLED شفاف توضیح داد که چطور Core Tech آن به فناوری اصلی LG AI تبدیل شدند. این مجموعه شامل AI DD و AI DUAL Inverter است که هر دو از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد و ارائه کنترل دقیق‌تر استفاده می‌کنند که منجر به سطوح جدید و بهبودیافته مراقبت از مشتری و تجربیات کاربر می‌شود.

بخش نهایی ال‌جی در این نمایشگاه نیز Sustainability Lounge است که مروری بر آخرین تلاش‌های این شرکت برای ترویج زندگی پایدار دارد. در اینجا، بازدیدکنندگان توانستند اطلاعات بیشتری در رابطه با فعالیت‌های ESG ال‎‌جی از جمله استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی در محصولات منتخب به دست بیاورند.

غرفه ال‌جی در نمایشگاه IFA 2024 با موفقیت پنجره‌ای روشنگرانه را به LG AI Home ارائه کرد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید