۰۱ آبان ۱۴۰۳

راهکارهای زندگی هوشمند برای داشتن خانه بدون زحمت

در این مطلب از سری مطالب Executive Corner قرار است به بررسی راهکارهای زندگی برای داشتن خانه بدون زحمت بپردازیم. از آنجایی که خانه هوشمند و فناوری‌های الکتریکی سازی به‌عنوان ترندهای کلیدی در بخش لوازم خانگی ظهور کردند، ما شاهد تغییر صنعت در سطح وسیع از فروش محصولات ساده به یک مدل تجاری خدمات محور هستیم.

فناوری خانه هوشمند مدیریت دستگاه‌های پیچیده را از طریق طیف وسیعی از ویژگی‌های اتوماسیون مفید ساده می‌کند. با استفاده از بینش‌های به دست آمده از لوازم خانگی و حسگرهای اینترنت اشیا (IoT) جدیدترین فناوری خانه هوشمند می‌تواند سبک زندگی و نیازهای مشتری را بهتر درک کند. این به نوبه خود، ارائه خدمات پیشگیرانه و متناسب را امکان‌پذیر می‌کند که بار کارهای خانه را کاهش می‌دهد. با پیشرفت فناوری، ما به تحقق چیزی نزدیک می‌شویم که ال‌جی آن را خانه بدون زحمت می‌نامد.

راهکارهای خانه هوشمند نه تنها برای تولیدکنندگان لوازم خانگی بلکه برای اینترنت اشیا، مخابرات، ساخت و ساز و شرکت‌های بزرگ فناوری تبدیل شده است. معرفی استانداردها یا پروتکل‌های خانه هوشمند، مانند Matter باعث افزایش اتصال بین لوازم خانگی، دستگاه‌های اینترنت اشیا و سیستم‌های خانگی می‌شود. علاوه بر این، فناوری‌های هوش مصنوعی مولد (AI) و محاسبات محیطی، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که دستگاه‌ها و خدمات را به تنهایی از طریق دستورات صوتی کنترل کنند که در وقت آن‌ها صرفه جویی می‌شود و زندگی در خانه را بسیار راحت‌تر می‌کند.

یکی از پیشتازان در این زمینه، ال‌جی است که اخیراً جدیدترین راهکار خانه هوش مصنوعی (AI Home) را معرفی کرده است که به کاربران امکان کنترل لوازم خانگی و دستگاه‌های اینترنت اشیا را از طریق دستورات صورتی می‌دهد. FURON عامل هوش مصنوعی ال‌جی و مغز AI Home می‌تواند ترجیحات کاربران را برای دستگاه‌های مختلف یاد بگیرد و به خاطر بسپارد و تنظیمات مناسب را در شرایط خاص اعمال کند. علاوه بر این، LG AI Home به طور یکپارچه با لوازم خانگی و دستگاه‌های اینترنت اشیا از تعداد روبه‌رشدی از برندهای جهانی متصل می‌شود و از طریق ThinQ ON، مرکز هوش مصنوعی ال‌جی، به طور بی‌نقصی با انواع مختلف برنامه‌ها ادغام می‌شود. این شرکت همچنان به گسترش اکوسیستم AI Home خودش ادامه می‌دهد تا طیف گسترده‌تری از راهکارها و خدمات خانه هوشمند را به کاربران ارائه بدهد.

گذار از سوخت فسیلی به محصولات با انرژی الکتریکی یک روند جهانی مهم است، روندی که انتظار می‌رود با توجه به اجرای مقررات بین‌المللی با هدف کاهش گرمایش جهانی تسریع شود. دیگ‌های بخار به سرعت با سیستم‌های گرمایش پمپ حرارتی، اجاق‌های گاز توسط اجاق گاز القایی و خشک‌کن‌های گازی با خشک‌کن‌های پمپ حرارتی جایگزین می‌شوند. در مقابل این پس‌زمینه، ال‌جی به طور فعال برنامه‌های تحقیق و توسعه خودش را برای کشف فناوری‌های پمپ حرارتی کارآمدتر و قابل‌اعتمادتر تقویت می‌کند. این تلاش‌ها شامل تکمیل مثلث تحقیق و توسعه جهانی این شرکت برای ایجاد راهکارهای تخصصی برای آب‌وهوای سرد و میزبانی کنسرسیوم پمپ حرارتی جهانی است که توسط ال‌جی در همکاری با دانشگاه‌های بین‌المللی تأسیس شده است.

با حرکت رو به جلو، فناوری برق‌رسانی به راهکارهای انرژی خانه هوشمند تبدیل می‌شود که تولید، ذخیره و مصرف انرژی در خانه را بهینه می‌کند. در نهایت، این تکامل باعث ایجاد محیط‌های زندگی‌ای می‌شود که ساکنین آن می‌توانند از پخت و پز راحت، گرمایش و سرمایش و منبع قابل اعتماد آب گرم، لذت ببرند و هم‌زمان مصرف انرژی خانگی و اثرات زیست محیطی را کاهش بدهند.

ال‌جی که به دلیل تخصص خودش در راهکارهای زندگی هوشمند شناخته شده است، همیشه بر اهمیت نوآوری تأکید کرده است. فناوری‌های اصلی ال‌جی از جمله کمپرسور خطی، موتور Direct Drive و فناوری TrueSteam و همچنین کمپرسورهای دوتایی روتاری و اسکرول نقش مهمی در ارتقا این شرکت به رهبری در بازار جهانی لوازم خانگی داشتند. با نگاهی به آینده، نقش تحقیق و توسعه ال‌جی در کشف فناوری‌های جدید الکتریکی سازی و خانه‌های هوشمند حیاتی‌تر خواهد بود. از طریق تعهد به تعالی و روحیه تحقیق، ال‌جی راه را برای آینده‌ای بهتر در پیش گرفته است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید