۰۳ آبان ۱۴۰۳

ال‌جی نتایج مالی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ را منتشر کرد

ال‌جی الکترونیکس (LG) امروز درآمد تلفیقی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ را ۲۲.۱۸ تریلیون وون و سود عملیاتی را ۷۵۱.۹ میلیارد وون اعلام کرد. این درآمد بالاترین درآمد برای سه ماهه سوم است و این در حالی است که سود عملیاتی نیز چهارمین سود عملیاتی بالا در تاریخ این شرکت است.

چندین عامل خارجی از جمله تأخیر طولانی در بهبود تقاضای بازار و درگیری‌های ژئوپلیتیکی جاری در سراسر جهان، بر سه ماهه سوم تأثیر گذاشت. این چالش‌ها منجر به افزایش هزینه‌های حمل و نقل جهانی شد و به افزایش هزینه‌ها کم کرد.

علی‌رغم این موانع، ال‌جی با ارتقای سبد تجاری خود، برای چهار فصل متوالی توانسته به رشد درآمد سال به سال دست پیدا کند. این شامل تغییر روش‌ها و مدل‌های کسب و کار و گسترش عملیات B2B است. این تلاش‌ها به ال‌جی اجازه می‌دهد تا حدی افزایش هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر را جبران کند و شرکت را قادر می‌سازد تا سود عملیات قوی خودش را حفظ کند که نشان دهنده رقابت بنیادی قوی است.

ال‌جی با نگاهی به آینده قصد دارد تا با گسترش اشتراک لوازم خانگی، فروش مستقیم به مصرف‌کننده (D2C) و فروش محصولات حجمی، تحولات تجاری خودش را سرعت ببخشد. علاوه بر این، این شرکت قصد دارد تا رشد ثابتی را در بخش B2B ایجاد کند و در عین حال، کسب و کارهای مبتنی بر محتوا و خدمات را نیز گسترش بدهد.

شرکت راهکار هوا و لوازم خانگی ال‌جی در سه ماهه سوم سال ۸.۳۴ تریلیون وون و سود عملیات ۵۲۷.۲ میلیارد وون ایجاد کرد. درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۷ درصد و سود عملیاتی ۵.۵ درصد افزایش پیدا کرده است. علی‌رغم شرایط چالش‌برانگیز خارجی، کسب و کار لوازم خانگی ال‌جی بهتر از همتایان خودش عمل کرد و بار دیگر بر رقابت‌پذیری بالای خودش تأکید کرد. حتی با بهبود تأخیر در تقاضای جهانی لوازم خانگی، رشد سریع مدل کسب و کار اشتراک و کسب و کار B2B HVAC باعث افزایش درآمد شدند. اگرچه افزایش هزینه‌های لجستیک در نیمه دوم سال به طور قابل توجهی بر سود عملیاتی تأثیر گذاشت اما این شرکت به لطف رشد درآمد و رقابت استثنایی تولید، به نتایجی فراتر از مدت مشابه سال گذشته دست پیدا کرد.

انتظار می‌رود که در سه ماهه چهارم، شرایط بازار به تدریج بهبود یابد، همان‌طور که بهبود شاخص‌های اقتصادی پیشرو در کشورهای بزرگ و کاهش نرخ بهره نشان می‌دهد. ال‌جی قصد دارد تا خط تولید لوازم خانگی و استراتژی قیمت گذاری خودش را برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده در بازارهای نوظهور متنوع کند و در عین حال، مشاغل جدیدی مانند اشتراک و فروش D2C را برای حفظ رشد درآمد گسترش بدهد. این شرکت با توجه به افزایش فصلی هزینه‌های بازاریابی، برای تضمین سودآوری، به تمرکز بر عملیات کارآمد ادامه خواهد داد.

شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی درآمد سه ماهه سوم ۳.۷۵ تریلیون وون و سود عملیاتی ۴۹.۴ میلیارد وون را به ثبت رساند. درآمد ۵.۲ درصدی نسبت به مدل مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده که ناشی از افزایش محموله‌ها در اروپا است، بازاری کلیدی برای تلویزیون‌های OLED. اگرچه به دلیل افزایش شدید قیمت پنل‌های ال‌سی‌دی، هزینه‌ها به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده اما رشد مداوم تجارت محتوا و خدمات مبتنی بر webOS تأثیر آن بر سود کلی را به حداقل رساند.

در سه ماهه چهارم، انتظار می‌رود که بازار تلویزیون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد جزئی داشته باشد که عمدتاً در محصولات سطح پایه است. ال‌جی قصد دارد به تغییرات تقاضای بازار تلویزیون پاسخی انعطاف‌پذیر نشان بدهد و در عین حال نیز با گسترش همکاری‌های webOS خودش برای افزایش پایگاه کاربران، رشد را تسریع بخشد.

شرکت راهکارهای قطعات خودرو ال‌جی درآمد سه ماهه سوم ۲.۶۱ تریلیون وون و سود عملیاتی ۱.۱ میلیارد وون را گزارش کرده است. درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده اما به دلیل کاهش تقاضای خودروهای الکتریکی نسبت به سه ماهه قبل، اندکی کاهش داشته است. سود عملیاتی نیز کاهش پیدا کرده که تحت تأثیر افزایش هزینه‌های تحقیق و توسعه برای تأمین امنیت فناوری وسیله نقلیه تعریف شده با نرم‌افزار (SDV) و سرمایه‌گذاری‌های پیشگیرانه برای تولید انبوه حجم‌های سفارش بود.

انتظار می‌رود که بازار در سه ماهه چهارم نسبت به مدت مشابه سال گذشته و سه ماهه قبل روند رشد خودش را حفظ کند. با این حال، پیش‎بینی می‌شود که رشد به دلیل راکد بودن تقاضای خودروهای الکتریکی کند شود. ال‌جی قصد دارد بر رشد فروش بر اساس سفارش‌های معوقه خودش و تقویت موقعیت بازار محصولات اصلی خودش از جمله تله ماتیک، AVN و موتورها تمرکز کند. علاوه بر این، این شرکت به تلاش برای بهبود کارایی در سراسر عملیات خودش و پیگیری سودآوری ادامه خواهد داد.

شرکت راهکارهای تجاری ال‌جی درآمد سه ماهه سوم ۱.۴۰ تریلیون وون و زیان عملیاتی ۷۶.۹ میلیارد وون را گزارش کرده است. درآمد سال به سال به دلیل افزایش فروش محصولات استراتژیک مانند نمایشگرهای بازی و تابلوهای LED و همچنین تضمین سفارش‌های B2B در مقیاس بزرگ برای محصولات رایانه شخصی افزایش پیدا کرد. با این حال، زیان عملیاتی به دلیل افزایش قیمت پنل‌های ال‌سی‌دی، افزایش هزینه‌های لجستیک، تشدید رقابت و سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در پرورش مشاغل جدید در شرکت گسترش پیدا کرده است.

در سه ماهه چهارم انتظار می‌رود که تقاضا برای خطوط محصول استراتژیک از جمله نمایشگرهای بازی و تابلوهای ال‌ای‌دی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو رقمی رشد کند. علاوه بر این، افزایش علاقه به رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی انتظار می‌رود که تقاضا برای لپ‌تاپ‌های درجه یک افزایش یابد. در نتیجه، شرکت قصد دارد فروش محصولات استراتژیک را گسترش بدهد و بر بهبود سودآوری از طریق عملیات کارآمد تمرکز کند.

در همین حال، پس از تصمیم هیئت مدیره در ماه گذشته، ال‌جی تصمیم گرفت تجارت پک باتری خودش را متوقف کند. در نتیجه، با شروع گزارش سود سه ماهه سوم، درآمد و سود عملیاتی مربوطه به عنوان عملیات متوقف شده در صورت‌های مالی تلقی می‌شود. این همچنین منجر به تعدیل در ارقام درآمد و سود عملیاتی گذشته خواهد شد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید