۱۷ مهر ۱۴۰۳

ال‌جی درآمدهای اولیه سه ماهه سوم ۲۰۲۴ را منتشر کرد

ال‌جی الکترونیکس (LG) امروز نتایج اولیه درآمد خودش برای سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد و درآمد تلفیقی ۲۲.۱۷ تریلیون وون و سود عملیاتی ۷۵۱.۱ میلیارد وون را گزارش کرد.

این شرکت به رکورد بالایی در درآمد سه ماهه دست پیدا کرد و چهارمین سه ماهه متوالی رشد درآمد سال به سال خودش را از سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ به ثبت رساند. با این حال، سود عملیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل افزایش هزینه‌های لجستیک و بازاریابی در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ کاهش پیدا کرد. در کنفرانسی که پس از سه ماهه دوم برگزار شد، این شرکت اشاره کرد که انتظار می‌رود میانگین نرخ حمل و نقل دریایی به ازای هر کانتینر تقریباً ۵۸ درصد سالانه در نیمه دوم افزایش یابد و هزینه‌های بازاریابی، از جمله هزینه‌های تبلیغات، نیز انتظار می‌رود که افزایش پیدا کنند.

برای سه فصل اول سال ۲۰۲۴، درآمد انباشته به ۶۴.۹۶ تریلیون وون رسید که با سود عملیاتی ۳.۲۸ تریلیون وون همراه بود. با وجود چالش‌هایی همچون تأخیر در بهبود تقاضا، افزایش قیمت مواد خام و هزینه‌های حمل و نقل، ال‌جی به طور مداوم درآمد خودش را در سه فصل گذشته افزایش داده است. تلاش‌های شرکت برای ارتقای سبد کسب و کار خودش از طریق تغییر در مدل‌های کسب و کار و با تقویت عملیات B2B خودش که حساسیت کمتری نسبت به نوسانات اقتصادی دارند، رشد آن را حفظ کرده و رقابت اصلی آن را افزایش داده است.

ابتکارات کلیدی مانند معرفی مدل‌های کسب و کار خدمات اشتراک گسترش مجموعه‌ها حجمی در کنار فروش مستقیم به مصرف‌کننده (D2C)، باعث رشد مداوم فروش در حوزه‌های تجاری اصلی مانند لوازم خانگی شده است. در بخش سودآوری نیز کسب و کارهای خدماتی و محتوای مبتنی بر پلتفرم ال‌جی نیز به سرعت در حال رشد هستند و به طور فزاینده‌ای به سود عملیاتی کلی کمک می‌کنند.

در بخش لوازم خانگی، تجارت خدمات اشتراک ال‌جی همچنان در حال گسترش است. اگرچه سودآوری سه ماهه سوم تحت تأثیر افزایش هزینه‌های حمل و نقل و بازیابی کندتر تقاضا در بازارهای کلیدی قرار گرفت اما این شرکت قصد دارد تا با تنوع بخشیدن به سبد محصولات خودش، افزایش فروش آنلاین و ارائه پیشنهادهای متناسب با نیازهای بازار منطقه، به این چالش‌ها رسیدگی کند.

اگرچه LG Magna e-Powertrain تا حدی تأثیرات رکود تقاضا در خودروهای الکتریکی را تجربه کرده است، بخش قطعات خودرو از عرضه ثابت سفارش‌های خود که در حال حاضر حدود ۱۰۰ تریلیون وون است، اطمینان حاصل می‌کند. در همین حال، ال‌جی قصد دارد فروش محصولات با ارزش افزوده بالا از جمله سیستم‌های پیشرفته کمک راننده را افزایش بدهد.

در بخش سرگرمی‌های خانگی، تقاضای تلویزیون OLED بازارهای کلیدی مانند آمریکای شمالی و اروپا در سه ماهه سوم بهبود تدریجی داشته است. با این حال، افزایش هزینه برای قیمت پنل‌های LCD در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بر سودآوری کلی تأثیر گذاشته است. انتظار می‌رود که کسب و کار خدمات و محتوا مبتنی بر webOS ال‌جی که یکی از عوامل اصلی سود عملیاتی این کسب و کار است، به گسترش سریع خودش ادامه بدهد. این شرکت قصد دارد تا محتوای پیشنهادی خودش را تقویت کند، تجربه کاربر را افزایش بدهد، اکوسیستم خودش را گسترش بدهد و تجارت تبلیغاتی خودش را تقویت کند تا رشد آینده را افزایش بدهد.

در بخش راهکارهای تجاری، ال‌جی در حال تشدید پیشنهادهای سفارشی سازی شده خودش برای بخش‌های خاص است و از مجموعه محصولات متنوع خودش استفاده می‌کند. این شرکت قصد دارد تا مجموعه محصولات فناوری اطلاعات ممتاز خودش از جمله رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی و مانیتورهای بازی را گسترش بدهد و فناوری‌های آینده همچون راهکارهای تولید مجازی را به دست بیاورد که از رشد مداوم تجارت نمایشگر تجاری خودش پشتیبانی کند. سرمایه‌گذاری‌های جدید و امیدوارکننده از جمله در بخش رباتیک و شارژرهای وسایل نقلیه الکتریکی، نیز به طور پیوسته ادامه دارد.

این ارقام سود تلفیقی آزمایشی بر اساس K-IFRS ارائه شده به‌عنوان خدمتی به سرمایه‌گذاران قبل از اعلام نتایج نهایی سود ال‌جی الکترونیکس از جمله سود خالص است. جزئیات مربوط به هر بخش به طور رسمی در اواخر این ماه اعلام خواهد شد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید