۱۷ مرداد ۱۳۹۷

وب سایت زومیت: کولر گازی آرت کول ال‌جی؛ تلفیقی ماهرانه از هنر و صنعت

وب سایت زومیت: «آرت کول، نام سری جدید کولرهای گازی ال‌جی است که با ظاهری مدرن و قابلیت‌هایی پیشرفته، پاسخگوی تمام سلیقه‌های کاربران خواهد بود.»

ال‌جی یکی از برندهای مطرح در بازار جهانی لوازم خانگی به‌شمار می‌رود که خوشبختانه در ایران نیز فعالیت مستمری داشته و در شرایط مختلف از عرضه‌ی محصولات و ارایه‌ی خدمات دریغ نکرده است. از جمله لوازم خانگی پرطرفدار شرکت کره‌ای در ایران، کولرهای گازی است که به‌دلیل مجهز بودن به فناوری‌های اختصاصی ال‌جی، نظیر موتور دوال اینورتر، ضمن قابلیت استفاده در مناطق خیلی گرم، کاهش مصرف انرژی را به‌همراه دارد. جدیدترین مدل کولرگازی ال‌جی آرت‌کول (ArtCool) نام دارد که به جدیدترین فناوری‌های این شرکت مجهز شده است و همزمان زیبایی ظاهری آن جلوه‌ی خاصی به دکوراسیون منزل می‌دهد. سری آرت‌کول ال‌جی در ظرفیت‌های ۹۰۰۰، ۱۲۰۰۰، ۱۸۰۰۰ و ۲۴۰۰۰ تولید و به بازار عرضه‌ شده‌اند. در ادامه به معرفی ویژگی‌های سری آرت‌کول، ترکیب ماهرانه‌ی ال‌جی از هنر و صنعت می‌پردازیم.

۱. طراحی ظاهری

۱.۱. نمای آینه‌ای

به کولرهای سری آرت‌کول نباید صرفا به چشم یک کولر نگاه کرد. این دستگاه‌ها طراحی هنرمندانه‌ای دارند که می‌توانند زیبایی‌بخش هر منزلی باشند. یونیت داخلی آرت‌کول، در دو رنگ مشکی و سفید با سطحی صیقلی و آینه‌ای طراحی شده است که تصویر دکوراسیون منزل را منعکس می‌کند. انحناهای ظریف و شیک کناره‌های دستگاه نیز به زیبایی آن افزوده‌اند.

الجی آرت کول / LG ArtCool

۲.۱. نمایشگر پنهان

نمایشگر آرت کول که وظیفه‌ی نمایش درجه‌ی خنک‌کنندگی را دارد، به‌شکل یکپارچه با بدنه‌ی دستگاه طراحی شده است؛ به‌طوری که هنگام خاموش بودن اثری از آن نیست و جلوه‌ای یکدست از ظرافت و زیبایی را به‌همراه دارد.

۳.۱. سهولت نصب

یکی از ویژگی‌های طراحی ال‌جی همواره سهولت نصب محصولات آن است که آرت کول نیز از این قاعده مستثنی نیست. در کولرهای آرت کول، صفحه‌ی نصب بهبود یافته است و فضای عبور لوله‌ها نیز عریض‌تر شده است تا عملیات نصب به‌راحتی و توسط تنها یک نفر قابل انجام باشد. بنابراین، می‌توانید این محصول زیبا را در کوتاه‌ترین زمان پس از خرید روی دیوار منزل خود ببینید و از قابلیت‌های منحصربه‌فرد آن بهره‌مند شوید.

۲. طراحی داخلی

۱.۲. فن بی‌صدا

آرت کول یکی از کولرهای بی‌صدا به‌حساب می‌آید. ال‌جی برای کاهش نویز دستگاه اقدامات زیادی انجام داده است که یکی از آن‌ها، طراحی پره‌های فن دستگاه است. شرکت کره‌ای با چرخش ۱۵ درجه‌ای تیغه‌های فن و در نتیجه کاهش سطح تماس آن‌ها با هوا توانسته است از مقاومت هوا کاسته و نویز حاصل از آن را کاهش دهد. با این‌کار، آرت کول در شدیدترین حالت فعالیت از لحاظ ایجاد سروصدا در بین بی‌صداترین‌ها قرار گرفته است.

۲.۲. مقاومت در برابر تغییر ولتاژ

آرت کول / ArtCool

آرت کول هرچند زیبا و ظریف به‌نظر می‌رسد، ابدا ضعیف نیست. این دستگاه علاوه‌بر قدرت خنک‌کنندگی بسیار بالا، به‌لطف بهره‌مندی از مدار نیروی ال‌جی مقاومت بسیار مناسبی در برابر تغییرات ولتاژ دارد. این موضوع باعث طولانی‌ترشدن عمر دستگاه و در مجموع عملکرد پایدار آن در مهیا کردن هوای مطبوع می‌شود.

۳.۲. تیغه‌های چهارجهته

ال‌جی برای به‌حداکثررساندن توزیع باد آرت‌کول، پره‌های آن را به‌گونه‌ای طراحی کرده است که دستگاه بتواند باد خنک را در چهار جهت مختلف هدایت کرده و آن را به تمام نواحی منزل برساند. لوورهای جلویی دستگاه در حالت عمودی دارای شش ایستگاه و در حالت افقی دارای پنج ایستگاه هستند تا کاربر بتواند زبانه‌ی کولر را در هر یک ایستگاه‌ها که مناسب‌تر است قرار دهد و وزش باد مطلوب‌تری را تجربه کند.

تیغه چهارسویه

۴.۲. قدرت پرتاب باد

فن‌های سری آرت کول کمی بزرگتر طراحی شده‌اند و این ویژگی باعث شده است که بتوانند باد را تا ۱۳ متر پرتاب کنند و این یعنی کمتر خانه‌ای پیدا می‌شود که آرت کول قادر به خنک کردن گوشه و کنار آن نباشد. قدرت بالای پرتاب باد سبب می‌شود ضمن بالا رفتن سرعت خنک شدن منزل، در هر قسمتی از آن که نشسته باشید از باد کولر بی‌بهره نمانید.

۵.۲. فیلتر گرد و خاک میکرو

فیلترهای گردوخاک به‌کاررفته در سری آرت کول می‌توانند ذرات بزرگتر از ۱۰ میکرومتر را به خود جذب کنند. این ذرات معلق در هوا که شامل پرزها و ذرات گرد و خاک می‌شوند، می‌توانند افراد خانواده را در معرض خطر بیماری‌های تنفسی قرار دهند.

۶.۲. تصفیه هوا

تصفیه هوا آرت کول

ال‌جی برای ذرات ریزتری که در دام فیلترهای آرت‌کول نمی‌افتند نیز برنامه‌ریزی کرده است. فناوری یونیزه کننده‌ی ال‌جی با رهاسازی سه میلیون یون، ظرف مدت حداکثر یک ساعت، بیش از ۹۹ درصد باکتری‌های موجود در هوا را از بین می‌برد و در نتیجه هوای منزل را کاملا تصفیه و استریل می‌کند. جالب است بدانید، آرت کول نیازی به تمیزکاری ندارد و به‌گونه‌ای طراحی شده است که خودش می‌تواند از پس استریل کردن فیلترها بر بیاید.

۸.۲. گلد فین (Gold Fin)

LG Gold Fin

این فناوری مربوط به یونیت خارجی دستگاه است. به‌واسطه‌ی این فناوری، مقاومت دستگاه در برابر شرایط سخت آب‌وهوایی افزایش یافته است و شما هیچ نیازی به تمیزکردن یونیت خارجی نخواهید داشت؛ چرا که دستگاه به‌کمک فناوری یونیزه کردن، به‌صورت خودکار پاکسازی می‌شود. از این رو، عمر دستگاه به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

۳. فناوری‌های به‌کار رفته در سری آرت کول

۱.۳. موتور دوال اینورتر

دوال اینورتر / Dual Inverter

یکی از برتری‌های چشمگیر کولرهای جدید ال‌جی استفاده از موتور دوال اینورتر است. ال‌جی با ابداع موتورهای اینورتر یا دور متغیر توانست تا مقدار زیادی مصرف انرژی و استهلاک و نویز کولرهای خود را کاهش دهد و با تولید موتورهای اینورتر دوگانه این موفقیت را دوچندان کند؛ تا حدی که یک موتور اینورتر دوگانه نسبت به موتور معمولی دورثابت، علاوه‌بر ایجاد سروصدای کمتر، ۶۰ درصد بهینه‌تر عمل می‌کند و همزمان ۴۰ درصد سرعت خنک‌کنندگی بیشتری دارد. ال‌جی به‌حدی از طول عمر کمپرسورهای دوال اینورتر خود مطمئن است که آن‌ها را برای ۱۰ سال ضمانت می‌کند. در نتیجه، به‌عنوان کاربر می‌توانید با آرامش‌خاطر از هوای مطبوع، خنک و تصفیه‌شده‌ی آرت‌کول لذت ببرید و هیچ‌گونه نگرانی در خصوص استهلاک دستگاه یا حتی قبض برق خود نداشته باشید. این موضوع را Tuv Rheinland که یکی از سازمان‌های تعیین نمره‌ی خنک‌کنندگی و مصرف برق کولرهای گازی است نیز تأیید می‌کند.

۲.۳. اسمارت تین‌کیو (Smart ThinQ)

اسمارت تین کیو

در کولرهای گازی آرت کول ال‌جی امکانی به‌نام اسمارت تینکیو وجود دارد که مختص لوازم خانگی هوشمند ال‌جی است. به‌کمک این امکان یک یا چند نفر می‌توانند از راه دور، یعنی بدون حضور در منزل، کولرگازی را کنترل کنند. تغییر دما، سرعت و فن جهت پرتاب باد از مواردی است که با نصب اپلیکیشن اسمارت تین‌کیو می‌توانید از راه دور در کولر خود اعمال کنید. هوشمندی این قابلیت به همینجا ختم نمی‌شود و شما می‌توانید وضعیت فیلترهای دستگاه را نیز روی گوشی خود مانیتور کنید. امکان دیگری که در این اپلیکیشن گنجانده شده، Smart Diagnosis یا عیب‌یابی هوشمند است. به‌کمک این قابلیت می‌توانید ایرادات احتمالی دستگاه را متوجه شوید و آن را روی گوشی خود ملاحظه کنید.

۳.۳. جت کول (Jet Cool)

جت‌کول به این صورت کار می‌کند که اولویت را با نیمه‌ی پایین اتاق یعنی جایی‌که افراد حضور دارند، قرار می‌دهد. یعنی باد خنک را با سرعت دو برابر به این فضا می‌دمد و تیغه‌های جلوی دستگاه نیز با دو برابر سرعت حرکت می‌کنند و باد را در قسمت پایین اتاق پخش می‌کنند. در نتیجه، هوای گرم در بالای اتاق محصور شده و شما به‌سرعت خنکی را احساس خواهید کرد. مزیت این فناوری این است که هوا ۲۸ درصد سریع‌تر خنک می‌شود؛ در حالی که ۲۶ درصد نیز در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود.

۴.۳. جت درای (Jet Dry)

وقتی آرت کول در حالت جت درای کار کند، اولویت دستگاه با حذف رطوبت هوا خواهد بود. این حالت برای مناطق ساحلی کشور که رطوبت بسیار بالایی دارند و اغلب مواقع، شرجی هوا در آن‌ها باعث افزایش تعریق افراد می‌شود، بسیار مناسب است.

۵.۳. خواب راحت

حالت خواب راحت

حالت خواب ال‌جی هر نیم ساعت یک درجه از دمای هوا کم می‌کند و هر یک ساعت دو درجه به آن اضافه می‌کند. با این‌کار در طول شب نیازی به بیدار شدن و خاموش یا روشن کردن کولر نخواهید داشت و می‌توانید از هوای معتدل در تمام طول شب لذت ببرید. با فعال شدن این حالت که تنها با فشردن یک دکمه انجام می‌گیرد، باد کولر به‌مدت هفت ساعت به‌صورت غیرمستقیم و ملایم می‌وزد، تا کاربر بدون احساس باد، صرفا از محیط خنک اتاق بهره‌مند شود.

۶.۳. کنترل فعال انرژی

باد ملایم

این قابلیت فعالیت کمپرسور را براساس نیاز تعیین می‌کند. یعنی براساس شرایط موجود و تعداد افرادی که داخل اتاق حضور دارند، عملکرد دستگاه نیز تغییر پیدا می‌کند. بر این اساس، دستگاه می‌تواند تا ۵۷ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کند.

۷.۳. قابلیت باد ملایم

با این قابلیت، وزش باد، غیرمستقیم خواهد بود و شما بدون اینکه برخورد مستقیم باد به بدن خود را احساس کنید از کاهش دمای فضایی که در آن حضور دارید بهره‌مند می‌شوید. این قابلیت برای افراد مسن، کسانی که از سینوزیت رنج می‌برند و همچنین برای کودکان می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

جمع‌بندی

کولرهای گازی سری آرت کول ال‌جی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با تلفیقی از ظرافت و قدرت، ضمن جلوه بخشیدن به دکوراسیون منزل، هوایی مطبوع را در گرم‌ترین ماه‌های سال برای شما به ارمغان بیاورند. کمپرسورهای دوگانه‌ی دورمتغیر این کولرها ضمن کاهش مصرف برق تا ۶۰ درصد، سرعت خنک‌کنندگی بالایی را به‌همراه دارند و ضمن ایجاد صدای کمتر ۴۰ درصد سریع‌تر از کولرهای گازی معمولی هوای اتاق را خنک می‌کنند. بنابراین، اگر به‌دنبال خنک‌کننده‌ای زیبا و بادوام با امکانات منحصربه‌فرد مانند تصفیه‌ی هوا هستید تا از ماه‌های گرم سال آسوده‌خاطر عبور کنید، کولرهای سری آرت کول ال‌جی می‌توانند انتخابی شایسته و متناسب با نیاز شما باشند.

منبع: وب سایت زومیت

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید