۱۹ مهر ۱۴۰۳

ال‌جی رشد B2B را با راهکارهای تجاری مشتری محور پیش می‌برد

ال‌جی الکترونیکس (LG) امروز کنفرانس مطبوعاتی در LG Digital Park در کره جنوبی برگزار کرد تا چشم‌انداز خودش برای بخش B2B را با خبرنگاران داخلی به اشتراک بگذارد. این شرکت هدف خودش را برای شرکت LG Business Solutions دستیابی به درآمد سالانه ۱۰ تریلیون وون تا سال ۲۰۳۰ میلادی مشخص کرد.

ال‌جی در ماه اوت در Investor Forum 2024 شتاب عملیات B2B خودش را به‌عنوان یکی از اجزای اصلی استراتژی نوآوری سبد تجاری خودش برجسته کرد. تا سال ۲۰۳۰، این شرکت انتظار دارد که بخش‌های B2B آن ۴۵ درصد از کل فروش را تشکیل بدهند.

ال‌جی قصد دارد تا کسب و کارهای B2B خودش را تقویت کند، مانند تلویزیون‌های هتل‌ها و بیمارستان‌ها، دیجیتال ساینیج‌ها و لپ‌تاپ‌های ممتاز و در عین حال روی مانیتورهای پزشکی و شارژرهای خودروهای الکتریکی تمرکز کند تا یک مجموعه پایدار و متمرکز بر رشد ایجاد کند.

علاوه بر این، این شرکت به سرعت در حال تقویت قابلیت‌های B2B خودش در طیف گسترده‌ای از زمینه‌ها، از جمله اجزای خودرو، سیستم‌های HVAC، لوازم داخلی و راهکارهای کارخانه‌ای هوشمند است. گسترش به بخش‌های حمل و نقل و کسب و کار جدید بخشی از استراتژی این شرکت برای تسریع در تحول کسب و کار است.

شرکت LG BS که پیشرو در تجارت B2B ال‌جی است، تابلوهای دیجیتالی سفارشی شده برای فضاهای تجاری مختلف از جمله هتل‌ها، فروشگاه‌های خرده فروشی، دفاتر، مدارس و بیمارستان‌ها و همچنین محصولات فناوری اطلاعات از مانیتورهای با مشخصات عالی تا لپ‌تاپ‌های ال‌جی گرم، ربا‌ت‌های تجاری و راهکارهای شارژ خودروهای برقی را ارائه می‌کند.

بخش B2B نسبت به بخش B2C کمتر تحت تأثیر نوسانات اقتصادی قرار می‌گیرد که منجر به درآمد و سود نسبتاً پایدار می‌شود. یکی دیگر از مزایای B2B اثر قفل است که معمولاً منجر به روابط نزدیک و طولانی مدت با مشتریان و چرخه فضیلت‌مند رشد متقابل می‌شود.

جانگ ایک هوان رئیس شرکت راهکارهای تجاری ال‌جی بیان کرده:

«در طول ۶۶ سال گذشته، ال‌جی بینش‌های ارزشمندی را درباره مشتریان خودش و فضاهای متنوعی که آن‌ها اشغال کرده‌اند را از طریق تجارت الکترونیک مصرفی خودش جمع‌آوری کرده است. در ادامه، ما از این تخصص برای ارائه خدمات متناسب و راهکارهای متمایز به مشتریان تجاری خود استفاده خواهیم کرد و شهرت خود را به‌عنوان یک شریک قابل اعتماد در بازار رقابتی B2B  تقویت خواهیم کرد. شرکت BS  به دنبال افزایش دو برابری درآمد فعلی خودش است تا در سال ۲۰۳۰ به ۱۰ تریلیون وون برسد.»

پیش‌گامی بازار نمایشگر تجاری با تلویزیون‌های برجسته و دیجیتال ساینیج

ال‌جی به لطف فناوری نمایشگر تجاری برجسته خودش، تابلوهای دیجیتالی ممتاز و عملکرد در بخش‌های تلویزیونی هتل‌ها و بیمارستان‌ها، توانسته به جایگاهی برجسته در بخش B2B بازار راهکارهای نمایشگر دست پیدا کند. کسب و کار نمایش اطلاعات ال‌جی از سال ۲۰۱۹ رشد ثابتی را تجربه کرده است و میانگین رشد سالانه هفت درصد را ثبت کرده است.

ال‌جی به گسترش تجارت راهکارهای نمایشگر خودش با محصولاتی ادامه خواهد داد که برای فضاهای مختلف طراحی شده‌اند. تمرکز روی تابلوهای LED درجه یک خواهد بود که دسته بندی محصولی است که هر سال شاهد افزایش دو رقمی درآمد بوده است.

در خط مقدم این توسعه نیز نمایشگر پیشرفته LG MAGNIT Micro LED قرار دارد. این نمایشگر در قالب‌های مختلفی ارائه می‌شود که شامل مدل همه کاره برای اتاق‌های کنفرانس، مدلی برای استودیوهای تولید مجازی، یک نسخه سینمای خانگی ممتاز و یک مدل با منبع تغذیه جداگانه است. از سال ۲۰۲۰، MAGNIT  نرخ رشد چشمگیری را به ثبت رسانده است، به طوری که رشد درآمد سالانه آن به طور متوسط در چهار سال گذشته نزدیک به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

علاوه بر این، ال‌جی در حال تقویت مجموعه راهکارهای نوآورانه ساینیج دیجیتال خودش با محصولاتی مانند نسل بعدی نمایشگر LG Micro LED است که قرار است در اواخر سال جاری عرضه شود. ال‌جی جدیدترین فناوری هوش مصنوعی را برای LG Micro LED جدید خودش چه در طول فرایند تولید و چه برای ایجاد الگوریتم‌ها هوشمند کیفیت تصویر استفاده کرده است که به اطمینان از عملکرد بصری برتر کمک می‌کنند. به‌عنوان بخشی از فرایند تولید، هوش مصنوعی برای ارزیابی و انتخاب هر یک از ۲۵ میلیون تراشه LED محصول استفاده می‌شود. در همین حال، پردازنده هوش مصنوعی اعمال شده روی این نمایشگر رنگ و روشنایی را به صورت بلادرنگ تجزیه و تحلیل کرده تا کیفیت تصویر مطلوب را ارائه کند.

ال‌جی برای پیشبرد رشد آتی، فعالانه برای شناسایی تقاضای بالقوه کار می‌کند و همچنان به مجموعه متنوع راهکارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسب برای فضاهای تجاری اضافه می‌کند.

تلویزیون‌های بخش مهمان‌نوازی ال‌جی که توسط مشتریان در سراسر جهان ترجیح داده می‌شوند، بسیاری از ویژگی‌های کاربرپسند از جمله توانایی بازتاب بی‌سیم صفحه نمایش دستگاه‌های شخصی از طریق Google Chromecast یا Apple AirPlay را دارند. مهمانان هتل به سادگی کد QR نمایش داده شده روی تلویزیون را اسکن می‌کنند تا محتوای دستگاه خودشان را در صفحه بزرگتر تلویزیون تماشا کنند. برای محافظت از حریم خصوصی کاربران نیز تاریخچه مشاهده و داده‌های اتصال به طور خودکار پس از بررسی حذف می‌شوند.

ال‌جی همچنان رهبری قدرتمند خودش در بازار جهانی تلویزیون‌های مهمان‌نوازی را حفظ می‌کند و با هتل‌های زنجیره‌ای مشهور بین‌المللی از جمله IHG Hotels & Resorts و Hyatt همکاری می‌کند.

ال‌جی علاوه بر ارائه‌های سخت‌افزاری، راهکارهای ابری متنوعی را از طریق پلتفرم آنلاین B2B خودش یعنی LG Business Cloud ارائه می‎کند. این شامل راهکارهای تبلیغاتی تبلیغات دیجیتال LG DOOH Ads، LG SuperSign Cloud و دیجیتال ساینیج Pro:Centric و همچنین راهکارهای مدیریت محتوای تلویزیون‌های مهمان‌نوازی و راهکارهای نظارت و مدیریت از راه دور LG ConnectedCare می‌شود.

ال‌جی برای تسریع گسترش خود در حوزه‌های جدید و افزایش رقابت کلی، مشارکت‌های استراتژیکی را با شرکت‌های جهانی B2B انجام داده است. اخیراً یک یادداشت تفاهم با ارائه دهنده راهکارهای اداری Ricoh به امضا رسیده تا توسعه خدمات جامع سازمانی مورد کاوش قرار بگیرد.

تقویت جایگاه ال‌جی به‌عنوان ارائه‌دهنده راهکارهای شارژ خودروهای برقی

ال‌جی قرار است رشد خودش در زمینه‌های نویدبخش کسب و کار را تسریع ببخشد و تجارت شارژرهای برقی این شرکت به‌عنوان یک تجارت برتر در حال ظهور است. از طریق مشارکت‌های استراتژیک و سرمایه‌گذاری، ال‌جی آماده است تا حضور خودش در بازار جهانی شارژرهای خودروهای برقی را افزایش بدهد.

ال‌جی کارخانه تولید شارژرهای برقی خودش را در ایالات متحده در ژانویه سال جاری افتتاح کرد و در ژوئن با ChargePoint، ارائه دهنده پیشرو راهکارهای شارژ شبکه‌ای برای خودروهای برقی در آمریکای شمالی به توافق رسید. این دو شرکت برای گسترش تجارت خود از طریق افزایش فروش محصولات از طریق کانال‎های توزیع، تقویت سبد محصولات خود و توسعه مشترک راهکارهای نسل جدید همکاری می‌کنند. علاوه بر این، ال‌جی از شبکه فروش گسترده B2B خود در ایالات متحده آمریکا استفاده می‌کند تا فعالانه تقاضای فزاینده کشور برای زیرساخت شارژرهای خودروهای برقی را هدف قرار بدهد. این شامل چارچوب شارژ لازم برای هتل‌ها، مراکز خرید و فروشگاه‌های خرده فروشی و همچنین ایستگاه‌های شارژ بزرگراه است.

ال‌جی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود هشت درصد از بازار شارژرهای سریع ایالات متحده را به دست بیاورد و خودش را به‌عنوان ارائه دهنده جهانی راهکارهای شارژ خودروهای برقی معرفی کند.

اولویت‌بندی مانیتورهای پزشکی به‌عنوان موتور رشد

ال‌جی روی بخش مانیتورهای پزشکی به‌عنوان یک محرک رشد جدید برای کسب و کار فناوری اطلاعات خودش تمرکز دارد و قصد دارد ظرف پنج سال آینده به سه ارائه دهنده برتر مانیتور پزشکی جهانی تبدیل شود.

مانیتورهای پزشکی ملزم به رعایت مقررات تجهیزات پزشکی هر کشور و همچنین استانداردهای نمایش تصویربرداری پزشکی مانند DICOM Part 14 هستند. این مانیتورها با ارائه دقت و قابلیت اطمینان تصویر عالی، محصولات ممتازی محسوب می‌شوند و به‌عنوان محصولاتی با ارزش افزوده بالا شهرت دارند.

در سال ۲۰۲۳ میلادی، ال‌جی با انعقاد قراردادی چهار ساله به ارزش ۱۰ میلیون یورو با Centrale d’Achat de l’Informatique Hospitalière مرکز خرید فناوری اطلاعات بیمارستان دولتی فرانسه، برای تأمین تجهیزات پزشکی، گام بسیار مهمی در زمینه نمایشگرهای پزشکی برداشت. با نگاهی به آینده، ال‌جی قصد دارد تا فناوری هوش مصنوعی را در تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و راهکارهای به دست آمده از مانیتورهای پزشکی و آشکارسازی‌های دیجیتالی اشعه ایکس خود ادغام کند و همچنین در حال بررسی ورود به بخش تجهیزات تصویربرداری پزشکی است.

موفقیت ال‌جی در بخش B2B مدیون فناوری و دانش این شرکت است که طی سال‌ها در بازار B2C به دست آمده است. اخیراً ال‌جی در حال مذاکره درباره قراردادی برای تأمین مانیتورهای سفارشی و با وضوح بالا برای یک شرکت خدمات مالی ایالات متحده برای یک دوره پنج ساله است. ال‌جی مانیتورهای دوگانه را به یک شرکت رسانه‌های مالی ایالات متحده عرضه کرده و نمایشگرهای سرگرمی در پرواز (IFE) را برای خطوط هواپیمایی بین‌المللی ارائه کرده است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید