۰۹ آذر ۱۳۹۶

ال‌جی مشکل دورهمی تلویزیون دیدن را حل کرد

اگر در زمان تماشای تلویزیون به همراه خانواده و یا دوستان توانستید جای خوبی روبروی تلویزیون پیدا کنید که هیچ، در غیر این صورت باید از کناره‌ها به تلویزیون نگاه کرده و نه متوجه رنگ شوید و نه لذتی از تماشای تلویزیون ببرید. 

این زاویه‌ تماشا با توجه به جمعیت و البته چینش مبلمان خانه ممکن از ۰ تا ۶۰ درجه نیز برسد. از طرفی تلویزیون‌ها معمولا در موقعیتی قرار می‌گیرند که نمی‌توان از همه جای خانه آنها به صورت مستقیم به صفحه نگاه کرد و به ناچار باید با زاویه تلویزیون ببینیم. این عوامل باعث می‌شوند اهمیت تماشای تلویزیون از زاویه‌های مختلف و عدم کاهش کیفیت تصویر به امری مهم تبدیل شود.

بسیاری از تلویزیون‌های امروزی نمی‌توانند زاویه دید گسترده‌ای در اختیار بیننده قرار دهند. در این میان شرکت ال‌جی موفق شده تا با استفاده از یک فناوری بسیار منحصربه‌فرد این مشکل را برطرف کرده و کاری کند تا از هر زاویه‌ای کیفیت تصویر اصلی را شاهد باشید.

2-3

نسل سوم تلویزیون‌های SUPER UHD شرکت ال‌جی با دارا بودن فناوری Nano Cell توانسته‌اند واقعی‌ترین تصویر ممکن را به همراه بیشترین وضوح و دقت رنگ بالا با زاویه دید گسترده به نمایش بگذارند. نمایشگر Nano Cell به‌وسیله فناوری پیشرفته خود تصویری بسیار باکیفیت به نمایش می‌گذارد. در این فناوری از ذرات ریزی به اندازه یک نانومتر به‌صورت یکنواخت در صفحه‌نمایش خود استفاده می‌کند که باعث می‌شود تصویری ظریف، با دقت رنگ بالا و زاویه دید گسترده‌تر از دیگر تلویزیون‌ها (حتی مدل‌های Quantum Dot) به نمایش گذاشته شود. این فناوری که بسیار مناسب تلویزیون‌های بزرگ و با وضوح بالا است باعث می‌شود هیچ اختلاف رنگی با توجه به زاویه تماشای تصویر به وجود نیاید و مخاطبانی که در زاویه ۶۰ درجه تلویزیون نشسته‌اند همان تصویر و رنگی را ببینند که مخاطب روبروی تلویزیون می‌بیند.

فناوری Nano Cell نتایج بسیار تحسین‌برانگیزی را به‌وسیله جذب موج نوری اضافی به دست آورده است که باعث خلوص بیشتر رنگ به نمایش درآمده می‌شود. این فناوری جذب نور به نمایشگر LCD ال‌جی اجازه می‌دهد رنگ‌های متفاوت را با دقت بیشتری از هم جدا کند و هر رنگ را همان‌طور که در محتوای اصلی است پردازش کند. به عنوان مثال رنگ سبز روی تلویزیون‌های معمولی می‌تواند با موج نورهای دیگر مثل آبی و یا زرد ترکیب شود و در نتیجه باعث محو شدن رنگ و نمایش رنگ شبه زرد و یا فیروزه‌ای شود. فناوری Nano Cell ال‌جی تا حد زیادی مانع محو شدن رنگ‌ها، ناپایداری تصویری و دیگر مشکلات رنگی تلویزیون می‌شود. به علاوه این فناوری درخشش نور روی تصویر را نیز کاهش می‌دهد و باعث می‌شود حتی زمانی که صفحه‌نمایش توسط نورهای مختلف احاطه شده است، کیفیت تصویر افت نکند.

1-2

علاوه بر فناوری Nano Cell ال‌جی از فناوری بهبود روشنایی ULTRA بهره می‌برد که باعث می‌شود تصویری روشن‌تر و با لبه‌های ظریف‌تر به نمایش گذاشته شود. این محصول جدید همچنین از فرمت‌های مختلف HDR پشتیبانی می‌کند. فرمت‌هایی از جمله HDR10 ، Dolby Vision و Log Gamma . این تطبیق‌پذیری با فرمت‌های مختلف به‌وسیله قابلیت HDR Effect کیفیت تصویر را برای محتواهای SDR بسیار زیاد می‌کند. با قابلیت HDR Effect ، تصاویر SDR فریم به فریم پردازش می‌شوند تا نور در قسمت‌های مشخص شده بهبود پیدا کند، کنتراست تصویر بیشتر شده و تصویری دقیق‌تر به نمایش گذاشته شود.

خوشبختانه چند وقتی است که این تلویزیون‌های بسیار پیشرفته در بازار ایران نیز عرضه شده و شما می‌توانید به وسیله آنها دوباره شور و حال را به دورهمی‌های خود برگردانید. دیگر مهم نیست از چه زاویه‌ای به تلویزیون نگاه می‌کنید، شما نیز همان کیفیتی را مشاهده خواهید کرد که افراد روبروی تلویزیون می‌بینند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید