استفاده از قدرت خوشبینی در سراسر مکزیک
در الجی، فلسفه Life’s Good حول محور ترویج مثبت اندیشی و تشویق افراد به اتخاذ دیدگاهی خوشبینانه از زندگی است. در راستای این مأموریت، این شرکت در اوایل سال جاری میلادی کمپین Optimism your feed را راهاندازی کرد. هدف این طرح ابتکاری شکستن چرخه منفی گرایی است که اغلب توسط الگوریتمهای رسانههای اجتماعی تداوم پیدا میکنند و فضاهای آنلاین را با موجی شاداب از شادیها القا میکند.
فهرست Optimism your feed دارای مجموعه گستردهای از محتوای اورجینال است که با هدف تقویت روحیه و گسترش امید انجام میشود. با درگیر شدن با این لیست پخش، کاربران میتوانند به الگوریتم یاد بدهند که فیدهای خودشان را با مطالب مثبت مشابه تنظیم کنند. این لیست پخش تنها در عرض سه هفته از راهاندازی خود، بیش از ۱.۲ میلیارد بازدید در پلتفرمهای مختلف رسانههای اجتماعی به دست آورد که جذابیت و طنین گسترده خودش را در بین مخاطبان در سراسر جهان نشان میدهد.
در حالی که این کمپین به دنبال تزریق مثبت اندیشی به رسانههای اجتماعی است، اخبار پخش سنتی اغلب بر روایتهای جدیتری تمرکز میکنند. بهعنوان مثال، در مکزیک، رسانههای خبری اغلب داستانهای خشونت و جنایات سازمان یافته را مورد توجه قرار میدهند و فضایی از غم و خشم را ایجاد میکنند که میتواند پیامهای مثبت را تحت الشعاع قرار بدهد. برای مقابله با این روند و ترویج وعده نام تجاری Life’s Good از طریق رسانههای سنتی، الجی مکزیک با بزرگترین شبکه خبری تلویزیونی این کشور یعنی Milenio Television برای راهاندازی یک مجموعه کمپین محلی با عنوان «خبر خوب نیز خبر است» همکاری کرد.
تا به امروز، این مجموعه هشت داستان واقعی از مقاومت و امید را به نمایش گذاشته است و به بینندگان یادآوری میکند که در زندگی چیزی بیش از موارد منفی وجود دارند. خبرهای خوب وجود دارند و شایسته به اشتراک گذاشتن هستند. این ابتکار مملو از خوشبینی و عشق، در بین مردم طنینانداز است و در رسانههای اجتماعی و پلتفرمهای پخش شبکه، دیدگاهها و بازخوردهای مثبتی را به خودش جلب کرده است.
قسمت ابتدایی این مجموعه شامل سفر الهامبخش دو عضو تیم Pinche Gringo BBQ است که نشان میدهد چطور اشتیاق و اراده میتواند رؤیاها را به واقعیت تبدیل کند. قسمت دوم یک شعبده باز خیابانی از مکزیکوسیتی معروف به کورباتین را نشان میدهد که داستان نشاط آور خودش را به اشتراک میگذارد.
سومین قسمت نیز به معرفی یک معلم به نام ویولتا در سازمان غیردولتی تحت حمایت الجی به نام Villa de las Niñas را معرفی میکند که علیرغم مواجهه با ضرر و سختی شخصی، شجاعانه با چالشها مقابله میکند و آینده را در آغوش میگیرد. پس از این، داستان چهارم با عنوان Just Good News بر قدرتی تأکید دارد که افراد برای پر کردن فیدهای رسانه اجتماعی خود با مثبت و شادی دارند. این قسمت با کمپین جهانی Optimism your feed همسو است و با تمرکز روی نحوه آموزش الگوریتمها برای ارائه داستانهای نشاط آور تمرکز دارد که باعث میشود تا بینندگان محتوای مثبت را مشاهده کنند.
قسمت پنجم با عنوان Seres Libres یک پناهگاه حیوانات در مکزیکو سیتی را نشان میدهد که به نجات و مراقبت از حیوانات رها شده و بدرفتار شده اختصاص دارد. این داستان نشان میدهد که چطور پیام خوب زندگی به همه موجودات زنده سرایت میکند و بر اهمیت شفقت و مراقبت از جهان طبیعی تأکید دارد.
ششمین و آخرین قسمت داستان یک مهاجر اهل هائیتی به نام لیتین را روایت میکند که در جستجوی زندگی بهتر به مکزیک میرسد. سفر او نشان میدهد که چطور خوشبینی شجاعانه میتواند به غلبه بر موانع کمک کند، چراکه او به دنبال رؤیاهای خودش با ذهنیت مثبت است و این در حالی است که در یک فروشگاه کار میکند.
تلویزیون Milenio از طریق پخش سراسری پیام خوشبینانه Life’s Good را با بیش از ۳۵۰ میلیون نفر به اشتراک گذاشته است. این مشارکت مردم محلی را تشویق میکند که دیدگاهی مثبت داشته باشند و ابتکار Optimism your feed را در تمام جنبههای زندگی خودشان به کار ببرند چراکه در واقع، زندگی خوب است.
نظر دهید