۱۰ آذر ۱۳۹۲

LG G Flex در برابر Samsung Galaxy Round به روایت CNET

سامسونگ و LG که هر دو شرکت‌های کره‌ای بوده و محصولات الکترونیکی مشابه و متنوعی از یخچال تا تلویزیون گرفته تولید می‌کنند، همیشه به عنوان «دشمنان دوست» شناخته می‌شوند. اینکه شاهد عرضه محصولاتی مشابه از رقبای کره‌ای در یک زمان باشیم، جای شگفتی ندارد ؛ برای نمونه امسال و در نمایشگاه CES ، شاهد معرفی تلویزیون‌های خمیده OLED از سوی هر دو شرکت  به صورت همزمان بودیم.

با در نظر گرفتن چنین رویدادهایی ، نباید از معرفی همزمان Samsung Galaxy Round و LG G Flex حیرت کرد.  هر دوی این گوشی‌ها به صفحات خمیده OLED مجهز شده‌اند اما از نظر اندازه و نوع با هم متفاوت‌اند. محصول سامسونگ از انحنایی افقی و گوشی LG از انحنایی عمودی بهره می‌برند.

هر دوی این محصولات از قابلیت‌های منحصر بفردی برخوردار هستند و ما سعی می‌کنیم در این مقاله تعدادی از آن‌ها را برای شما انعکاس دهیم.

مشخصات اصلی:

Samsung Galaxy Round LG G Flex
پردازنده Qualcomm Snapdragon 800 (2.3GHz) Qualcomm Snapdragon 800 (2.26GHz)
نمایشگر 5.7-inch, horizontal curve 6-inch, vertical curve
حافظه 3GB RAM, 32GB internal storage 2GB RAM, 32GB internal storage
باتری 2,800mAh 3,500mAh
ابعاد 151.1 x76.6×7.9mm, 154g 160.5×81.6×7.9mm, 177g

Samsung Galaxy Round

سامسونگ کارش را با Note 3 شروع کرده و سپس آن را به شکلی خمیده در آورده است!

Galaxy Round از طراحی مشابهی نسبت به Galaxy Note 3 بهره برده و حتی کناره پشتی چرمی را نیز از آن به ارث برده است.  این گوشی به صفحه نمایشی 5.7 اینچی با رزولوشن Full HD ، رابط کاربری TouchWiz و نسخه 4.3 سیستم عامل محبوب اندروید مجهز شده و از قابلیت‌های اختصاصی سامسونگ که اجازه چندوظیفه گی رادر کنار کار با یک دست با گوشی برای کاربران فراهم می‌کنند، برخوردار است.

سامسونگ دو قابلیت جدید با نام‌های Roll Effect و Bounce UX را هم به این گوشی اضافه کرده است. Roll Effect با فشردن یکی از کناره‌های گوشی در هنگام قرارگیری آن بر روی سطوح مسطح فعال می‌شود. با این کار صفحه نمایش روشن شده، و تاریخ، ساعت، تماس ‌های از دست رفته و وضعیت باتری به شما نشان داده می‌شود. Bounce UX هم به شما اجازه می‌دهد تا با کج کردن گوشی به سمت چپ یا راست، به کنترل پخش کننده موسیقی پرداخته و بین آهنگ‌ها جابجا شوید.

LG G Flex

LG G Flex به یک صفحه نمایش 6 اینچی خمیده از نوع OLED  مجهز است.

با به ارث بردن مشخصه‌های کلیدی LG G2، گوشی G Flex هم برخی کلیدها را در کناره پشتی جای داده اما از صفحه‌ای 6 اینچی برخوردار است. این گوشی از نسخه 4.2.2 اندروید در کنار رابط کاربری اختصاصی LG که Optimus 3.0 نام دارد، بهره برده و قابلیت‌هایی اختصاصی نظیر KnockOn (که اجازه روشن شدن صفحه نمایش را بر زدن ضربات دوگانه بر روی آن فراهم می‌آورد) و Q theatre که به شما اجازه می‌دهد تا از صفحه قفل گوشی به مشاهده عکس‌ها و ویدیوها بپردازید، ارائه می‌کند.

G Flex  می‌توانید هنگامی که به صورت برعکس بر روی سطحی مسطح و هموار قرار دارد، با فشردن طرفین آن را از شکل خمیده به صورت خطی در آورید؛ این نکته گوشی را از آنچه به نظر می‌رسید، مستحکم تر و با دوام تر می‌سازد. G Flex از قابلیت خود ترمیمی در کناره پشتی نیز برخوردار است و خراش‌های وارد شده را به صورت خودکار ترمیم و به حالت اول باز می‌گرداند. برای مشاهده نحوه کار این قابلیت بهتر است نگاهی به ویدیوی زیر بیاندازید.

زمان عرضه و دورنمای فناوری

هر دوی این گوشی‌ها در حال حاضر، در نوع خود منحصربفرد هستند اما LG G Flex به لطف قابلیت خود ترمیمی کناره پشتی خود، رقیب را پشت سر می‌گذارد. نوع انحنای صفحه نمایش G Flex هم بویژه هنگامی که در حال کار با آن هستید، آن را جالب تر جلوه می‌دهد.

با آنکه هر دوی این گوشی‌های هوشمند از نظر مشخصه‌های سخت افزاری به نسل فعلی گوشی‌ها بسیار شباهت دارند، صفحه نمایش‌های خمیده آن‌ها سبب می‌شوند تا از سایر گوشی‌ها متمایز باشند. شاید اشکالاتی در نوع انحنای ایجاد شده در این دو گوشی دیده شود اما بدون تردید سال آینده و با به کارگیری صحیح و مناسب انحنا در ساخت گوشی ها، شاهد ابزارهای بیشتری از این نوع خواهیم بود.

Samsung Galaxy Round در حال حاضر تنها در کره جنوبی به فروش می‌رسد اما G Flex قرار است به زودی در سرتاسر دنیا در اختیار کاربران علاقمند قرار گیرد.  اگر همین الان به دنبال این گوشی هستید، می‌توانید به صورت مستقیم از فروشگاه‌های کره ای آن را خریداری کنید اما حتما می‌دانید که باید هزینه ای بسیار بیشتر از بهای خود گوشی برای این کار متقبل شوید.

۴ نظر

پیمان ۱۰ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

خوب معلومه که محصولات LG همیشه از رقیب دیرینش سامسونگ برتر و در نوع خودش منحصر بفرد است.
LG عاشقتم یدونه ای

علی.ط ۱۰ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

سلام ، ال جی G Flex به غیر از انحا بودن چه ویژگی خاص دیگه ایی دارد ؟ یعنی آیا منحنی بودن این گوشی عملا هیچ کاربرد خاصی رو به این گوشی اضافه کرده است که در گوشی های تخت دیده نشده باشد؟ یعنی برنامه یی ، اپلیکیشنی چیزی ال جی برای این گوشی تعبیه کرده است که مخصوص صفحه منحنی این گوشی باشد ؟
ممنون میشم مقاله ایی در رابطه با این گوشی بذارید ، این گوشی علی‌رغم صفحه خمیده و خودترمیم بودنش چه ویژگی های دیگری دارد ؟ همه جا گفته میشود که صفحه این گوشی خمیده است اما این صفحه خمیده در عمل و کاربرد چه تاثیری و سودی دارد ؟ هنوز نفهمیدم که صفحه خمیده در عمل چه فایده ایی دارد؟

HOSEIN ۱۰ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

چرا اذیت میکنین آدمین
نظراتو که تایید نمیکنی

الان اواسط آذره خبری هم از ۳۲ نیست

لااقل قیمتشو بزارین

ادمین دوماه از گفته اقای دارمی گذشته که گفته بودند یکماه دیگرد ۳۲ در بازاره

yousefshakibaye ۱۰ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

کاربرانی که موبایل بازهستندمی داندکه محصولات الجی ازهرنظرازسامسونگ برتری داره

نظر دهید