۱۰ آذر ۱۳۹۲

تلویزیون هوشمند سینما سه‌بعدی ال‌جی- انتخاب برتر منتقدان جهان در کیفیت تصویر

همان‌طور که از نامش پیداست، سینما سه‌بعدی ال‌جی یعنی تجربۀ کیفیت تصویر سینمایی! اگر هنوز آن را تجربه نکرده‌اید، جداً یکی از تجربیات شگفت‌انگیز و خیال‌انگیزی که تا امروز وجود داشته است را از دست داده‌اید. لازم نیست به سخن ما متکی باشید؛ بررسی‌های تخصصی و کارشناسانۀ زیادی در رسانه‌های چاپی و آنلاین وجود دارد که با خواندن آنها و آگاهی از کیفیت تصویر برتر این فناوری را تحسین خواهید کرد.

البته ممکن است تعجب کنید که  این همه هیاهو برای کیفیت تصویر چیست؟ ما در اینجا تصمیم داریم سه قهرمان خیال‌انگیز و فوق‌العاده را به شما معرفی کنیم: فناوری IPS، NANO FULL LED و پنل FPR 3D که هر سه با هم خواستنی‌ترین کیفیت تصویر را فراهم می‌کنند؛ کیفیت تصویری که امضای ال‌جی برای قدرت فناوری آن است.

در این مطلب قصد داریم شما را با قابلیت‌های این سه قهرمان، که منتقدان سراسر دنیا را به تحسین واداشته است، آشنا کنیم:

نمایشگر IPS– شبیه خود زندگی

بدون چون و چرا باید بگوییم وقتی سخن از کیفیت تصویر به میان می‌آید، رنگ عنصر اصلی است. با بزرگ و عریض شدن نمایشگرها و افزوده شدن قابلیت سه‌بعدی، مشاهدۀ تصاویر مات و غیردقیق یا محدود بودن به زاویۀ خاص دید یقیناً در انتخاب تلویزیون تأثیرگذار خواهد بود. بنابراین، در زمینۀ بازتولید مداوم رنگ، بدون درنظر گرفتن زاویۀ دید، فناوری اختصاصی ال‌جی و زاویۀ دید وسیع، که فناوری پنل IPS یا (In-Plane Switching) را ممکن می‌سازد، نقش خواهد داشت. به زبان ساده‌تر، شما می‌توانید به صفحه‌نمایش از زوایای مختلفی نگاه کنید؛ چه دراز کشیده باشید و چه نشسته باشید هیچ تفاوتی در رنگ یا وضوح نخواهید دید و طوری به نظر می‌رسد که انگار صفحه‌نمایش با دید شما حرکت می‌کند. همین پایداری با اثر رنگ نشان داده می‌شود؛ چنان که اشیا مانند زندگی واقعی زنده هستند. تغییر روان رنگ را نیز به این قابلیت اضافه کنید؛ چه در حال بازی هستید، چه فیلم تماشا می‌کنید یا حتی در حال مرور وب هستید نیز تصویر واضح و بدون تارشدگی است. خلاصه اینکه عبارت وصفی “رنگی شبیه خود زندگی” می‌تواند بهترین تفسیر برای چیزی باشد که IPS فراهم می‌کند و عملکرد آن نیز به شایستگی مقام ابرقهرمان را در کیفیت تصویر خیال‌انگیز کسب کرده است.

صفحه‌نمایش NANO FULL LED؛ نوری کاملاً جدید

تا به حال دقت کرده‌اید که چطور اشیا، بر حسب زاویۀ نور، تیزتر و روشن‌تر هستند؟ خُب، نمایشگرهای ال‌ای‌دی با نوردهی پشت با همین هدف ساخته شده‌اند تا به شما اطمینان دهند که تصاویر در تلویزیون روشن‌تر هستند و بهتر تعریف شده‌اند. جای تعجب نیست که ال‌جی گامی فراتر نهاده و فناوری را بهبود بخشیده است. به طوری که از نظر کیفیت تصویر تعریف جدیدی به واژۀ “وضوح” می‌دهد و با کنترل نور در هر اینچ از نمایشگر تلویزیون آن را میسر می‌سازد. فناوریNANO FULL LED  تحولی در ایجاد تجربۀ HD برای تصاویر دوبعدی و سه‌بعدی است. فناوری برتر نوردهی نانوی ال‌جی این امکان را فراهم می‌سازد که چنین عمق و وضوحی منجر به ایجاد تصاویر روشن‌تر، واضح‌تر و کیفیت تصویر روان‌تر شود؛ به عبارت دیگر، تصاویر در جلو و اطراف شما واقع‌بینانه هستند. NANO FULL LED در هر دو حالت دوبعدی و سه‌بعدی استاندارد تجربۀ مشاهدۀ تلویزیون را بالا می‌برد و کیفیت تصویر را با نوری کاملاً جدید به ارمغان می‌آورد.

پنل سه‌بعدی FPR؛ از تماشایش حظ کنید

اگر به سه‌بعدی علاقه دارید اما به دلیل ناراحتی ناشی از استفاده از تماشای سه‌بعدی مردد هستید، باید بگوییم که دیگر جای نگرانی نیست. از آنجا که ال‌جی ذهن شما را می‌خواند، سومین قهرمان کیفیت تصویر ما، نسل جدید از فناوری سه‌بعدی به نام FPR یا (Film Patterned Retarder) است که نگرانی‌های شما، در مورد تصاویر ارزان و سرگیجۀ مدوام، را برطرف می‌کند و تجربۀ مشاهدۀ FULL HD را با روشنی بالاتر و سرعت تازه‌سازی یا ریفرش بیشتری نسبت به فناوری عینک سه‌بعدی شاتر امکان‌پذیر می‌کند. پنل سه‌بعدی FPR ال‌جی، که گواهی بدون پرش دریافت کرده است پرش‌ها و تداخل‌، که دلیل اصلی سردرد و سرگیجه هستند و همین طور افت کیفیت تصویر را برطرف کرده است. برای اینکه تجربۀ سه‌بعدی راحت‌تر و آسوده‌تر شود، ال‌جی همین فناوری را در عینک سه‌بعدی FPR اعمال کرده است تا نه تنها از اعوجاج تصویر پیشگیری شود بلکه سبک‌تر از عینک‌های سه‌بعدی شاتر باشد. سه‌بعدی FPR قهرمانی است که از تماشایش حظ می‌کنید!

خُب حالا چه می‌گویید؟ ما که دوستش داریم، منتقدان هم دوستش دارند. با تجربۀ تصویر بی‌نهایت خیال‌انگیز در تلویزیون سینما سه‌بعدی هوشمند ال‌جی، آمادۀ پیوستن و غرق شدن در همۀ چیزهای ممکن هستید؟

۱۲ نظر

vahid nemati ۱۰ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

خب الان این کدوم مدل ال جی هست و تو ایران موجوده؟؟؟

Saeed ۱۰ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

هیچ شکی در کیفیت فناوریNANO FULL LED نیست ولی چرا ال جی یک گام به عقب برداشته و تو محصولات ۲۰۱۳ خودش از edge led استفاده کرده؟

چرا من که میخوام یه تلویزیون با فناوریNANO FULL LED بگیرم باید محصول ۱ سال پیش را خریداری کنم؟

چرا باید گرانتر از محصولات ۲۰۱۳ باشه؟

من بین انتخاب تلویزیون ۲۰۱۲ با NANO FULL LED و تلویزیون ۲۰۱۳ با دوربین و رابط کاربری ۳ گیر کردم و نمیتونم انتخاب کنم.

میثم ۱۷ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

تو یکی از نمایندگی ها LA86000 کنار LM96000 گذاشته بودن، من مشکلی از لحاظ نوردهی EDGE ندیدم فکر کنم ال جی اون مشکلو برطرف کرده از طرفی هم LA86000 موتور پردازشگر تصویرش ۲ هسته ای داره حتما تصویر بهتری میتونه ارائه بده اگه کیفیت LA86000 بیشتر نباشه کمتر از LM96000 هم نیست بعد اگه این مدلو به خاطر این EDGE ساخته که ارزون در بیاد و مدل بعدی هم داره که LA9700 هست و LM96000 تا ۱ ماه پیش تو بازار نبود چون تموم شده بود و دوباره ال جی وارد کرده به جای این باید ۵۵LA9700 وارد میکرد که قیمتش حدود ۱۳ میلیون تومن میشد که NANO FULL LED و ۴K هست. کاش ۵۵LA97000 وارد میکرد.

مهدی ۱۸ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

تو یکی از نمایندگی ها LA86000 کنار LM96000 گذاشته بودن، من مشکلی از لحاظ نوردهی EDGE ندیدم فکر کنم ال جی اون مشکلو برطرف کرده از طرفی هم LA86000 موتور پردازشگر تصویرش ۲ هسته ای داره حتما تصویر بهتری میتونه ارائه بده اگه کیفیت LA86000 بیشتر نباشه کمتر از LM96000 هم نیست بعد اگه این مدلو به خاطر این EDGE ساخته که ارزون در بیاد و مدل بعدی هم داره که LA9700 هست و LM96000 تا ۱ ماه پیش تو بازار نبود چون تموم شده بود و دوباره ال جی وارد کرده به جای این باید ۵۵LA9700 وارد میکرد که قیمتش حدود ۱۳ میلیون تومن میشد که NANO FULL LED و ۴K هست.
پس ال جی پسرفت نکرده نمایندگی پسرفت کرده.
کاش ۵۵LA97000 وارد میکرد.

مهدی ۱۰ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

جشنواره پایزی ۹۲/۰۹/۰۹ تموم شده؟

Saeed ۱۸ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

نه آقا مهدی عزیز
خیلی با هم فرق داره. اگه فرقی نداشت که ال جی برای سری جدید مدل LA9600 تولید نمی کرد. هم کیفیت تصویر فرق داره و هم سرعت MCI . موتور پردازشی اون هم ۳ تایی هست. نمایندگی هم نیورده و مثل سری LM که ۱ سال بعد از تولید آرود احتمالا سال دیگه این مدل رو وارد می کنن.

سیاست شرکت رو نمی دونم تلویزیون های ۴K و خمیده وارد می کنند که خیلی اختلاف قیمت داره ولی بهرین مدل ۲۰۱۳ رو نه.

بابک ۱۱ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

برای اتصال اون به هارد حاوی فیلم سه بعدی من فعلا با یو اس بی اتصال دادم.
مدل ۷۲ اینچ ۹۵۰۰۰
حالا اگه برم هارد تحت شبکه بخرم آیا میتونم با تلویزیون مرتبطش کنم. از نظر تئوری با دی ال ان آ میشه ولی عملا نمیدونم جطور میشه و آیا درست نشون میده و مشکلاتی از قبیل سرعت و …
در ضمن شما اگه با کمپانی ارتباط دراین یه باگ هم داره که زیرنویس فارسی رو اتوماتیک تشخیص نمیده و هر بار باید دستی بهش بدم

Saeed ۱۶ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

درود بر شما
من الان رو سینمای خانگی با همین DLNA دارم استفاده می کنم و یکی از NAS های خودمون رو هم بهش وصل کردم میشناسه و از لحاظ سرعت هیچ مشکلی نداره.

اگه زیر نویس با اسم فایل فیلم دقیقا یه اسم باشه، اتوماتیک نشون میده.

تلویزیون هم قاعدتا باید همینجوری باشه.

مهدی ۱۷ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

تنها هاری که میشه ارتباط بیسیم برقرار کرد Seagate Wireless Plus – 1TB هست که باید وایرلس هارد رو روشن کنی بعد در داخل مرورگر اینترنت تلوزیون به آدرس ۱۷۲.۲۵.۰.۱ بری تا محتویات هارد رو بتونی مشاهده کنی.

مهدی ۱۸ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

تنها هاری که میشه ارتباط بیسیم برقرار کرد Seagate Wireless Plus – ۱TB هست که باید وایرلس هارد رو روشن کنی بعد در داخل مرورگر اینترنت تلوزیون به آدرس ۱۷۲٫۲۵٫۰٫۱ بری تا محتویات هارد رو بتونی مشاهده کنی.

بابک ۱۲ دی ۱۳۹۲ پاسخ

من NAS مدل سیگیت سنترال خریدم و به تلویزیون وصل کردم و خوب کار میکنه
تنها موقعی تلویزیونم زیر نویس رو پخش میکنه که درون فایلMKVباشه.
اگه بخوام فایل زیرنویس SRT رو پخش که از طریق Plex امکانپذیره

بابک ۱۲ دی ۱۳۹۲ پاسخ

من NAS مدل سیگیت سنترال ۳ترابایت خریدم و به تلویزیون وصل کردم و خوب کار میکنه
تنها موقعی تلویزیونم زیر نویس رو پخش میکنه که درون فایلMKVباشه.
اگه بخوام فایل زیرنویس SRT رو پخش که از طریق Plex امکانپذیره

نظر دهید