۱۱ آذر ۱۳۹۲

نرم افزار جدید ایمیل در KitKat

نرم افزار پیش فرض ایمیل بالاخره توجهی که شایسته اش بود را در KitKat از Google دریافت کرد

نرم افزار پیش فرض ایمیل‌های Google بالاخره راه خود را در آخرین دقایق و در حالیکه از مدت‌ها پیش Gmail وظیفه مدیریت ایمیل‌ها را در اندروید بر عهده داشت، به این سیستم عامل باز کرد. همه از سرویس Gmail به عنوان پست الکترونیکی استفاده نمی‌کنند و در صورتی که نرم افزار اختصاصی دیگری به منظور استفاده از ایمیل‌ها دانلود و نصب نمی کردید، مجبور بودید از آن بهره بگیرید.

خوشبختانه Google بالاخره تصمیم گرفته است تا نگاهی به نرم افزار اختصاصی ایمیل خود در Android 4.4 KitKat انداخته و آن را از وضع اسف بارش نجات دهد. این نرم افزار حالا به رابط کاربری جدید Gmail آراسته شده و از ساختار منوی بهتری که در میان بسیاری از نرم افزارهای دیگر Google مشترک است، بهره می‌برد.

پیکربندی حساب کاربری

این یک دروغ است! اگر نرم افزار ایمیل به صورت خودکار نتواند سرور پست الکترونیک شما را تشخیص دهد، تنها به چند گام برای این کار نیاز خواهید داشت.

فرآیند پیکربندی و راه اندازی حساب کاربری پست الکترونیک در این نرم افزار مثل همیشه است: آدرس ایمیل تان را در صفحه اصلی وارد می‌کنید اما ممکن است برای دستیابی به گزینه‌های اضافی تنظیم دستی پست الکترونیک، نیاز به دسترسی به بخش‌های دیگر داشته باشید. می توانید نوع حساب کاربری تان را از میان گزینه‌های POP3 ، IMAP و یا Exchange انتخاب کنید. علاوه بر این امکان افزودن حساب‌های کاربری از طریق منوی Setting و زیر بخش Accounts نیز در نظر گرفته شده است؛

با وارد کردن کلمه عبور و گذرواژه ایمیل شما به سرعت شروع به انجام فرآیند همگام سازی می‌کند. اگر بیش از یک آدرس ایمیل دارید، می‌توانید حساب کاربری Gmail تان را هم از طریق این نرم افزار چک کنید و به این ترتیب روشی واحد را برای دستیابی به پست الکترونیک در اختیار داشته باشید.

صندوق ورودی  جذاب و زیبا

به همان شکلی که در نرم افزار Gmail دیدیم، رابط کاربری جدید و جذابی هم در نرم افزار ایمیل به کار گرفته شده است. به خاطر داشته باشید این نرم افزار تنها با حساب‌های کاربری IMAP و Exchange سازگار است و بنابراین خبری از حالت نمایش مکالمه‌وار نرم افزار Gmail در این بخش وجود ندارد. اگر نرم افزار را برای دریافت پست‌های الکترونیک Gmail تان هم پیکربندی کرده باشید، باید از استفاده از فیلترهای به کار گرفته شده در مرورگر چشم بپوشید.

بخش‌های کوچک نرم افزار هم کاملا متحول شده اند: حالا منوی ایمیل به جای قرارگیری در قسمت شلوغ پایین صفحه به شکلی که در Android 4.3 دیده بودیم، در بخش بالایی آن جای داده شده است و بنابراین با هر بار کشیدن آن به سمت پایین، می‌توانید صندوق ورودی‌تان را به روز کنید. حالا هر دوی نرم افزارهای ایمیل و Gmail ظاهری به شدت مشابه هم دارند.

تنها بکشید و کار کنید

نرم افزار ایمیل جدید اندروید از منوی همبرگری استفاده می‌کند که با کشیدن انگشت تان از سمت چپ صفحه به صورت کشویی پدیدار می‌شود. در این قسمت می‌توانید میان حساب‌های کاربری مختلف سوییچ کره و یا گزینه نمای ترکیبی یا Combined View را برای مشاهده تمامی ایمیل‌های تان در یک پنجره انتخاب کنید. همچنین می‌توانید میان پوشه‌های مختلف ساخته شده در هر حساب کاربری نیز جابجا شوید. باید یادآوری کنم که چنین امکانی در نمای ترکیبی دراختیار شما قرار نخواهد داشت.

و در آخر، حتما از منوی تنظیمات متحول شده و جدید نرم افزار دیدن  کنید. حالا امکان انتخاب وقفه‌های زمانی همگام سازی از طریق این منو به جای استفاده از پنل تنظیمات که در Jelly bean روندی استاندارد بود، بوجود آمده است. امکان انتخاب نام، تنظیم امضا ، پاسخ‌های کوتاه و سریع، انتخاب وقفه‌های به روز رسانی و اینکه ضمایم ایمیل‌ها تنها از طریق Wi-Fi و یا شبکه‌های تلفن همراه هم دانلود شوند، از دیگر گزینه‌های موجود در این بخش هستند.

۶ نظر

HOSEIN ۱۱ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

سلام ادمین خیلی از دوستانی که جی۲ خریدند میگن وقتی به قسمت بالای گوشی نزدیک به گوشه ها ظربه میزنیم صدایی شبیه به لق بودن میده مخصوصا تو کاربران آل دیجیتال زیاد دیدم

این واقعا درسته؟؟
اگه اینطور باشه که کیفیت ساختش پایینه که

HOSEIN ۱۱ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

ضربه

admin-user4 ۱۲ دی ۱۳۹۲ پاسخ

سلام

ما که این ایراد را ندیدیم

amir ۱۱ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
گوشی من g pro هستش
همین الان رو گوشیم پیغام آپدیت جدید اومده
این برای اندروید کیت کته یا ۴.۳؟
اگه خودم آپدیت کنم گوشیم از گارانتی خارج میشه؟
ممنون میشم راهنمایی کنید…

admin-user4 ۱۴ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

سلام

ظاهرا آپدیت برنامه است نه سیستم عامل
هیچ ایرادی ندارد، خودتان آپدیت کنید

مرتضی ۱۳ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

خوبه. مخصوصا برای من که از outlook استفاده میکنم.
اما چه فایده وقتی الجی پرچمدار پارسالشو که من دارم هنوز آپدیت که نکرده هیچ برنامه ریزی هم برای آپدیت نکرده.

نظر دهید