۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳

ذخیره خارق‌العاده انرژی و بهبود قابلیت‌های سرمایشی در دستگاه‌های تهویه مطبوع اسپلیت ال‌جی

طبق گزارش خدمات بین‌المللی تاپ‌تن (TIS) با عنوان دستگاه‌های تهویه مطبوع اتاق با بازده انرژی- بهترین‌های فناوری‌های موجود (BAT)، بازده انرژی یک دستگاه تهویه مطبوع اسپلیت (موجود در امریکای شمالی، آسیا، استرالیا و اتحادیه اروپا) طی 15 سال اخیر هر سال 3 درصد بهبود پیدا کرده است (تا سال 2011؛ سالی که این گزارش منتشر شد). تا آن زمان کارامدترین دستگاه‌های تهویه مطبوع موجود، دستگاه‌های اسپلیت بودند که در اروپا و چین مقام اول را کسب کردند.

تحقیقات TIS به این نتیجه رسید که در رسته دستگاه‌های تهویه مطبوع اسپلیت، مدل‌های اینورتر که سرعت متفاوت و موتورهای مغناطیسی دائمی دارند کارآمدترین دستگاه‌ها از نظر بازده انرژی هستند. سازندگان می‌توانند بازده اجرایی و نیز عملکرد سرمایشی و گرمایشی دستگاه‌های اسپلیت را از طریق افزودن حسگر کنترل فشار و دما بیشتر بهبود ببخشند. این فناوری در اصل برای محصولات VRF (جریان سرمایش متغیر) ایجاد شده است. ال‌جی پس از حصول این نتیجه از تحقیقات گسترده خود، حسگر کنترل فشار و دما را به جدیدترین سیستم‌های تهویه مطبوع اسپلیت افزود. ال‌جی اولین شرکتی است که چنین حسگری را در یک دستگاه اسپلیت تعبیه می‌کند (بسیاری از سازندگان به دلیل ملاحظات قیمتی و هزینه هنوز مردد هستند).

برخلاف مدل‌های اسپلیت تکی و چندگانه اینورتر، یک دستگاه تهویه مطبوع اسپلیت معمولی از چندین حسگر دما استفاده می‌کند. این حسگرها که در دستگاه‌های بیرونی و داخلی تعبیه شده‌اند تغییرات دما (در داخل و بیرون) را تشخیص می‌دهند و پس از آن به بورد مدار چاپی (PCB) مخابره می‌کنند. بورد مدار چاپی این اطلاعات را پردازش می‌کند و محصول را برای تنظیم خروجی بر طبق آن هدایت می‌کند. این سیستم‌ها که چند حسگر دارند، کندتر و تاحدی دقت کمتری در مقایسه با حسگرهای کنترل دما و فشار دارند و پاسخگویی و بازده کلی را محدود می‌کنند.

۱ نظر

حمید ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ پاسخ

من قصد خرید این مدل رو دارم میشه بگید قیمت ۱۸۰۰۰چند هست واینکه سرمای هواش چطوره؟

نظر دهید