۰۳ شهریور ۱۳۹۳

ال‌جی و عرضه جهانی اولین تلویزیون 4K OLED

ال‌جی آینده تلویزیون را با بهترین فناوری و تجربه مشاهده شگفت‌انگیز به بازار هدیه می‌دهد.

 

ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) آغاز فروش اولین تلویزیون OLED با وضوح 4K و ابعاد (2160×3840) دنیا را اعلام کرد. تلویزیون‌های 4K OLED در اندازه‌های 77 و 65 اینچ (مدل 77EG9700 و 65EC9700) از بهترین فناوری موجود در نمایشگر برخوردارند؛ پنل منحنی متشکل از دیودهای ساطع‌کننده نور با کیفیت Ultra HD است. تلویزیون 4K OLED برتری OLED را نسبت به سایر فناوری نمایشگرهای معمول نشان می‌دهد و تجربه مشاهده‌ای را ارائه می‌دهد که چیزی جز شگفت‌انگیز نمی‌توان نامید. به زبان ساده، این آینده تلویزیون است.

تلویزیون 4K OLED ال‌جی از پنل پیشرفته‌ای بهره‌مند است که توسط LG Display ساخته شده و از فناوری پیکسل چهاررنگ  WRGB اختصاصی ال‌جی برخوردار است. با 33 میلیون پیکسل فرعی که برای ایجاد زنده‌ترین رنگ‌ها و نسبت کنتراست بی‌نهایت در حال تلاش هستند، بینندگان حس می‌کنند که یه چیز واقعی را تماشا می‌کنند. پیکسل‌هایی که از خودشان نور می‌دهند با رنگ‌های غنی‌تر، روشن‌تر و طبیعی‌تر سیاهی عمیق‌تر و سرعت پاسخدهی بیشتری را تضمین می‌کنند و به تفسیر حرکات روان و صاف در تلویزیون بدون پرش و مات‌شدگی کمک می‌کند.

هیون-هویی ها، رئیس و مدیرعامل شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی، گفت: «تلویزیون 4K OLED ال‌جی اوج دستیابی به فناوری و الگوی جدیدی است که پویایی نسل آینده تلویزیون در بازار را تغییر خواهد داد. OLED به عنوان قدم متحولانه بعدی در فناوری نمایشگر نقش اصلی را در تغییر مجدد صنعت ما بر عهده خواهد داشت. وقتی می‌گویم 4K OLED بازی را تغییر می‌دهد کاملاً مطمئن هستم.»

صفحه‌نمایش باریک و منحنی تلویزیون 4K OLED ال‌جی که پایه‌ای روان شبیه به برگ دارد هم سینمایی است و هم خیلی شیک. برای انعطاف در نصب، 65EC9700 و 77EG9700 را به دیوار هم می‌توان متصل کرد. سیستم صدای چندکاناله ULTRA SURROUND ال‌جی عملکرد صوتی داردکه کیفیت تصویر برتر در این تلویزیون را جان می‌دهد. سیستم صدای ULTRA SURROUND با همکاری کارشناس صنعت، هارمان کاردون، طراحی شدده است و محیطی غنی و با جزییات ایجاد می‌کند که حس غوطه‌ور شدن بیننده را بیشتر می‌کند.

تلویزیون 4K OLED ال‌جی جایزه بهترین ابتکار را از نمایشگاه لوازم الکترونیک مصرفی (CES) دریافت کرد. این تلویزیون بر پایه پلت‌فرم webOS با کاربری ساده‌اش ساخته شده است و مجموعه‌ای از امکانات و کاربردهای راحت را ارائه می‌دهد که تحت مفهوم اصلی اتصال ساده، تغییر ساده و کشف ساده ایجاد شده است. webOS به تازگی توسط انجمن معتبر صدا و تصویر اروپا (EISA) برای رابط کاربری استثنایی و ملموس تأیید شده است.

آقای ها افزود: «انتظار می‌رود تلویزیون‌های OLED جایگزین فروش LCD در چند ساله آینده شوند و هیچ شرکتی مانند ال‌جی به این خوبی خودش را آماده نکرده است. مزایای OLED کاملاً واضح است. هیچ اعوجاجی در کیفیت تصویر نیست و مشکلاتی نظیر مات‌شدگی، اعوجاج و نشت رنگ در دستگاه‌های LED منحنی، دیگر در تلویزیون OLED منحنی وجود ندارد. تلویزیون 4K OLED نمایانگر ارزش عالی برای مشتری از نظر بازتولید رنگ، نسبت کنتراست، جزییات و زاویه دید است.»

پیش‌فروش تلویزیون 4K OLED در ابعاد 65 و 77 اینچ از همین هفته در کره آغاز می‌شود و در بازارهای اصلی امریکای شمالی و اروپا چندی پس از آن عرضه خواهد شد. بازدیدکنندگان از IFA می‌توانند از 5 تا 10 سپتامبر با بازدید از سالن 11.2  مِس برلین، خودشان تلویزیون‌های 4K OLED ال‌جی را از نزدیک ببینند.

۵ نظر

محمد ۳ شهریور ۱۳۹۳ پاسخ

سلام خسته نباشید اینWRGB که میگید اختصارکلمه White Red Green Blueهست یا من اشتباه میکنم من تاالان فقط دیدم که یک رنگ به این سه رنگ اضافه شده که اون هم زردبود ومال شرکت شارپ هست. ولی تا حالا رنگ سفید یعنی پیکسل سفید ندیدم.خواهشا یکم در این باره توضیح بیشتری بدید.ممنون از شرکت خوبتون.

ایلیا ۳ شهریور ۱۳۹۳ پاسخ

WRGB رو که تو قسمت جست و جوی همین وبلاگ تایپ کنی میتونی به کلی اطلاعات در مورد این فناوری دست پیدا کنی.

هومن ۴ شهریور ۱۳۹۳ پاسخ

برادر من از این که می بینم دوستان و عزیزان کره ای از بروز ترین تکنولوژی ها در بهبود کیفیت و قابلیت های محصولاتشان استفاده می کنن بسیار مسرور میشویم و براشان آرزوی توفیق و سربلندی می نمایم ولی ایکاش همکاران یا بهتربگویم نمایندگان وطنی آن عزیزان دل هم کمی بیشتر انرژی صرف کنند و امکان استفاده از حداقل امکانات موجود بر روی این محصولات را فراهم کنند
خدایش بعد از این همه مدت نه تونستید مشکل استفاده از اسکایپ رو حل کنید و نه راه کار جای گزینی ارائه کنید !!!!

مرصاد ۲۷ مهر ۱۳۹۳ پاسخ

سلام اگه میشه تاریخ عرضه این محصول تو ایران رو بگید.

ناصر ۲۹ دی ۱۳۹۳ پاسخ

لطفا تاریخ عرضه این کالا اعلام شود

نظر دهید