۱۶ دی ۱۳۹۳

ال‌جی؛ طلیعه‌دار سال جدید با شعار “ابتکار برای زندگی بهتر”

مدیر فناوری ال‌جی الکترونیکس در نمایشگاه بین‌المللی CES 2015 : «اینترنت اشیا کلید اصلی برای پیشرفت زندگی مشتریان»

 

دکتر اسکات آن، مدیر فناوری ال‌جی، با تأکید بر مضمون “ابتکار برای زندگی بهتر” در نمایشگاه بین‌المللی CES 2015 توضیح داد که چطور اینترنت اشیا (IoT) شیوۀ زندگی، کار و بازی مشتریان را متحول می‌کند. دکتر اسکات آن در بیانیه خود در کنفرانس مطبوعاتی CES ال‌جی، توضیح داد که چطور ابتکارات ال‌جی مانندHomeChatTM  و webOS اکوسیستم اینترنت اشیا را به جلو می‌راند تا زندگی مشتریان راحت‌تر و پربارتر شود.

دکتر آن افزود: «اینترنت اشیا صرفاً مربوط به چند دستگاه و برنامه کاربردی و کنترل آنها نیست. چیزی که همه چیز را به هم مرتبط می‌سازد برای ما ارزشمند است و ابتکاراتی که زندگی ما را در بر گرفته است. در ال‌جی، ما رویکردی آزاد داشته‌ایم تا از طریق پلت‌فرم‌ها، ارتباطات و اکوسیستم کلی اینترنت اشیا بتوانیم ارزشی که به مشتریان ارائه می‌دهیم را افزایش دهیم.»

پلت‌فرم‌ها

سال گذشته، زمانی که ال‌جی با موفقیت webOS را در نسل جدید تلویزیون‌های هوشمند و کارامد خود گنجاند، مسیری را آغاز کرد تا از سیستم‌عامل webOS پلت‌فرمی قوی برای اینترنت اشیا بسازد. در CES 2015، دکتر آن با افتخار از نسخه به‌روزشده پلت‌فرم تلویزیون هوشمند webOS 2.0 پرده‌برداری کرد. این پلت‌فرم تجربه کاربری راحت‌تری ارائه می‌دهد که بیش از دو برابر سریع‌تر از نسخه اول است و به طور کامل از پخش محتوای 4K Ultra HD پشتیبانی می‌کند. به گفتۀ وی، پلت‌فرم webOS ال‌جی به نمایشگرهای تجاری ال‌جی و تلویزیون‌های هتل نیز بسط پیدا کرده است و به مشتریان امکان تجربه ارزش واقعی اینترنت اشیا را در خارج از خانه‌هایشان می‌دهد.

آن گفت: «ال‌جی در حال کار بر روی پلت‌فرمی است که به تندرستی مشتریان اهمیت دهد نه اینکه فقط آنها را پیگیری کند و گزارش دهد. ال‌جی فناوری‌های سیگنال زیستی را برای گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های پوشیدنی ایجاد کرده است که می‌توانند مدیریت سلامت جسمی مانند کمک به بهبود رفتار خواب را بر عهده بگیرند. پلت‌فرم تندرستی ال‌جی حتی می‌تواند محیط زندگی فرد را با کنترل لوازم خانگی، مانند آبگرم‌کن و دستگاه تهویه مطبوع، بهینه کند.

ارتباطات

دکتر آن، با توصیف شیوه‌ای که ال‌جی تصمیم دارد دستگاه‌ها و فناوری‌ها را به هم مرتبط سازد، از راهکارهای سفارشی سخن گفت که ارتباط داخلی دستگاه‌های هوشمند را با هم برقرار می‌کند. وی گفت: «ماشین‌ها هم مثل تلفن‌های همراه در حال هوشمندتر شدن هستند و ما می‌بینیم که تقاضای مردم برای اتصال دستگاه‌های هوشمند با خودرو بیشتر می‌شود.»

ال‌جی با تولید فعالانه فناوری‌های اتصال وسایل نقلیه به همه چیز (V2X) در حال توسعه اینترنت اشیا در خودروها است. ال‌جی راهکاری ارتباطی را تولید و تبلیغ کرده است که دستگاه‌های اندروید و iOS را در نمایشگر خودرو منعکس می‌کند. فناوری اتصال خودرو هوشمند نه تنها به میزان بسیار زیادی قابل سفارشی شدن است بلکه از راهکارهای دیگر صنعت مانند MirrorLink پشتیبانی می‌کند.

به گفتۀ آن، ال‌جی برای اتصال همه فناوری‌های اطراف مشتریان، از استانداردهای باز استقبال کرده است. وی افزود: «ما در حال کار بر روی ائتلاف AllSeen Alliance، که ال‌جی یکی از بنیانگذاران آن است، هستیم تا پلت‌فرم ارتباطی باز AllJoyn را به کار ببندیم. ال‌جی سخت مشغول oneM2M نیز هست. این یک استاندارد جهانی برای سرویس‌های اینترنت اشیا است که از فناوری اتصال وسیعی بهره می‌برد تا بتواند شبکه‌ها و دستگاه‌های کلاود را به هم پیوند دهد و محصولات ال‌جی امکان کار بی‌عیب‌و نقص با هر گوشی دیگر از هر برندی را داشته باشند.

اکوسیستم

دکتر آن گفت: «برای تشخیص ارزش واقعی اینترنت اشیا، ما نیاز به اکوسیستمی قوی از شرکایی هم‌عقیده را داریم که نگرش ما را سهیم شوند.» وی توضیح داد که ال‌جی در حال مشارکت نزدیک با تأمین‌کنندگان پیشگام سرویس‌های خانه هوشمند و اعضای اکوسیستم iControl OpenHome است تا اطمینان حاصل کند که مجموعه بزرگ محصولات ال‌جی به طور یکپارچه با سرویس‌های خانه هوشمند از امنیت تا اتوماسیون خانگی همراهی می‌کند.

سال گذشته، ال‌جی HomeChatTM  را معرفی کرد. این پلت‌فرم امکان استفاده از پردازش زبان طبیعی (NLP) را برای کنترل و نظارت بر لوازم خانگی می‌دهد. در حال حاضر، ال‌جی با Nest Labs در حال مشارکت است تا HomeChat را با محصولات Nest سازگار کند. در آینده‌ای نزدیک، HomeChatTM  در خودروها نیز متصل می‌شود. دکتر آن چنین توضیح داد: «قبل از ترک خانه، شما فقط می‌گویید کجا می‌خواهید بروید تا مقصد شما به صورت خودکار به سیستم مسیریاب و پیمایش خودرو افزوده شود و با امنیت تمام شما را در سفر راهنمایی کند.»

بازدیدکنندگان از CES 2015 را تشویق می‌کنیم تا در غرفه ال‌جی (مرکز همایش لاس‌وگاس، سالن مرکزی، شماره 8204) توقفی داشته باشند و محصولات اینترنت اشیا را خودشان از نزدیک ببینند. برای اطلاعات بیشتر، به اتاق مطبوعاتی آنلاین ال‌جی به آدرس www.LGnewsroom.com/ces2015 سربزنید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید