۲۲ تیر ۱۳۹۶

گزارش روز اول و دوم از سفر تحقیقاتی دومین گروه بچه‌های LG Challenger به ایتالیا

ندا، هیلدا، سپیده و ونوس برای انجام سفر تحقیقاتی خود به میلان، یکی از کلان‌شهرهای ایتالیا، سفر کردند.

 این گروه قصد دارند تحقیقات خود را در مورد “طراحی برای سلامت جامعه از طریق احساسات فرهنگی” در مهد باستانی فرهنگ اروپا به ثمر برسانند. یوفی، شخصیت کارتونی و دوست‌داشتنی، به این گروهِ بانشاط اضافه شده و در تمامی طول سفر آنها را همراهی می‌کند.

 

نهم جولای؛ روز اول سفر

در سپیده‌دم روز نهم جولای، گروه از تهران به مقصد میلان پرواز کردند و حوالی صبح بود که هواپیمای آنها در فرودگاه میلان به زمین نشست. پس از رسیدن به فرودگاه و تحویل گرفتن وسایل، آنها با اتوبوس به سمت هتل محل اقامتشان روانه شدند و

بعد از صرف ناهار، گروه با پروفسور زینگل تماس گرفتند تا برای فردا قرار ملاقات خود را تنظیم کنند.

پس از مدت کوتاهی استراحت، در غروب آخر هفته میلان، بچه‌ها به منطقه بِرِرا و میدان کلیسای جامع میلان رفتند تا خستگی سفر را از تن بیرون کنند. متأسفانه تقریباً بیشتر مغازه‌ها بسته بودند. وقتی به میدان کلیسا رسیدند، بر خلاف جو کسالت‌بار یک روز تعطیل در بررا، با جوی پرانرژی، شاد و زنده روبه‌رو شدند؛ نوازندگان خیابانی آهنگ‌های نوستالژیک می‌نواختند و کبوترها همه جا در حال پرواز بودند. بچه‌های گروه هم از دیدن این صحنه‌ها به وجد آمدند و برای کبوترها دانه پاشیدند. یکی از مشخصه‌های بارز میدان کلیسای جامع میلان این بود که بر خلاف جوی شاد و پرهیاهویش، سرشار از آرامش بود.

پس از گشت و گذار در شهر، گروه به هتل بازگشتند تا خود را برای روز بعد آماده کنند.

1

دهم جولای؛ روز دوم سفر

گروه شاد بچه‌های ال‌جی چلنجر دومین روز از سفر خود را با یک صبحانه مفصل و خوشمزه آغاز کردند. استاد زینگل هم با پیوستن به آنها در میز صبحانه حسابی موجبات شگفت‌زدگی آنها را فراهم کرد. گروه برای استادشان چند قلم از صنایع دستی ایران را به ارمغان آورده بودند. استاد هم با دیدن هدایا حسابی ذوق‌زده شد و از بچه‌ها تشکر کرد. استاد زینگل در مورد شیوه طراحی دپارتمان دانشکده پلی‌تکنیک به عنوان دفتر کار خود به آنها آموزش داد.

در دفتر کار استاد، آنها در مورد کلیت و جزییات پروژه ال‌جی و همین طور روند پیشرفت آن از آغاز تا کنون با استاد و دستیارش صحبت کردند و در مورد ایده‌های جایگزین به گفت‌وگو پرداختند. در اولین روز تحقیقات، گروه سعی کردند بر روی ساختار کلی کار کنند و با کارشناسان مربوطه‌ای که استاد آنها را معرفی می‌کند قرارهای ملاقاتی تنظیم کنند. استاد هم مکان‌هایی را برای گفت‌وگو انتخاب کرده و در مورد فرایند طراحی با آنها برنامه‌ریزی کرد.

2

برای مشاهده تصاویر بیشتر، به وب‌سایت www.lgchallenger.ir مراجعه کنید.

منتظر گزارشات بعدی ما از سفرهای تحقیقاتی بچه‌های ال‌جی چلنجر باشید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید