۰۶ خرداد ۱۳۹۷

چطور تلویزیون ال‌جی جدید خود را روی دیوار نصب کنیم؟

پس از خرید یک تلویزیون چند ده اینچ غول پیکر و سینمای خانگی چندین باندی، نوبت به نصب و تنظیم صحیح آنها می‌رسد تا با توجه به محیط اتاق، بهترین کیفیت ممکن را در قبال هزینه‌ها داشته باشیم. و گرنه همان تلویزیون ۲۱ اینچ و دستگاه پخش سی‌دی قدیمی هم از پس پخش عادی فیلم‌ها و اخبار تلویزیون بر می‌آیند.


اصول اولیه برای شروع کار

شما ابزار لازم را در اختیار دارید. اتاق مورد نظر را انتخاب کرده و همه چیز را اندازه گرفته‌اید. با تحقیق و کنکاش کافی یک صفحه‌نمایش بسیار بزرگ و عالی خریداری کرده‌اید. سینمای خانگی‌تان آماده است. کابل‌های لازم را در اختیار دارید.

پایه دیواری تلویزیون‌های صفحه‌تخت

امروزه دیگر کسی به دنبال تلویزیون‌های بزرگ رومیزی نمی‌رود و اغلب یا تلویزیون‌های نازک پلاسما را خریداری می کنند و یا به سراغ تلویزیون‌های LED  و LCD می‌روند. زیرا با نصب آنها روی دیوار، علاوه بر اینکه تا حد بسیار زیادی در فضای اتاق صرفه جویی می‌شود و از هزینه خرید میز تلویزیون آنچنانی هم کاسته می‌شود. البته قبل از شروع به نصب تلویزیون جدید و زیبایتان روی دیوار به برخی ابزارها نیاز دارید که بهتر است دم دستتان آماده باشند:

  • ‫قلاب دیواری (که معمولا درون کارتن تلویزیون قرار دارد)
  • تراز
  • ‫دریل
  • ‫متر
  • ‫پیچ گوشتی
  • ‫مداد
  • سیم چین

مطمئن باشید که دم دست بودن این ابزارها کار نصب را بسیار راحت‌تر و سریع‌تر می کند. البته پیچ و رول‌پلاک مناسب را هم نباید فراموش کنید. در صورتی که در کارتن تلویزیون پیچ و رول‌پلاک مناسب و به تعداد را نیافتید، حتماً آنها را از قبل و همراه با بقیه ابزارها تهیه کنید.

f3727518-1250-4751-8e49-c708264db6be

نکتهاین یک راهنمای ساده برای نصب آسان قلاب دیواری و قرار دادن تلویزیون بر روی آن است.

اولین نکته قبل از شروع به کار این است که در صورت امکان حتماً تلویزیون اچ‌دی را بر روی دیواری با زاویه ۹۰ درجه با پنجره اصلی اتاق نصب کنید تا نور آن شما را اذیت نکند. با این کار بدون اینکه مجبور باشید که پنجره را بپوشانید و نور روز را از دست بدهید، همه می‌توانند بدون مزاحمت به تماشای تلویزیون بپردازند.

قدم اول: محل دقیق تلویزیون را روی دیوار مشخص کنید. برای این کار بهتر است قلاب دیواری را پشت تلویزیون قرار داده و تلویزیون را دو نفری روی دیوار نگه دارید. حالا، دیگران می‌توانند در خصوص جای آن نظر دهند. بهترین موقعیت معمولاً در وسط دیوار و ارتفاعی هم تراز چشم فرد (در حالت نشسته) است. وقتی که جای دقیق تلویزیون مشخص شد، قلاب دیواری را همان جا نگه داشته و تلویزیون را به جای امنی منتقل کنید. حالا جای پیچ‍‌های قلاب دیواری را با مداد روی دیوار مشخص کنید.

41e2fb3d-334b-4730-9da4-5eb8ea6e4f83

قدم دوم: اکنون کمی باید کار سخت انجام دهید. ابتدا از صاحبخانه و افراد مطلع سوال کنید که سیم برق از زیر محلی که می‌خواهید آن را سوراخ کنید عبور نکرده باشد. سپس سر مته مناسب را (بسته به اندازه پیچ و رول‌پلاکی که در جعبه قلاب دیواری است) بر روی دریل سوار کرده و سوراخ‌های مناسبی را در دیوار ایجاد کنید.

قدم سوم: با رول‌پلاک و پیچ، قلاب دیواری را در جای خود محکم کرده و بخش مربوط به پشت تلویزیون را هم در محل خود بسته و مطمئن شوید پیچ‌ها را کاملا سفت کرده‌اید. البته فشار اضافی علاوه بر خراب کردن پیچ‌ها می‌تواند به تلویزیون شما هم آسیب برساند. اکنون نوبت آخرین مرحله و نصب تلویزیون روی قلاب است.

–          پیشنهاد اول: به دلیل وزن بالا و حساسیت زیاد تلویزیون حتما این کار را چند نفره انجام دهید.

–          پیشنهاد دوم: قبل از نصب تلویزیون بر روی دیوار، تمام کابل‌های لازم را پشت آن وصل کنید. زیرا بعدا اتصال کابل به پشت تلویزیون بسیار سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود.

تبریک می گوییم، شما این کار را با موفقیت پشت سر گذاشتید.

tv-wall-mount


راهنمای انتخاب یک قلاب دیواری:

برای انتخاب قلاب دیواری مناسب، در اولین قدم حتما به دفترچه راهنما و نمایندگی فروش تلویزیونتان مراجعه کنید.

‫قبل از خرید قلاب دیواری، مطمئن شوید که مناسب اندازه تلویزیون شما است و می‌تواند وزن آن را تحمل کند. پس قبل از اینکه برای خرید بروید، اندازه صفحه و وزن تلویزیون را از روی کارتن و یا دفترچه‌اش یادداشت کنید. ‫در انتخاب قلاب دیواری به نوع استفاده دقت کنید:

  • قلاب دیواری مسطح به شما اجازه می‌دهد که تلویزیون را به شکل ثابت و تا حد ممکن نزدیک به دیوار نصب کنید.
  • قلاب دیواری متحرک کمی از دیوار فاصله دارد، اما به شما اجازه می‌دهد که تلویزیون را به سمت بالا و پایین تقریباً ۱۵ تا ۲۰ درجه حرکت دهید.
  • قلاب دیواری مفصل‌دار هم امکان هر حرکت و چرخشی را در جهت‌های دلخواه برایتان فراهم می‌آورد، اما فاصله تلویزیون تا دیوار کمی بیشتر از حد معمول خواهد بود.

۲ نظر

ناشناس ۷ خرداد ۱۳۹۷ پاسخ

خیلی ممنون بابت آموزش
هرکاری میکردم جور در نمیومد 🙁

سعید ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ پاسخ

سلام ببخشین من پیچ پایه تلویزیون الجی ۴۳ رو میخوام شماموجود دارین‌؟ میتونین ارسال کنین ؟

نظر دهید