۱۲ دی ۱۳۹۶

مرحله نیمه نهایی دوازدهمین دوره مسابقه سرآشپز خانگی ایرانی ال‌جى و گلدیران

بعد از استقبال بی‌نظیر مردم ایران از مسابقه آشپزی سرآشپز خانگی ایرانی، مرحله نیمه نهایی روز جمعه در محل شرکت مشتریان گلدیران با حضور داوران و برخی مدیران شرکت‌های ال‌جی و گلدیران برگزار شد.

از میان شرکت‌کنندگانی که عکس و دستور پخت غذای خود را برای ما فرستاده بودند، ۱۲ تیم در قالب تیم‌دونفره به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند.

ashpazi-5

6 گروه در نوبت صبح و 6 گروه در نوبت بعد از ظهر به رقابت با هم پرداختند. قبل از شروع مسابقه، توضیحات ابتدایی و شرایط اجرا برای شرکت کنندگان ارایه شد و داوران نیز در مورد معیارهای داوری توضیحاتی بیان کردند.

برای شرکت کنندگان 120 دقیقه فرصت طبخ غذا در نظر گرفته شده بود ، در این مدت داوران در حین مسابقه بر سر میز شرکت کنندگان حاضر شده و علاوه بر مشاهده کار شرکت کنندگان، از نزدیک با آنها صحبت کرده و جزییات کار را از ایشان جویا می شدند.

ashpazi-final2

به به دلیل تنوع غذاهای انتخاب شده برخی گروهها در زمان کمتری غذای خود را طبخ کردند و بعضی گروهها نیز در مدت زمان مقرر غذای خود را آماده کردند.

ashpazi-final3

در میانه مسابقه جناب آقای تنهایی قایم مقام گلدیران در محل مسابقه حاضر شدند و پس از بازدید از میزها برای همه شرکت کنندگان آرزوی موفقیت کردند.

 پس از اتمام زمان و آماده شدن غذا ،  مرحله حساس  ارایه به داوارن آغاز شد. هر کدام از شرکت کنندگان سعی کردند تا توضیحات کاملی در مورد نحوه طبخ، ویژگی های غذا و جزییات تزیین را بیان کنند. همه گروهها با اعتماد به نفس و اطلاعات کافی توضیحات لازم را ارائه کردند.

ashpazi-final-4

پس از این مرحله داوران با در نظر گرفتن همه جوانب وارد شور شدند تا تیم های نهایی را انتخاب کنند.

  شرکت کنندگان در مدت  زمانی که داوران در حال تصمیم گیری بودند از فرصت استفاده کرده و  با هم عکس یادگاری گرفتند.

 در نهایت پس از یک روز پر هیجان و انجام مسابقه در دو نوبت صبح و عصر داوران رای نهایی خود را در ساعت 6 بعد از ظهر اعلام کردند. در این هنگام شرکت کنندگان با استرس منتظر اعلام نتیجه نهایی بودند و با دقت به صحبتهای مجری گوش می دادند، در پایان  از تیم های غیر فینالیست تقدیر شد و یک سولاردام به علاوه کارت هدیه بانکی به عنوان هدیه  به ایشان تعلق گرفت.

ashpazi-final-6(1)

در پایان چهار  تیم با سرگروهی مرتضی مهرعلی با غذای آنچه خوبان همه دارند، مایده جباری با غذای ماهی شکم پر، صدیقه خوشدل با غذای کوکی لاهیجان و عاطفه عباسی با غذای تارت مرغ و قارچ با سس پستو به عنوان فینالیست شناخته شدند.

گروه 3 متشکل از مرتضی مهر علی و کیوان بامشه دو پسرخاله با انرژی بودند که با غذای ” آنچه همه خوبان دارند” در مسابقه شرکت کردند.این گروه علاوه بر جلب نظر داوران در مورد غذای طبخ شده از نظر اینکه زیاله های خود را نیز تفکیک کردند نیز مورد تحسین قرار گرفتند.

3group(1)

گروه 5 با ترکیب مایده جباری و علیرضا ساکت یک زوج بودند که ماهی شکم پرشمالی را بسیار هنرمندانه و با تزیین ویژه ای آماده کردند.

5group

تزیین ویژه این غذا توجه همه عوامل اجرایی را به خود جلب کرده بود و داوارن نیز علاوه بر تایید کیفیت طبخ ، از این گروه بابت تزیین زیبا تشکر کردند. این گروه از انواع ترشی های شمالی و دمنوش های خوش طعم برای تکمیل استفاد کردند که عطر آن فضا را پر کرده بود.

 صدیقه خوشدل و سمانه کریمیان در گروه شماره 9 با کوکی لاهیجان در مسابقه شرکت کرده بودند، کوکی های لاهیجان با طعم ویژه  طرفداران خاص خودش را پیدا کرده بود.

9 group

و اما گروه 6 تیمی بسیار جوان به سرگروهی عاطفه عباسی و کمک پریسا ابراهیمی تارت مرغ و قارچ با سس پستو را با دقت و ظرافت طبخ کردند. این تیم کارگروهی فوق العاده ای داشتند و توانستند در زمان مناسب غذا را آماده کنند.

6group(3)

فینال کشوری این مسابقات بزرگ در تهران برگزار می‌شود که ۴ تیم برگزیده (در قالب تیم‌های دونفره) به رقابت می‌پردازند. از میان ۴ تیم شرکت‌کننده، یک تیم به‌عنوان تیم برنده به دوره آموزشی آشپزی بین‌المللی فرستاده می‌شود و علاوه بر این به‌عنوان مربی افتخاری امکان ادامه همکاری با مدارس آشپزی  ال‌جی/گلدیران برای آن‌ها فراهم می‌شود. به سایر تیم‌های حاضر در مسابقه نهایی نیز جوایز نفیسی تعلق خواهد گرفت.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید