۰۸ خرداد ۱۳۹۷

همکاری شرکت LG Display و دانشگاه سوگانگ در تولید واقعیت مجازی بر پایه هوش مصنوعی

شرکت LG Display و تیمی از دانشگاه سوگانگ با همکاری یکدیگر فناوری تولید محتوا و تجهیزات سنجش بر پایه هوش مصنوعی را برای اولین بار در دنیا خلق کردند.

مدیریت تیم دانشگاه سوگانگ را کانگ سئوک-جو، استاد دپارتمان مهندسی الکترونیک، بر عهده دارد.

نمایشگرهایی که روی سر قرار می‌گیرند (HMD) عموماً در واقعیت مجازی کاربرد دارند و کاربران با کمک آنها می‌توانند درجه عمیقی از غوطه‌ور شدن در دنیای مجازی را تجربه کنند اما ممکن است به دلیل تأخیر فوتون و تاری در حرکات کمی احساس سرگیجه و عدم تعادل در حرکت کنند. مخصوصاً این که هر چه وضوح نمایشگر بیشتر باشد، نمایشگری که روی سر قرار می‌گیرد نیاز به انجام محاسبات بیشتری برای تولید محتوای واقعیت مجازی دارد. بنابراین، در این حالت مشکل بدتر می‌شود.

مرکز اصلی این فناوری جدید و در حال تولید الگوریتمی است که می‌تواند به صورت آنی و فوری تصاویری با وضوح بسیار بالا از تصاویری که وضوح پایینی دارند ایجاد کند. فناوری یادگیری عمیق باعث می‌شود این مبادله بدون نیاز به استفاده از دستگاه‌های حافظه جانبی امکان‌پذیر شود.

این فناوری جدید از بازده انرژی بهره می‌برد و الگوریتم را بهبود می‌بخشد تا وضوح بالا در محصولات موبایل را تشخیص دهد. در این قابلیت، با کاهش بار سیستم در زمان عملکرد نمایشگر برای واقعیت مجازی میزان تأخیر فوتون‌ها و تاری حرکت به یک‌پنجم میزان کنونی یا حتی کمتر از آن خواهد رسید.

افزون بر این، شرکت LG Display و دانشگاه سوگانگ از طریق این همکاری صنعتی-آکادمیک با تأمین پلت‌فرمی حاوی موتور دقت که می‌تواند حرکات گردن انسان را شبیه‌سازی کند و همین طور ایجاد یک سیستم نوری بر پایه سیستم بینایی انسان بر تولید ابزاری برای سنجش تأخیر فوتون‌ها و تاری حرکت در دستگاه‌های واقعیت مجازی به توافق رسیدند.

پروفسور کانگ، که از سال 2015 در حال انجام این تحقیق است، در این مورد گفت: «این تحقیق که توسط شرکت LG Display و دانشگاه سوگانگ صورت می‌گیرد از این جهت بسیار مهم است که در طی آن، یک دستگاه نیمه‌رسانا با قابلیت شتاب‌گیری با مصرف انرژی اندک از طریق هوش مصنوعی و بدون نیاز به واحد پردازش گرافیک گران‌قیمت در یک دستگاه واقعیت مجازی تولید می‌شود.»

شایان ذکر است بنا بر پیش‌بینی‌های مؤسسه تحقیقات بازار IDC، بازار واقعیت مجازی بیش از چند ده برابر خواهد شد و از 10 میلیون دستگاه در سال 2016 به 109 میلیون دستگاه تا سال 2021 خواهد رسید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید