۱۷ مرداد ۱۳۹۷

گام‌های بلند ال‌جی الکترونیکس در مسیر محبوبیت تلویزیون‌های OLED

باز تلویزیون‌های اولِد (OLED) به سرعت در حال رشد است؛ رشدی که مدیون کیفیت بالا و فناوری‌های پیشرفته در این تلویزیون‌ها و البته رقابتی‌تر شدن و پایین آمدن قیمت‌ها آنهاست.

بنا بر جدیدترین گزارش مرکز تحقیقاتی IHS Markit که در زمینه تحقیقات بازار تخصص دارد، بازار جهانی تلویزیون‌های OLED از فروش 300 هزار دستگاه در سال 2013 به 2.54 میلیون دستگاه در سال جاری خواهد رسید. این رقم از افزایش 8 برابری فروش این تلویزیون‌ها تنها در طی 5 سال خبر می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود تا سال 2022 فروش تلویزیون‌های OLED به 9.35 میلیون دستگاه نیز برسد.

تلویزیون‌های OLED روز به روز کیفیت بیشتری داشته و فناوری‌های پیشرفته‌تری را در خود جای می‌دهند که با امکانات کاربرپسند و ساده‌تر مشتریان زیادی را به خود جذب می‌کنند. تلویزیون جدید OLED ال‌جی مجهز به فناوری هوش مصنوعی ThinQ از پلت‌فرم انحصاری خود ال‌جی یعنی AI ThinQ پشتیبانی می‌کند. به گفته یکی از مدیران ال‌جی، کیفیت بالا، فناوری هوش مصنوعی و البته قیمت رقابتی از مهم‌ترین عواملی هستند که توجه مشتریان را به سوی تلویزیون‌های OLED ال‌جی جلب می‌کنند.

LG OLED Lifestyle A-01

با رشد سریع بازار جهانی تلویزیون‌های OLED، رقابت میان تولیدکنندگان نیز شدت می‌گیرد. در حال حاضر 15 شرکت سازنده وارد بازار تلویزیون‌های OLED شده‌اند که شامل شرکت‌های سونی، پاناسونیک و هایسنس می‌شود. شرکت ال‌جی الکترونیکس نیز با کسب 70 درصد از سهم بازار پیشتاز این میدان است.

ال‌جی برای محبوب‌تر کردن و ترویج تلویزیون‌های OLED خود قیمت تلویزیون‌های مدل 55B8C و 55B8F را در پیشنهاد تشویقی جدیدش به میزان چشمگیری کاهش داده است. این شرکت در هفتم آگوست اعلام کرد که تلویزیون‌های 55 اینچ خود را با قیمت بسیار پایین‌تر نسبت به قبل تا پایان این ماه به فروش خواهد رساند.

تلویزیون 55 اینچ OLED ال‌جی در سال 2013 تولید شد و 15 میلیون وون کره قیمت داشت اما در حال حاضر با گذشت 5 سال از آن زمان، قیمت این تلویزیون‌ها 86 درصد کاهش یافته و محدوده قیمتی آنها به تلویزیون‌های LCD پیشرفته رسیده است.

1100

پیشنهاد تشویقی و جشنواره جدید ال‌جی فقط مربوط به تلویزیون‌های 55 اینچ نمی‌شود و تلویزیون‌های OLED بزرگتر 77 اینچ را نیز در بر می‌گیرد. به طور مثال، تلویزیون OLED SIGNTURE W7 که با قیمت 17 میلیون وون (معادل 15,145 هزار دلار امریکا) به فروش می‌رسید، اکنون با 6 میلیون وون کاهش قیمت نسبت به قیمت معمول و تلویزیون OLED مدل C8 با 2 میلیون وون کاهش، با قیمت 15 میلیون وون فروخته می‌شود.

با وجود این رشد، افزون بر نیمی از فروش امسال ال‌جی الکترونیکس در کره جنوبی را تلویزیون‌های OLED به خود اختصاص خواهند داد.

۳ نظر

حسین ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ پاسخ

البته باید اضافه کرد سعم ال جی در سال۲۰۱۶ به میزان۷۵ درصد از کل تلوزیونهای oled دنیا بود هرچند تولیدات تلوزیون oled ال حی به میزان قابل توجهی افزایش یافت اما در سال ۲۰۱۷ سهم ان از تولید جهانی به ۷۰ درصد کاهش یافت و غلت آن افزایش تعداد شرکتهای تولید کننده تلوزیونهای oled به ۱۵ شرکت بود که تقریبا تمامی آنها پنل هود را از طریق تولیدات شرکت ال جی تامین می کنند از برندهای شناخته شده در بازار ایران فیلیپس و گروندیک و وستل غم در طول یکسال گذشته به جمع تولید کنندگان تلوزیونهای olrd پیوسته اند البته فعلا بازار ایران در اختیار ال حی ئ تغداد بسیار اندک تلوزیون های سونی وارداتی از مبادی غیر رسمی است البته قیمت تلوزیونهای سونی نسبتا بالاست البته به یمن پردازنده های گرافیکی قویتر سونی توانسته کیفیت تصویری بی نظیری با پنل های ال جی ارائه نماید که قابل توصیف نیست و بنظر من استفاده از این پرئازنده ها در تلوزیونهای ال جی ایده خوبی است

coinextend ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ پاسخ

متاسفانه در واردات کلیه محصولات خارجی از جمله همین محصولات ال جی دچار مشکل شدیم

مهدی ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ پاسخ

ما همچنان منتظر ورود سری ۲۰۱۸ اولدها به ایران هستیم. مردیم از بس انتظار کشیدیم! نمی شه یه تاریخ بگین؟ آخه این چه سیاست ـتیه که اینقدر دیر سری های جدید وارد بازار خاورمیانه می شن!

نظر دهید