Quantcast
آذر ۲۰, ۱۳۹۷
December 11, 2018
LG-OLED-tv

هایسنس، برند اول در بازار تلویزیون چین، به بازار OLED پیوست و قرار است امسال از تلویزیون OLED خود رونمایی کند. پیش‌بینی می‌شود بازار OLED با سرعت بالا رو به رشد و گسترش باشد.

آن طور که پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای OLED در بازار جهانی تلویزیون‌های پیشرفته ۸۸ درصد رشد داشته باشد. در حال حاضر، سه برند ال‌جی، سونی و پاناسونیک OLED را به عنوان محصول پریمیوم خود معرفی کرده‌اند.

هایسنس یک شرکت رو به رشد چینی است که سهم بازار ۱۵ درصدی در بازار تلویزیون‌های پریمیوم (با قیمت بالای ۲ هزار دلار) دارد. بنابراین، با تصمیم هایسنس در پیوستن به OLED و انتخاب شرکت LG Display برای تولید انبوه این پنل بدون شک فروش بیشتری در انتظار شرکت LG Display خواهد بود.

فروش دیودهای ساطع‌کننده نور ارگانیک (OLED) ال‌جی روزبه‌روز بیشتر می‌شود و طبق پیش‌بینی‌ها، میزان فروش این تلویزیون‌ها نسبت به سال قبل دو برابر خواهد شد. تلویزیون‌های OLED ال‌جی در بازار پیشگام هستند و تاکنون با استقبال چشمگیر مشتریان مواجه شده‌اند.

e7acfc67-40ce-4a8a-96b4-d174fcecee03

تولیدکنندگان تلویزیون در جهان به اهمیت این نکته توجه کرده‌اند که هایسنس تا پیش از این QLED را به عنوان مدل پریمیوم خود معرفی کرده بود و در حال حاضر، تصمیم به تغییر رویه و انتخاب OLED به عنوان مدل برتر خود کرده است.

بازار پریمیوم در جهان به دو قسمت تقسیم شده است: یکی بازار QLED سامسونگ و دیگر بازار OLED ال‌جی. ال‌جی انتظار دارد بازار تلویزیون OLED رشد سریعی داشته باشد زیرا برندهای مطرح جهانی در صنعت تلویزیون به سرعت در حال ورود به بازار تلویزیون‌های OLED هستند.

طبق آخرین گزارشات مرکز تحقیقات بازار IHS Markit، با رشد سریع بازار جهانی تلویزیون‌های OLED، رقابت میان تولیدکنندگان نیز شدت می‌گیرد. در حال حاضر، ۱۵ شرکت سازنده وارد بازار تلویزیون‌های OLED شده‌اند که شامل شرکت‌های سونی، پاناسونیک و هایسنس می‌شود. شرکت ال‌جی الکترونیکس نیز در این بازار طلایه‌دار پیشگام بوده و با کسب ۷۰ درصد از سهم بازار پیشتاز این میدان است.

به عبارت دیگر، ال‌جی می‌تواند بیش از شرکت‌های دیگر از رشد فروش تلویزیون‌های OLED بهره‌مند شود. انتظار می‌رود فروش تلویزیون‌های OLED ال‌جی امسال به ۱٫۷ میلیون دستگاه برسد.

1 دیدگاه در “تحول در روند بازارهای جهانی برندهای پریمیوم با OLED ال‌جی

  1. با توجه به پیوستن هایسنس برند نخست فروش تلوزیون در چین به جمع تولید کنندگان تلوزیونهای OLED و تامین پنل های مورد نیاز این شرکت توسظ شرکت LG Display که زیر مجموعه ال جی می باشد رشد فروش تلوزیونهای OLED که تا کنون صرفا توسط برندهای پیشکسوت و البته گران قیمت اروپائی مانند لوه و گروندیک آلمان و فیلیپس هلند و شرکتهای ژاپنی مانند سونی و پاناسونیک صورت می گرفت با سرعت بیشتری افزایش یابد شایان ذکر است هایسنس بصورت سنتی برای تامین پنل به شرکت سامسونگ متکی بود و هم اکنون محصولات این شرکت در ایران در شرکت رادیو شهاب مونتاژ و با ضمانت شرکت زرین نمای کاسپین بفروش می رسد با توجه به کاهش تولید برندهای ژاپنی و کره جنوبی هایسنس و تی سی ال رقیب چینی آن در حال حاضر سهم زیادی از بازار ایران را بدست آورده اند با توجه به قیمت ارزان و طراحی ظاهری شبیه محصولات کره ای اقبال مردم نسبت به این دو برند روبه افزایش و بعید نیست اولین خط تولید تلوزیونهای OLED در ایران توسط این شرکت چینی در کارخانجات رادیو شهاب راه اندازی گردد .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


کد امنیتی تصویر جدید


ويدئو