۰۲ مرداد ۱۳۹۸

افزایش سرمایه‌گذاری ال‌جی دیسپلی در پنل‌های تلویزیون OLED

شرکت ال‌جی دیسپلی ۳ هزارمیلیارد وون در خط تولید OLED نسل ۱۰.۵ در پاجو سرمایه‌گذاری می‌کند.

ال‌جی دیسپلی، شرکت پیشگام و نوآور جهانی در زمینه فناوری نمایشگر، امروز اعلام کرد که در خط تولید OLED نسل ۱۰.۵ (با ابعاد ۳۳۷۰×۲۹۴۰ میلی‌متر) در کارخانه P10 پاجو ۳ هزارمیلیارد وون کره سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت از طریق سرمایه‌گذاری خود گام‌هایی را در جهت تغییر ساختار کسب و کار خود با تمرکز بر OLED و پیشرفته کردن این فناوری برمی‌دارد.

ال‌جی دیسپلی تصمیم دارد زیرساخت تولید پنل‌های OLED بزرگ را به جدیت تمام توسعه دهد زیرا تقاضا برای پنل‌های OLED به طرز چشمگیری افزایش داشته است و مشتریان بیشتر از قبل به ارزش بالای این پنل‌ها واقف شده‌اند. بدین ترتیب، فرصت‌های جدید و بازارهای جدیدتری برای ال‌جی ایجاد می‌شود. این شرکت در اصل پنل ۶۵ اینچ و بالاتر OLED در خط تولید نسل ۱۰.۵ تولید می‌کند. ال‌جی دیسپلی با تولید ۳۰ هزار ورق پنل در ماه از نیمه اول ۲۰۲۲ کار خود را آغاز می‌کند. از اوایل نیمه اول ۲۰۲۳، ماهانه تعداد ۱۵ هزار ورق‌ به حجم پنل‌های قبل اضافه خواهد شد.

در نوامبر ۲۰۱۵، شرکت ال‌جی دیسپلی ۱.۸۴ هزار میلیارد وون برای ساخت کارخانه جدید P10 و برخی از کارخانه‌هایش سرمایه‌گذاری کرده است. در جولای ۲۰۱۷، ال‌جی دیسپلی تصمیم گرفت ۲.۸ هزارمیلیارد وون دیگر سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاری کند و بیشتر این سرمایه را در تولید لایه‌های OLED برای ظرفیت تولید OLED ماهانه ۳۰ هزار ورق به کار ببرد. امروز، این شرکت تصمیم گرفت سرمایه‌گذاری خود را ۳ هزارمیلیارد وون دیگر افزایش دهد و در اصل برای ساخت کارخانه تبخیر OLED برای این ۳۰ هزار ورق و ساخت کارخانه دیگری برای تولید ۱۵ هزار ورق در ماه استفاده کند.

lgdisplay

انتظار می‌رود شرکت ال‌جی دیسپلی رقابت خود را در بازار تلویزیون‌های خیلی بزرگ با تکمیل کارخانه تولید OLED نسل ۱۰.۵ مستحکم کند. افزون بر این، ال‌جی دیسپلی با محصولات OLED متمایز خود مانند OLED کاغذ دیواری، صدای کریستالی OLED و OLED رول‌شونده به پیشگامی در بازار کنونی تلویزیون ادامه خواهد داد و بازار جدیدی را با توسعه کاربردها و مصارف جدید پنل‌های ‌OLED خلق می‌کند.

ال‌جی دیسپلی به طور راهبردی خط تولید OLED نسل ۱۰.۵ را همراه با خط تولید OLED کنونی اجرایی می‌کند تا بازده را بهبود ببخشد و سوداجرایی را افزایش دهد. هر کدام از کارخانه‌های نسل ۸.۵ (با ابعاد ۲۵۰۰×۲۲۰۰ میلی‌متر) در پاجوی کره جنوبی و گوآنژو در چین و کارخانه جدید نسل ۱۰.۵ در پاجو پنل‌های OLED بزرگی را تولید می‌کنند که برای مناطق مربوط و نسل‌های اعجاب‌انگیز آنها از نظر ابعاد و خانواده محصول بهینه شده‌اند. مهم‌تر از همه این است که ال‌جی دیسپلی از روش MMG (چند مدل روی یک شیشه) یا Multi Model on a Glass برای بهبود کارایی شیشه و توسعه موجودی در راستای افزایش سودآوری بهره می‌برد.

شرکت ال‌جی دیسپلی بر اساس افزایش تولید و بهره‌وری هزینه‌ای که خط تولید OLED نسل ۱۰.۵ ایجاد می‌کند مصارف و بازارهای نوینی برای OLED پیدا می‌کند و در همان حال بازار کنونی OLED را توسعه می‌دهد. بدین ترتیب، موقعیت فعلی پیشگامانه این برند در صنعت نمایشگر OLED تقویت می‌شود.

۱ نظر

حسین ۳ مرداد ۱۳۹۸ پاسخ

با توجه به اینکه ال جی سرمایه گداری سنگینی روی فناوری صفحات نمایش با استفاده از دیودهای نوری ارگانیک چه در بخش تخقیق و توسعه و چه در بخش زیر ساختها انجام و توانسته به تولید کننده انحصاری صفحات نمایش OLED برای تمام برندهای جهانی ز جمله سونی ، پاناسونیک ، توشیبا، گروندیک ،لوه ، فیلیپس ، دوو ، وستل و … تبدیل گردد کاری ه ده سال پیش پیشکوتان این فناوری مانند لوه و سونی جرات انجام آن را نداشتند و حاضر پذیرش ریسک بالای این فناوری بشدت گران قیمت ( در ان زمان ) را نداشتند و قطعا با این رشد تولید تلوزیونهای OLED در دنیا که هنوز فناوریهایی مانند QLED و nano cell فاصله زیادی از نظر کیفیت تصویر با آن دارند و کاهش چشمگیر قیمت این فناوری از هفت برابر به کمتر از دو برابر تلوزیونهای ال ای دی قطعا سرمایه گذاری و افزایش تولید این فناوری را در آینده شاهد خواهیم بود ضمن اینکه ال جی از تولید صفحات نمایش کوچک برای انواع تلفن همراه و تبلت نباید غافل گردد . این شرکت در یک دهه اخیر تامین کننده صفحه نمایش IPS و OLED برای بسیاری از تولید کنندگان بزرگ جهانی موبایل و تبلت می باشد که در دو سال اخیر با ورود جدی سامسونگ به این عرصه و انعقاد قراردادشرکت اپل با این شرکت که سالها تامین کننده صفحات نمایش ان ال جی و شارپ ( که در حال حاضر در مالکیت هایسنس قرار دارد ) چراغ خطر را برای ال جی در این بخش بازار بوجود اوردهاست بنظر می رسد با توجه به مزیت نسبی غول های الکترونیک هر کدام در یک بخش متمرکز شده اند مثلا ال جی تولید صفحات نمایش ، پاناسونیک ، گوشی تلفن و مراکز مخابراتی و فکس ، فیلیپس در بخش لوازم بهداشتی شخصی مانند ریش تراش ، زیمنس تجهیزات پزشکی ، سونی کنسول بازی و …

نظر دهید