۱۱ تیر ۱۳۹۲

حافظۀ کند در اندروید

وقتی سیستم‌عامل اندروید گوشی آپتیموس شما با حافظۀ کند مواجه می‌شود دچار مشکلات گوناگونی می‌شود. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که با آن روبه‌رو می‌شوید عدم توانایی در ارسال و دریافت پیام‌های متنی است. پس وقتی تلفن شما اعلام می‌کند که ظرفیت حافظه‌اش پایین است چه کار باید بکنید؟ برای برطرف کردن این مشکل، در اینجا بهترین توصیه‌ها را به شما ارائه می‌دهیم:

توجه: این راهکار در اصل برای گوشی‌هایی است که با اندروید 4.0 عرضه شده‌اند و ساختار حافظۀ آنها از پارتیشن یا بخش‌های متنوعی نسبت به گوشی‌هایی که با ICS (نسخۀ اندروید بستنی حصیری) عرضه می‌شوند برخوردار است. اگر محصولی با اندروید4.0  یا بالاتر خریداری شود، برخی از این توصیه‌ها ممکن است عمل نکنند و مفید واقع نشوند.

1-     مطمئن شوید که کارت حافظۀ SD در گوشی شما نصب شده است.

2-     برنامه‌های کاربردی را به کارت حافظۀ SD انتقال دهید.

توجه: این قابلیت در گوشی‌هایی که با اندروید 4.0 و بالاتر عرضه می‌شوند در دسترس نیست. برخی از برنامه‌های کاربردی را نمی‌توان به کارت حافظۀ SD منتقل کرد.

3-     تمام فایل‌های رسانه‌‌ای مانند موسیقی، فیلم و غیره را به کارت حافظۀ SD انتقال دهید. استفاده از یک برنامۀ کاربردی برای مدیریت فایل مانند Astro این روند را ساده‌تر می‌کند.

4-     پیام‌های متنی و چندرسانه‌ای را حذف کنید. شما می‌توانید آنها را با استفاده از نرم‌افزارهای شخص ثالث به کامپیوتر بازگردانید.

5-     کش (Cache) و تاریخچه (History) مرورگر اینترنت را خالی کنید. برای این کار، به روش زیر به تنظیمات داخل برنامۀ مرورگر بروید: (Menu -> More -> Settings).

6-      تمام برنامه‌هایی را که استفاده نمی‌کنید را پاک کنید.

7-     همۀ ویجت‌ها یا ابزارک‌ها را ببندید. (آنها باتری، پردازنده و حافظه را می‌بلعند)

8-     برنامه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند  را نصب نکنید.

9-     در موارد حاد، بهتر است گوشی را ریست کامل کنید (تمام برنامه‌ها و اطلاعات را پاک کنید). بدین ترتیب، شما می‌توانید با یک حافظۀ تمیز و خالی کار را دوباره آغاز کنید. در این مرحله، شما محتوا و برنامه‌های کاربردی مورد نیاز را به‌تدریج به تلفن همراه اضافه کنید تا بتوانید چیزی را که باعث کند شدن حافظه می‌شود را راحت‌تر عیب‌یابی و پیدا کنید.

10- از برنامه‌های کاربردی در فروشگاه مجازی اندروید استفاده کنید تا تنظیمات و چیزهایی که برنامه‌های کاربردی طی روند اجرا در حافظه بارگذاری می‌کنند را دستکاری کنید زیرا برخی از آنها ممکن است در مواقعی که حافظه کند می‌شوند مفید واقع شوند. اما به شما توصیه‌ می‌کنیم تا زمانی که مشکل کندی حافظه را به هر شیوۀ دیگر حل نکرده‌اید از این برنامه‌ها استفاده نکنید.

۱ نظر

حسین ۱۱ تیر ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
علاوه بر مطالب عنوان شده پیکربندی حافظه در سیستم عامل نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است تنظیمات حافظه در سیستم های عامل قدیمی بسیار ساده و در خصوص سیستم های عامل قدرتمند جدید و بانکهای اطلاعاتی با پیچیدگیههای همراه است بطور مثال در سیستم عامل قدیمی DOS این پیکر بندی عمدتا در فایل CONFIG.SYS انجام و برنامه هایی که در زمان BOOT شدن دستگاه می بایست در حافظه بارگذاری گردد سقف تعداد فایلهایی که می بایست بعد از بوت شدن سیستم بطور همزمان باز شوند میزان بافر دستگاه بعد از بوت شدن … در این فایل مقدار دهی می شد در سیستم عامل خانواه ویندوز فایل های پیکر بندی سیستم عمدتا در فولدر یا همان پوشه SYSTEM 32 قرار دارند در سیستم عامل های دیگر مانند لینوکس این تنظیمات تا حدودی پیچیده تر می باشد و تعداد کسانیکه تخصص تنظیما ت یا همان تیونینگ بانک اطلاعات Oracel در سطح سیستم عامل و دیتابیس را دارند در دنیا بسیار محدود است با توجه به رواج روز افزون نگارش های متعدد سیستم هامل اندروئید در گوشیهای هوشمند تلفن های همراه ، تلوزیونهای هوشمند و تبلت ها و با توجه به نرم افزارهای رایج و متداول در بین کاربران ایرانی در صورت امکان و بصورت مختصر مطالبی در خصوص پیکر بندی و تنظیمات حافظه در این سیستم عامل محبوب مطالبی در این درگاه ارتباطی درج فرمائید . ضمنا در مورد انواع ویروس یابها و ویروس کشهای مشهور و متداول مورد استفاده در این سیستم عامل و معایب و مزایای هریک نحوه تهیه ، نصب ، تنظیمات و … آنها مطالب بیشتری منتشر فرمائید
موفق باشید .

نظر دهید