۲۵ مهر ۱۳۹۲

بررسی نارنجی: LG G2 ؛ یک تجربه جدید

بلاگ نارنجی در بررسی خود در مورد LG G2 می‌گوید: جی ۲ به خوبی خواسته های کاربرانش را مورد تحلیل قرار داده و سعی کرده تا با یاد گرفتن خواسته آنها، دستگاهی را ارائه کند که بسیاری از ضعف ها را بر طرف کرده است.

در ادامه بررسی نارنجی را با هم مطالعه کنیم.

رقابت پرچمداران اکنون بازیگری جدید در مجموعه خود دارد. ال جی اکنون در بخش موبایل خود به جایی رسیده که محصولات جدیدش خطری جدی برای رقبا و صد البته گزینه ای قابل تامل برای مصرف کنندگان، به حساب می آیند.این شرکت کره ای در سال های پیش سعی کرد تا به نوعی از رقیب هم وطن خود الگو برداری کند و محصولاتی با همان تفکر را روانه بازار سازد. در واقع ال جی تا مدتی همان سامسونگ بود، اما اندکی ارزان تر و البته چند روز عقب تر در زمان عرضه.اما روند پیشرفت این کمپانی اکنون به G2 رسیده؛ محصولی که نشان می دهد ال جی آماده است تا راه خود را از سامسونگ جدا کند. محصولی که با نوآوری های متعدد، می تواند سکوی پرتابی باشد به سمت آینده ای بهتر؛ آینده ای بهتر برای شرکتی که دوست دارد بهتر باشد و در این راه تلاشش به وضوح قابل مشاهده است.اما نوآوری های جی۲ تا چه حد کاربردی هستند و می توانند برای کاربران تجربه ای جدید را به همراه بیاورند؟ برای یافتن پاسخ این سؤال، چند روزی را با جی۲ سپری کردیم تا در نهایت بتوانیم تجربه کار با آن را در قالب بررسی نارنجی برای شما منتشر کنیم.

طراحی

اولین بار که جی ۲ را از جلو ببینید، قطعا نگاه تان به لبه های باریک اطراف صفحه نمایش، گره خواهد خورد. کناره های صفحه نمایش این دستگاه تنها ۲.۵۴ میلیمترعرض دارند، که عددی بسیاری کوچک به حساب می آید و به همین خاطر می توان جی ۲ را یکی از خوش دست ترین ۵.۲ اینچی های بازار داست. در واقع این محصول آنقدر خوب طراحی شده است که به راحتی می توان آن را با دستگاهی ۵ اینچی همچون گلکسی اس۴ مقایسه کرد.

شیشه محافظ نمایشگر از نوع Gorilla Glass 2 است و لبه های کناری آن در محل تقاطع با بدنه، دارای انحنا و قوس اندکی است که این موضوع حس بسیار خوبی را موقع لمس کردن به کاربر منتقل می کند. ال جی پیش از این نیز، تکنیکی مشابه را در جی پرو و نکسوس ۴ نیز به کار برده بود. تکنیکی که به نظر می رسد کم کم در حال تبدیل شدن به امضای ال جی در بخش شیشه محافظ نمایشگر است. در محل تقاطع شیشه نمایشگر با بدنه دستگاه، نواری آهنی و نقره ای رنگ نیز قرار دارد که نور را بازتاب می دهد و با درخشش خود، حس لوکس بودن را برای دستگاه به همراه می آورد.

در پایین صفحه نمایش، لوگوی ال جی دیده می شود و در بخش بالای آن نیز اسپیکری قدرتمند برای مکالمات تلفنی، دوربین جلو، سنسور های روشنایی و نزدیکی و در نهایت یک چراغ LED دیده می شود که وظیفه اطلاع رسانی را بر عهده دارد. در اطراف دستگاه هیچ دکمه ای تعبیه نشده و ساختاری یکپارچه در آن دیده می شود. تنها در بخش تحتانی اسپیکرها، پورت Micro-USB با قابلیت OTG و جک ۳.۵ میلیمتری هدفون قرار دارند. همچنین درگاه میکرو سیم کارت هم در سمت چپ دستگاه دیده می شود.

ماجرای اصلی جی ۲ از زمانی شروع می شود که آن را به پشت برگردانید و با دکمه های عجیبی که در پشت آن قرار گرفته، روبرو شوید. همانطوری که در بالا خواندید، این دستگاه در اطراف خود هیچ دکمه ای را جای نداده، زیرا که ال جی در یک اقدام ساختار شکنانه، دکمه های کنترل صدا و Power را به بخش پشتی پرچمدار جدید خود انتقال داده است. شاید برای اولین بار باشد که سازنده ای دست به چنین اقدامی می زند. همین اولین بودن بازتاب تبلیغاتی بسیار خوبی را برای جی۲ به همراه آورد. اما آیا ریسکی که ال جی در این جابه جایی متقبل شده، در عمل نیز کاربر را راضی می کند؟

دکمه های پشتی جی۲ دقیقا در زیر لنز دوربین قرار گرفته اند. دکمه Power در وسط قرار دارد و دکمه های کم و زیاد کردن صدا نیز در بالا و پایین آن جا خوش کرده اند. محل قرارگیری این دکمه ها به نحوی است که دقیقا هنگام در دست گرفتن دستگاه، انگشت اشاره شما بر روی آن ها قرار می گیرد. این موضوع نشان می دهد که ال جی یک جا به جایی حساب شده و کارشناسی را انجام داده و به خوبی برای کاربر خود تجربه ای متفاوت را به همراه آورده است.

شاید فکر کنید برای هربار بیدار کردن موبایل، لمس دکمه Power در پشت کار سختی باشد، اما ال جی این موضوع را با یک تکنیک نرم افزاری به نام KnockOn بر طرف کرده که در بخش نرم افزار بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد، اما تا همین جا باید بگوییم که قرار گرفتن دکمه ها در پشت دستگاه به هیچ وجه در کارکرد شما تاثیر منفی نخواهد داشت. برای عادت کردن به محل جدید این دکمه ها نیاز به زمان زیادی ندارید و در همان ساعات اولیه با آن به خوبی ارتباط برقرار خواهید کرد. ارتباطی که به علت جدید بودنش، حس خوبی را به شما منتقل می کند. در اطراف دکمه Power یک چراغ LED تعبیه شده که برای اطلاع ایفای نقش می کند. تا به حال اکثر موبایل ها از چراغ اطلاع رسانی در جلوی خود استفاده می کردند، اما ال جی با این اقدام توانسته ترتیبی دهد تا اگر پشت دستگاه هم به کاربر باشد، باز هم بتوان از پیام های دریافتی و یا تماس های از دست رفته، اطلاع یابد.

اما اگر از این دکمه های جنجالی بگذریم، باید به قاب پلاستیکی پشت دستگاه اشاره کنیم. این قاب را شاید بتوان یکی از معدود نقاط ضعف جی ۲ دانست. پلاستیکی بودن این بخش خود نکته ای منفی است که بسیار می توان در باب غیر لوکس بودن آن گفت و نوشت، اما خرابکاری های ال جی در پشت جی ۲ به همینجا ختم نمی شود. بدنه پلاستیکی دستگاه بسیار در جذب اثر انگشت مستعد است و با عشق از چربی انگشتان شما پذیرایی می کند. شدت این موضوع واقعا آزار دهنده است و حس خوبی که سایر بخش های دستگاه منتقل می کنند را تحت تاثیر قرار می دهد. حال اینکه چرا ال جی از این موضوع نه چندان پیچیده به راحتی گذشته و پرچمدار خود را در قالب یک چرکولک ارائه داده است، خود جای سؤال دارد!

جی ۲ ابعادی برابر با ۱۳۸.۵ × ۷۰.۹ × ۸.۹ میلیمتر دارد و با نمایشگری ۵.۲ اینچی، وزن ۱۴۳ گرم را به خود اختصاص می دهد. اگر بخواهیم ابعاد این محصول را برای مثال با گلکسی اس۴ مقایسه کنیم باید بگوییم که طول و عرض G2 به ترتیب ۲ و ۱ میلیمتر بیشتر است. این اختلاف اندک در حالی است که دستگاه ال جی از نمایشگری بزرگتر بهره می برد که ۰.۲ اینچ فضای بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد.

نمایشگر

نمایشگر ۵.۲ اینچی جی۲ از تکنولوژی True HD IPS Plus استفاده می کند و تصاویر را با کیفیت Full HD نمایش می دهد. ال جی از زمان اپتیموس جی، مانور تبلیغاتی بسیاری را بر روی نمایشگر های خود انجام داده و ادعا می کند که می تواند رنگ هایی به مراتب واقعی تر از نمایشگر های AMOLED سامسونگ را به نمایش بگذارد.در حالی که جی ۲ از کنتراست رنگ بسیار خوبی بهره می برد، باید بر ادعای ال جی مبنی بر تولید رنگ های طبیعی صحه بگذاریم و بگوییم که نمایشگر این دستگاه رنگین کمانی چشم نواز از رنگ ها را عرضه می کند و کلیه تصاویر با رنگ هایی غنی به نمایش در می آیند. کیفیت Full HD با تراکم پیکسل ۴۲۴ پیکسل در اینچ، شرایط را به نوعی فراهم می کند که نمایشگر تصاویر را با دقت و شفافیت بالایی نشان دهد و خواندن متون و تماشای تصاویر را تبدیل به امری لذت بخش کند.

زاویه دید نمایشگر به لطف پنل IPS مطلوب است و با حرکت دادن دستگاه رنگ ها چندان دستخوش تغییر نمی شوند. بازتاب نمایشگر نیز بسیار پایین است و این موضوع بدین معنی است که شما می توانید از دستگاه خود به راحتی در زیر نور آفتاب استفاده نمایید، البته به شرط اینکه میزان روشنایی آن را چندان پایین نیاورید.

یکی از موارد عجیبی که در مورد نمایشگر جی ۲ با آن برخورد کردیم، خطوطی عمودی بود که در پس زمینه نقش می بست. این خطوط حتی هنگامی که دستگاه در خواب باشد هم قابل رؤیت هستند و البته پس از روشن شدن در محیط های رنگی چندان دیده نمی شوند، اما اگر صفحه ای سفید در اختیار داشته باشید، با کمی دقت می توانید آن ها را مشاهده نمایید. از دیگر نقاط ضعف این دستگاه در بخش نمایشگر، می توان به عملکرد Auto Brightness اشاره کرد. جی ۲ در کل از منطق خاصی برای تنظیم نور صفحه استفاده نمی کند و به صورت رندم سعی می کند تا از طریق نور نمایشگر کمی سر به سر شما بگذارد.

سخت افزار

جی ۲ در داخل خود میزبان آخرین پردازنده شرکت کوالکام یعنی Snapdragon 800 است که با چهار هسته و فرکانس ۲.۲۶ گیگاهرتزی به همراه یک رم ۲ گیگابایت مجموعه ای گران سنگ را تشکیل داده اند. گرافیک دستگاه هم به Adreno 330 سپرده شده تا در نهایت جی ۲ تبدیل به یک هیولای واقعی شود.

نتایج بنچ مارک های جی ۲ نشان می دهند که قدرت این دستگاه در مقایسه با اپتیموس جی، که به عنوان اولین عضو خانواده جی در سال گذشته معرفی شد، تقریبا ۲ برابر شده است. اما در واقعیت باید بگوییم که سرعت عملکرد دستگاه حس سرعتی ۲ برابر بیشتر را منتقل نمی کند. این موضوع به عوامل مختلفی وابسته است که از جمله آن ها می توان به سنگین تر شدن رابط کاربری مخصوص ال جی بر روی سیستم عامل اندروید اشاره کرد. در عمل نیز باید بگوییم که جی ۲ سریع است، اما نه آنقدر که شما را شگفت زده کند و هنوز هم در برخی از بخش ها مکث های کوچکی دیده می شود.در رابطه با بازی نیز باید بگوییم که Adreno 330 بسیار از زمان کنونی خود جلو تر است. این پردازنده گرافیکی پتانسیل اجرای روان بازی های بسیار سنگینی را دارد و در واقع می توان گفت که بستری است برای جهش بازی های اندرویدی به سمت گرافیکی واقعی تر و با جزییات بیش تر.

جی ۲ در دو حجم ۳۲ و ۱۶ گیگبایت عرضه می شود که شما در مدل ۱۶ گیگابایت تنها حدود ۱۰.۷ گیگبایت فضای خالی در اختیار دارید که این موضوع به خاطر اپلیکیشن های پیش فرض متعددی است که بر روی دستگاه نصب شده اند. با در نظر گرفتن این نکته که جی ۲ از درگاهی برای کارت های حافظه جانبی نیز برخوردار نیست، باید گفت که این فضای اندک می تواند از جمله نکات منفی کارنامه ال جی در ساخت این محصول به شمار رود.

دوربین

ال جی همان مشخصات دوربین جی پرو را نیز در پرچمدار جدیدش به کار برده است. یعنی این بار هم شاهد سنسور ۱۳ مگاپیکسلی، دیافراگم f/2.4 و فلش LED در مجموعه دوربین این دستگاه هستیم. جی ۲ اما مجهز به لرزشگیر تصویر اپتیکال شده که باعث می شود در نهایت شما تصاویری دقیق تر با نویز و لرزش کمتر را شکار نمایید.

تصویر را در ابعاد اصلی ببینید

سنسور ۱۳ مگاپیکسلی این اجازه را به دوربین جی ۲ می دهد تا جزییات بالایی را در تصاویر به ثبت برساند. عکس های گرفته شده توسط این دستگاه از کیفیت بالایی برخوردار هستند اما کنتراست رنگ آن ها در سطح چندان بالایی قرار ندارد. جی ۲ از قابلیت فوکوس چندگانه بهره می برد و می تواند به صورت خودکار در یک لحظه بر روی ۹ نقطه فوکوس نماید؛ این موضوع سبب می شود تا سوژه های مورد نظر شما با بالاترین دقت ممکن در قالب یک عکس، برای همیشه ماندگار شوند.

تصویر را در ابعاد اصلی ببینید

عملکرد دوربین جی ۲ در نور کم نیز بسیار قابل تحسین است. این دستگاه تلاش می کند تا حداکثر نور ممکن را از محیط جذب نماید و تصاویر محیط های سربسته و تاریک را با کمترین نویز ممکن، ارائه دهد. تنها نکته منفی این بخش کند بودن فرآیند فوکوس است که تا حدی کاربر را آزار می دهد.

تجربه ثبت تصاویر HDR در جی ۲ از جمله نقاط قوت دوربین آن به حساب می آید. به لطف پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۰۰، این دستگاه قادر است تا این نوع تصاویر را سریع تر شکار کند و در نهایت نتیجه کار را نیز با دقت و کیفیت بالاتری ارائه می دهد. معمولا در تصاویر HDR به علت اینکه سه تصویر مختلف بر روی یکدیگر ادغام می شوند تا یک عکس واحد را به وجود آورند، با کوچکترین تکانی سایه هایی اطراف سوژه ها به وجود می آید؛ اما در جی ۲ به لطف تکنولوژی لرزشگیر اپتیکال، این اتفاق به حداقل می رسد و با سایه های کمی در تصویر نهایی HDR مواجه خواهیم بود.

تصویر را در ابعاد اصلی ببینید

سایر امکانات نرم افزاری اپلیکیشن دوربین جی ۲ را نیز پیش از این در جی پرو شاهدش بودیم و می توانید برای مطالعه آنها به بررسی آن دستگاه مراجعه نمایید. امکاناتی همچون Time Catch ، Dual Camera ، Panorama و …ویدیوهای دوربین این دستگاه با کیفیت 1080p و سرعت ۶۰ فریم در ثانیه به ثبت می رسد. تصاویر این ویدیوها به شدت با کیفیت و دقیق هستند و تکنولوژی OIS هم از لرزش های احتمالی به خوبی جلوگیری می کند. با این حال فوکوس در بخش ویدیو چندان خوب عمل نمی کند و دستگاه با تلاش های پیاپی جهت فوکوس کردن، لحظات تاری را در ویدیو به وجود می آورد.برای ثبت تصاویر و ویدیوها دکمه ای فیزیکی بر روی بدنه دستگاه تعبیه نشده است، اما شما می توانید از دکمه های کنترل صدا برای این موضوع استفاده نمایید. هرچند که ما این موضوع را چندان توصیه نمی کنیم، چرا که با توجه به موقعیت غیر متعارف این دکمه ها، احتمال اینکه انگشت شما هنگام استفاده از آن ها بر روی لنز دوربین قرار بگیرد، بسیار زیاد است.

نرم افزار

پیشرفت ال جی در زمینه نرم افزار واقعا قابل تقدیر است. مسیر صعودی ال جی در این حوزه از اپتیموس جی شروع شد و پس از جی پرو، اکنون به بلوغ مطلوبی رسیده است. اغراق نیست اگر رابط کاربری جی ۲ را یکی از سنگین ترین و پر ویژگی ترین محیط هایی بدانیم که اندروید تا به حال بر تن خود، تجربه کرده.

جی ۲ به صورت پیش فرض با اندروید 4.2.2 عرضه می شود و کلیه قابلیت های جی پرو را که پیش از این در بررسی آن محصول به آن ها پرداخته بودیم را با خود به همراه دارد. در ادامه برخی از مهم ترین و جدیدترین ویژگی های نرم افزاری جی ۲ را مرور خواهیم کرد:KnockOn

همانطور که در بخش طراحی نیز توضیح دادیم، ال جی برای اینکه وابستگی کاربر به دکمه Power پشت دستگاه را کم کند، سیستمی به نام KnockOn را در دستگاه خود گنجانده. این تکنیک برای اولین بار توسط نوکیا مورد استفاده قرار گرفت و اکنون ال جی نیز موقعیتی مناسب برای بهره برداری از آن پیدا کرده است. با فعال کردن KnockOn شما می توانید با دو بار ضربه زدن به صفحه نمایش، موبایل خود را از خواب بیدار کنید و وارد آن شوید. برای قفل کردن دستگاه نیز می توانید مجددا با دو بار ضربه در محیط Home Screen خواسته خود را اجرا کنید.استفاده از KnockOn بسیار لذت بخش است و به خاطر متفاوت بودنش، رضایت شما از دستگاه را بالا می برد. این ویژگی نرم افزاری از دقت بالایی برخوردار است، اما با این وجود باز هم از هر ۱۰ بار ممکن است یک بار ضربه های شما را نشناسد و مجبورتان کند که دوباره صفحه نمایش را لمس کنید.Guest Mode

تا به حال برای تان پیش آمده که بخواهید موبایل خود را در اختیار دوستی قرار دهید، اما نگران باشید که اطلاعات شخصی شما بر ملا شود؟ ال جی این مشکل را با قابلیت Guest Mode بر طرف کرده است. با فعال کردن این گزینه می توانید به راحتی اپلیکیشن های خاصی را تعیین نمایید تا فقط آن ها برای مهمان دستگاه شما نمایش داده شوند. قسمت جالب ماجرا اینجا است که فعال سازی Guest Mode بسیار راحت انجام می شود. برای این کار تنها کافی است تا Pattern خاصی را تعریف نمایید. از آن زمان به بعد هرگاه Pattern مخصوص به خود را وارد کنید می توانید از دستگاه به صورت عادی لذت ببرید، اما هرگاه که Pattern ویژه مهمان را انتخاب نمایید، بلافاصله جی ۲ با تنظیماتی که از پیش تعیین کرده اید نمایش داده می شود.Clip Tray

با استفاده از Clip Tray به راحتی می توانید محتواهای مختلفی را از گوشه کنار موبایل خود کپی کنید و سپس از آنها را به اپلیکیشن مورد نظر خود انتقال دهید. نکته اصلی در مورد Clip Tray این است که می تواند در آن واحد چندین محتوا را داخل خود نگه دارد و سپس همه آنها را جهت Paste کردن در اپلیکیشنی خاص، مورد استفاده قرار دهد. برای مثال در ابتدا می توانید عکسی را از اپلیکیشن گالری کپی کنید، سپس به اپلیکیشن واتزاپ رفته و متنی را هم به مجموعه Clip Tray بیفزایید. در نهایت به برنامه نوت برداری بروید و هر آنچه که گرد آوری کرده اید را در آنجا Paste کنید.Slide Aside

قدرت سخت افزاری جی ۲ به ال جی اجازه داده تا در رابط کاربری سنگین این دستگاه، قابلیت های گوناگونی را جهت مولتی تسکنیگ قرار دهد. در کنار اپلیکیشن های شناور که به Qslide App موسوم هستند، ال جی این بار Slide Aside را هم در زمینه مولتی تسکینگ عرضه کرده است. به کمک این قابلیت شما در واقع می توانید به جای نگه داشتن دکمه Home و مشاهده لیست برنامه های در حال اجرا، سه انگشت خود را بر روی صفحه سوایپ کنید و بین برنامه ها جا به جا شوید. با استفاده از این تکنیک جا به جایی بین برنامه ها با سرعت بالایی انجام نمی شود و مکث هایی چند دهم ثانیه ای به چشم می آید. در مجموع Slide Aside چندان قابلیت پخته و جالبی به نظر نمی رسد.Quick Remote

در قسمت فوقانی جی ۲ یک درگاه اشعه مادون قرمز تعبیه شده است که این امکان را برای دستگاه فراهم می کند تا در نقش یک کنترل از راه دور برای وسایل الکترونیک به انجام وظیفه بپردازد. باید بگوییم که در اختیار داشتن این امکان بسیار هیجان انگیز است و اینکه ال جی استفاده از آن را در مدل های اخیرش در دستور کار قرار داده، نکته بسیار مثبتی به حساب می آید. می توان امیدوار بود که با همه گیر شدن این تکنولوژی، دیگر نیازی به تولید کنترل از راه دور وجود نداشته باشد.اپلیکیشن Quick Remote محیط ایده آلی برای مدیریت کنترل دستگاه های مختلف به حساب می آید و تغییراتی که ال جی از نسخه قبل در آن ایجاد کرده، نشان می دهد که این شرکت پشتکار بالایی در بهبود قابلیت محصولات خود دارد. در نسخه جدید Quick Remote شما می توانید چینش دکمه های کنترل مجازی که بر روی صفحه شکل می گیرند را خودتان ترتیب دهید تا از این طریق مطابقت بیشتری را با کنترل واقعی شاهد باشید. در این بخش همچنین گزینه ای به نام Universal Remote مشاهده می شود که به شما اجازه می دهد تا اگر دستگاهی در لیست پیش فرض کد های Quick Remote وجود نداشت، باز هم آن را تحت کنترل موبایل خود در آوردید. برای این کار تنها کافی است تا ریموت اصلی دستگاه را در فاصله ۱۰ سانتی متری جی ۲ نگه دارید و دکمه های آن را به مدت ۲ ثانیه فشار دهید تا اطلاعات آن ها به موبایل شما منتقل شود.Front Touch Buttons

آزادی عمل در اندروید بدون شک اصلی ترین ویژگی آن برای رقابت با دیگر سیستم عامل ها به حساب می آید. شرکت ها هم سعی میکنند تا جایی که ممکن است از این قابلیت استفاده نمایند. ال جی در جی ۲ این امکان را فراهم کرده تا شما حتی چینش دکمه های کنترل پایین صفحه نمایش در اندروید را نیز تغییر دهید. در این بخش شما حتی می توانید گزینه ای را اضافه کنید تا با لمس آن، Notification Center اتوماتیک به پایین کشیده شود.

Gestures

ال جی فرمان های حرکتی متعددی را برای جی ۲ در نظر گرفته است. برای مثال هنگامی که تلفن شما زنگ بخورد، تنها کافی است تا آن را در کنار گوش خود قرار دهید تا به صورت خودکار تماس برقرار شود. یا وقتی که دستگاه در حال زنگ خوردن است با برداشتن آن، صدای زنگ خود به خود کم می شود. شما همچنین می توانید با برگرداندن دستگاه هنگام دریافت تماس، آن را سایلنت نمایید.

باتری

شاید با داشتن پردازنده ای قدرتمند و صفحه نمایشی بزرگ، آن هم با کیفیت 1080p، بهره بردن از یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر در ساعت، چندان کافی به نظر نرسد. اما واقعیت این است که ال جی موفق شده بهترین استفاده را از این باتری بکند و با بهینه سازی های خود، این بخش را تبدیل به یکی از نقاط قوت جی ۲ نماید. برای مثال در جی ۲ شاهد تکنولوژیی به نام Graphic RAM یا GRAM هستیم تا هنگامی که صفحه نمایش ثابت است، حافظه کش را تامین کند؛ بدین معنا که هنگامی صفحه تغییر نمی کند، CPU و GPU نیاز به برقراری ارتباط ندارند و می توانند استراحت کنند و از این طریق باتری کمتری را مصرف نمایند. به گفته ال جی این تکنولوژی مصرف انرژی صفحه نمایش را تا ۲۶ درصد کاهی می دهد.در عمل باید بگوییم که باتری جی ۲ به واقع شما را سر بلند می کند. در هنگام استفاده از این دستگاه در شرایط سبک، می توانید تا مدت ۲ روز شارژ را در اختیار داشته باشید و در هنگام استفاده بسیار سنگین نیز تا آخر شب شارژ دستگاه همراه شما خواهد بود. باتری پرچمدار ال جی آنقدر خوب است که حتی می تواند ما را به آینده ای شیرین امیدوار کند. آینده ای که دیگر شارژ تلفن های همراه در آن معضل به حساب نمی آیند.

Flip Covers

ال جی قاب های مخصوصی به نام Flip Covers را برای جی ۲ ارائه داده است. با توجه به اینکه جی ۲ از طراحی یکپارچه برخوردار است و بدنه پشتی آن جدا نمی شود، لذا این قاب ها به طور کامل پشت دستگاه را در بر می گیرند. قسمت جلویی قاب های Flip Covers محفظه ای دارد که در آن قسمتی کوچک از نمایشگر نمایان است.

ال جی در واقع امکانی را فراهم آورده تا شما از این فضای کوچک نهایت استفاده را ببرید و مقداری از کارهای خود را بدون نیاز به باز کردن درب قاب، انجام دهید. در این فضا شما می توانید ساعت هایی با طرح های متفاوت را در اختیار داشته باشید و اپلیکیشن هایی همچون پخش موزیک را اجرا نمایید. قابلیت پاسخ دادن به تماس ها و چک کردن پیام های دریافتی نیز از جمله دیگر امکاناتی است که به لطف Flip Covers در اختیار شما قرار می گیرد.

جمع بندی

به نظر می رسد که ال جی در ساخت جی ۲ به خوبی خواسته های کاربرانش را مورد تحلیل قرار داده و سعی کرده تا با یاد گرفتن خواسته آنها، دستگاهی را ارائه کند که بسیاری از ضعف ها را بر طرف کرده است. دستگاهی که نمایشگری بزرگ دارد، اما ابعاد آن بسیار قابل قبول است. دستگاهی که با باتری قدرتمندش، بخشی از دغدغه های کاربر بابت اتمام زود هنگام شارژ را پوشش می دهد.ال جی با قابلیت هایی که در پرچمدار جدید خود گنجانده، این فرصت را داشت تا گوی سبقت را از رقیب دیرینه اش برباید، اما در این میدان بزرگترین ضعف حریف را نادیده گرفت و خود نیز آن اشتباه را مرتکب شد. جی ۲ دستگاهی بسیار خوب است، اما بدنه پلاستیکی با آن استعداد بالایش در جذب چربی انگشتان، قسمتی است که حال و هوای کلی کار با دستگاه را به شدت تحت تاثیر خودش قرار می دهد.ال جی جی ۲ هم اکنون با قیمت ۱.۷۰۰.۰۰۰ تومان در بازار ایران قابل خرید است . شما درباره پرچمدار جدید ال جی چه نظری دارید؟

منبع: نارنجی

۲۴ نظر

محسن جدیدی ۲۵ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

سلام و خسته نباشید خدمت شما
ازتون خواهش میکنم به این دوتا سوال من جواب بدید اول این که از میزان رم قابل دسترس ۲ گیگ برای کاربر چقدر هست و چقدرش قابل دسترسی کاربر هست و چقدشو خوده دستگاه استفاده میکنه
و دوم اینکه ایا این گوشی مثل گوشی وقتی که وصل هست به qprs ایرانسل توی ارسال پیام کوتاه اختلال ایجاد میکنه یا نه، چون بعضی از گوشیا وقتی به اینترنت گوشی وصل هستن اصلا نمیشه باهاش sms فرستاد یا اینکه خیلی سخت میره میخواستم ببینم g2 هم از اون دسته گوشیاست؟ خیلی ممنون از جوابتون که خیلی برام ضروری هست

admin-user4 ۲۷ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

سلام

از رم ( حافظه ۲ گیگابایت) به برنامه های در حال اجرا کاملا مرتبط است
من با این ایراد تا بحال برخورد نداشتم!

amir ۲۵ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

(یکی از موارد عجیبی که در مورد نمایشگر جی ۲ با آن برخورد کردیم، خطوطی عمودی بود که در پس زمینه نقش می بست. )

ماجرا چیه آدمین؟؟
یعنی این خطوط خیلی تابلوئه؟؟

admin-user4 ۲۵ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

خیر، شما میتوانید با این گوشی از نزدیک در فروشگاههای ما دیدار داشته باشید

HOSEIN ۲۶ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

امیرجان منم این خطوط عمودیو فقط تو بررسی نارنجی دیدم جایی دیگه ندیدم
هرچی باشه خطوط عمودی یا افقی هم داشته باشه من اگه ۳۲ بیاد حتما میخرم

amir ۲۵ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

تشکر

شاهین G2 ۲۵ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

سلاااام

آقا من اینارو میبینم ضعف اعصاب میگیرم

چرا نمیاد ۳۲گیگش. خواهشا بگید کی میاااااااااااااااااااااااااااااد

لطفااااااااااااااااااااااااااااااااااا

aminG2 ۲۵ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

باسلام وعرض خسته نباشیدبه ادمین جان
چندتا سوال داشتم:۱.اینکه از G Padفیلم میذارین به این معنیه که برنامه ای برای وارد کردنش دارین یا که نه…چون یکی از دوستام میخواست سامسوگ بخره بهش گفتم صبر کن تااین بیاد.اگه میشه پاسخشو حتما بدید تا خیالشو راحت کنم
۲.آقا از پیش فروش هم هنوز باهام تماس نگرفتن.من۱مهر ثبتنام کردم.به چه قیمتی پیش فروش میکنین؟؟۱۸۷۰۰۰۰یا۱۷۰۰۰۰۰یا کمتر؟؟؟
۳. ۳۲گیگش کی میاد و با ۱۶اش از نظر قیمت چقدر تفاوت داره؟؟
باتشکر از ادمین جان که همیشه پاسخگوی سوالام هست و تشکر از مسولای سایت خوب و به روزتون؟؟

admin-user4 ۲۵ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
۱- بله G Pad وارد خواهیم کرد
۲- پیگیری خواهم کرد (شاید بخاطر تعطیلات باشه!)
۳ – زمان دقیق ورود را نمیدانم (شاید کمتر از ۲۰ روز دیگر) قیمت وقتی وارد ایران شود (از گمرک خارج شود) معلوم میشود

ممنون از شما

شاهین G2 ۲۵ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

ادمین عزیز خواهشا جواب بدید. ممنون میشششم.

من ۲ماه پیش میخواستم گوشی بخرم وقتی فهمیدم جی ۲ داره میاد دست نگه داشتم.

admin-user4 ۲۵ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

شاهین عزیز،
به محض اطلاع از زمان ورود، قیمت و هر سوال دیگر شما حتما شما را مطلع خواهیم کرد

شاهین G2 ۲۵ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

خیلی خیلی ممنونم که جواب دادی.

دارم لحظه شماری میکنم.

با تشکر فراوان

افشین بالاکار ۲۵ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

سلام من باید چی کار کنم که شما یدونه از این گوشی رو بدین به من مجانی بگید چی کار باید کنم تا انجام بدم

masoud ۲ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

می خواستم بدونم همه لوازم جانبی این گوشی آمده؟یه مشک دیگه در قسمت updat centerوقتی softwar updat میزن وچک میکند آپدیت جدی را نشان میدهد ومن وقتی رو دانلود کلیک می کنم مینویسد server problemبا اینتر نت چند جا هم امتحان کردم نشد

admin-user4 ۶ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

لوازم جانبی به مرور وارد میشود
آپدیتی برای ایران نداشتیم

masoud ۲ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

سوال دیگر اینکه قابلیت voic mate رو در گوشی پیدا نمی کنم میشه راهنمایی کنید

masoud ۱۰ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

سوال دیگر اینکه قابلیت voic mate رو در گوشی پیدا نمی کنم میشه راهنمایی کنید
پاسخ ↓

admin-user4 ۱۰ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

voic mate برای جی پد است

masoud ۱۰ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

کیف (کوئیک ویندو)در ایران آمده؟ از کجا تهیه کنم؟

admin-user4 ۱۰ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

بله، از بازار یا فروشگاه های رسمی ال جی (مدیا) در پاساژ قایم یا علاالدین

G2 ۳ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

لطفا بگید چه جوری باید به قسمت voice mate برم وقتی هم کلید لمسی رو به سمت بالا میکشم نمیاد!!!
توی تیزر g2 نشون میده که قابلیت voice mate داره
در ضمن تو یکی از بررسی های تخصصی هم دیدیم (تو ایران)

admin-user4 ۳ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

سلام

این قابلیت برای برخی مناطق آمریکا و اروپا فعال است!

محمد ۱۹ آبان ۱۳۹۳ پاسخ

من میخوام که این گپشی روبخرم فقط قیمتش چنده توبازارروز بعدشم جنس مطمئنی هستش ممنون ازادمین عزیز مرسی.فقط ی سوال دیگ من پولم فقط درحد جی توهستش باجی تری برابری میکنه؟

amir ۳۰ آبان ۱۳۹۳ پاسخ

سلام ادمین عزیز خسته نباشی . اگر امکان داره به چند تا سوال من جواب بدین خیلی ضرورویه.من ۲هفتسکه جی۲ خریدم با مشکلات زادی از قبیل (انتن میره . تاچ صفحه کار نمیکنه یا کار کنه خیلی ضعیفه دوربین به شدت کیفیت پایینی داره . به شبکه ۳gمتصل نمیشه )البته اینایی که ذکر کردم از هفته اول ایجوری نبوده تازه چند روزه اینطوری شده از سایت های دیگه هم که دیدم بسیاری از کاربران مشکلات من رو داشتن میشه کمک کنید دارم دیوونه میشم . مرسی

نظر دهید