۲۹ آبان ۱۳۹۲

فناوری لمسی خازنی

پاسخدهی به کوچکترین تماس‌ها با فناوری لمسی خازنی

اگر این شانس را داشته اید که از صفحه‌های لمسی در ابتدای ظهور شان برای مثال در خود پردازها، کیوسک‌های اطلاع رسانی و گوشی‌های هوشمند قدیمی استفاده کنید ، احتمالا به یاد می‌آورید که با طولانی شدن زمان پاسخدهی به دستورات تان تا چه حدی مأیوس می‌شدید.

و حالا فراگیری صفحه نمایش‌های لمسی خازنی که به شما اجازه می‌دهند با کوچکترین تماس با صفحه نمایش، فرامین خود را به اجرا در آورید افقی کاملا جدید را در این بخش پیش روی کاربران، ترسیم کرده است. اگر صفحات نمایش دچار چنین تحولاتی نمی شدند، بدون تردید گوشی‌های هوشمند هم دیگر به شکلی که این روزها آن‌ها را می‌شناسیم، نمی‌بودند.

  • از صفحه نمایش‌های مقاومتی تا صفحه نمایش‌های خازنی: سیر تکامل صفحه نمایش‌های لمسی و گوشی‌های هوشمند
  • صفحه نمایش‌های لمسی: پاسخدهی سریع تر، روان‌تر و دقیق تر
  • گسترش محدوده استفاده  این فناوری از گوشی‌های موبایل به صفحات نمایش بزرگ

پرسش) صفحه‌های لمسی خازنی چطور کار می‌کنند؟

همانطور که از نام این فناوری پیداست، این صفحه نمایش‌ها از الکتریسته ساکن بدن انسان برای کار کمک می‌گیرند. لایه‌های رسانا در هر دو طرف پنل قرار می‌گیرند و با توجه به رسانا بودن بدن انسان، لمس سطح صفحه نمایش موجب انحراف میدان الکترو استاتیکی روی آن شده و سپس این انحراف، برای پردازش، توسط کنترلر ارزیابی می‌شود.

پرسش) مزایای صفحه نمایش‌های لمسی چیست و آن‌ها چگونه از نسل پیشین خود متمایز می‌شوند؟

فناوری صفحه نمایش‌های لمسی خازنی که امروز شاهد آن هستیم، از پاسخدهی روان‌تر و سریع‌تر با دقت و دوام بالاتری برخوردارند. صفحه نمایش‌های با پاسخدهی بالا، پیش از ظهور فناوری لمسی خازنی هم در دسترس بودند و با در نظر گرفتن فشار وارد آمده بر روی هر ناحیه ای از صفحه، عمل می‌کردند. برای خوانش دستور کاربر به مقدار مشخصی نیرو نیاز بود و همین موضوع دقت و پاسخدهی صفحه نمایش را زیر سوال می‌برد. با این حال، در صفحه نمایش‌های لمسی خازنی تنها به تماسی کوچک با دست انسان نیاز است تا میدان الکترو استاتیکی صفحه تغییر کند و بدین طریق تجربه ای بسیار روان‌تر و دقیق‌تر در اختیار کاربر قرار گیرد. علاوه بر این، پنل‌های صفحه نمایش برای صفحه نمایش‌های لمسی خازنی از شیشه‌های مقاوم – در برابر فیلم هایی که در صفحات لمسی مقاومتی استفاده می‌شدند- بهره گرفته و از استحکام بسیار بالاتری برخوردارند.

پرسش) فناوری صفحه نمایش‌های خازنی تا چه حد در بازار صفحه نمایش‌ها تأثیر گذار بوده و آیا هیچ بهبودی در این فناوری مشاهده می‌شود؟

در گذشته صفحه نمایش‌های لمسی مقاومتی با توجه به قیمت ارزان ترشان بیشتر مورد استفاده بودند اما به تدریج و با افزایش رغبت مصرف کنندگان به سوی استفاده از صفحه نمایش‌های روان‌تر و سریع تر، بازار هم کم کم رو به استفاده از صفحه نمایش‌های خازنی حرکت کرد؛

شما با چه صفحه نمایش‌هایی تجربه خود را شروع کردید؟

مطالب مرتبط

Sorry, no related articles to display.

۴ نظر

پیمان ۲۹ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

از مطلبتون ممنون

رضا ۲۹ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

اولین گوشی صفحه لمسی من Renoir بود که صفحه نمایش مقاومتی داشت. یادش به خیر.

yousefshakibaye ۲۹ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

سلام بابت مطالب خوبتان کمال تشکردارم اولین گوشی بنده پی پانصداولین گوشی ال جی بود

عماد ۱ فروردین ۱۳۹۳ پاسخ

من یک الجی ج۲ خریدم نمیدونم چرا السیدیش مدلش راه راهه یعنی خطهای عمودی راه راهی داره که زیر نور خودشو نشون میده.
خیلی رو اعصابه

نظر دهید