۰۷ آبان ۱۳۹۲

همگام‌سازی تقویم اندروید ال‌جی در iCal مک

اگر گوشی شما اندروید ال‌جی است احتمالاً از برنامۀ تقویم (calendar) استفاده کرده‌اید. ممکن است شما متوجه نشده باشید که این تقویم به صورت اتوماتیک می‌تواند با تقویم آنلاین گوگل سینک شود و شما از طریق پی‌سی یا مک می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. اگر مک دارید نیز احتمالاً از برنامۀ تقویم iCal استفاده می‌کنید و می‌‌خواهید تقویم خود را بین گوشی اندروید و مک خود به اشتراک گذارید. اما چطور می‌توانید تقویم اندروید گوگل خود را با iCal مک سینک کنید؟

برای اطلاع از آن، ادامۀ مطلب را بخوانید:

امکانات مورد نیاز:

  • iCal 3.x اپل و بالاتر در سیستم‌عامل Mac OS X v10.5 + (پشتیبانی از سینک CalDAV)
  • حساب کاربری در تقویم گوگل (Google Calendar)
  • یک گوشی اندروید

حالا مراحل زیر را دنبال کنید:

1-     برنامۀ iCal اپل را باز کنید و به قسمتPreferences  و سپسAccounts  بروید.

2-     روی کلید + برای افزودن حساب جدید کلیک کنید.

3-     در جعبه‌ای که باز می‌شود، توصیفی برای حساب خود و نام کاربری و رمز عبور حساب گوگل وارد کنید.

4-     در Server Options لینک زیر را وارد کنید:

  • https://www.google.com/calendar/dav/YOUREMAIL@DOMAIN.COM/user
  • به جای ‘YOUREMAIL@DOMAIN.COM’ آدرس ایمیلی که برای ورود به تقویم استفاده می‌کنید را جایگزین کنید. حتماً قسمت ‘@domain.com’ را در این بخش پر کنید (که برای کاربران گوگل @gmail.com است). نام کاربری خود را در انتهای لینک در قسمت ‘user’ جایگزین نکنید.

5-     گزینۀ Use Kerberos v5 for authentication  علامت نخورده باشد.

6-     بر روی Add کلیک کنید.

7-     در زبانۀDelegation ، با علامت زدن جعبه‌های کنار، تقویمی را که می‌خواهید به iCal اضافه کنید را انتخاب کنید. لازم است برای جدیدترین تقویم‌ها گزینۀ refresh را انتخاب کنید.

8-     با انتخاب Add Email، آدرس ایمیل خود را به کارت Address Book اضافه کنید. اگر ایمیل شما در دفتر آدرس‌ها نباشد از شما خواسته می‌شود که ایمیل خود را اضافه کنید.

راهنمایی:

زندگی را به خودتان سخت نگیرید. اگر هم اکنون از جی‌میل و تقویم گوگل به عنوان حساب کاربری اولیۀ خود استفاده نمی‌کنید، باید بگوییم که از بهترین تجربۀ ممکن در گوگل بی‌بهره مانده‌اید. خدمات گوگل در اندروید همراه شده است و بهتر از هر پیشنهاد دیگری تجربۀ کاربری بی‌نظیری را فراهم می‌کند. از آنجا که گوگل امکانات زیادی برای اشتراک‌گذ‌اری و سینک حساب‌ها ارائه می‌دهد شما می‌توانید جی‌میل و تقویم خود را با بیشتر دستگاه‌ها را به راحت‌ترین شیوۀ ممکن سینک کنید.

اگر آدرس شما در دفتر آدرس نباشد، نمی‌توانید از iCal برای رخدادهای تقویم گوگل میهمان دعوت کنید یا ایمیل بزنید.

اکنون تقویم گوگل در فهرست تقویم‌های iCal ظاهر شده است و هنگامی که وارد تقویم گوگل می‌شوید، تغییراتی که در تقویم گوگل iCal ایجاد می‌کنید، بازتاب خواهد داشت.

اطلاعات رخدادها به صورت اتوماتیک هر 5 دقیقه تازه می‌شود. شما می‌توانید بازۀ زمانی را با باز کردن منوی iCal > Preferences > Accounts تغییر دهید و بازۀ زمانی جدید را با Refresh calendars انتخاب کنید. یادتان باشد که شما می‌توانید با انتخاب تقویم و فشار دادن کلید اپل و R به طور هم‌زمان تازه‌سازی کنید.

تقویم‌هایی که علامت زده شده‌اند اما غیر فعال هستند در حال حاضر به iCal اضافه شده‌اند و شما می‌توانید آنها را از داخل iCal پاک کنید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید