۲۰ اسفند ۱۳۹۲

آغاز عرضه مجموعه شگفت‌انگیز تلویزیون‌های 2014 ال‌جی

جدیدترین مدل‌های تلویزیون‌ با امکانات جدید و کیفیت تصویر بی‌رقیب

ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی)، امروز، مجموعه جدید تلویزیون‌های 2014 خود را در کره معرفی کرد و از 68 مدل جدید شامل تلویزیون‌های Ultra HD در ابعاد متنوع 49 تا 105 اینچ، بزرگترین مجموعه تا به امروز، پرده‌برداری کرد. در میان این مدل‌های جدید، تلویزیون حیرت‌انگیز 105 اینچ منحنی Ultra HD و مدل‌های کوچکتر 65، 55 و 49 اینچ منحنی 4K نیز دیده می‌شود. ال‌جی، به عنوان اولین سازنده تلویزیون 84 اینچ Ultra HD در دنیا در سال 2012، به طور مداوم در تولید دستگاه‌های OLED و Ultra HD اولین در بازار دنیاست. چیزی که در سال 2014 جدید است پلت‌فرم تلویزیون هوشمند webOS ال‌جی است که اولین بار در نمایشگاه لوازم الکترونیک مصرفی، در اوایل ژانویه امسال، پرده‌برداری شد. این شرکت انتظار دارد webOS استاندارد جدیدی در بازار تلویزیون هوشمند برای باز بودن و راحتی استفاده باشد.

هیون-هویی ها، رئیس و مدیرعامل شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی، گفت: «ما بی‌نهایت مطمئن هستیم که مدل‌های تلویزیون Ultra HD و OLED که شاهکاری هنری محسوب می‌شوند، الگوی جدید امسال باشند. ما خوش‌بین هستیم که با قدرت رقابتی قوی ما در زمینه فناوری نمایشگرشامل Ultra IPS و Cinema 3D و سادگی بی‌بدیل پلت‌فرم تلویزیون هوشمند webOS در سال 2014 ، ال‌جی برند برتر در صنعت تلویزیون خواهد بود.»

طلایه‌دار عصر Ultra HD

تلویزیون‌های Ultra HD ال‌جی از پنل In-Plane Switching (IPS) برخوردار است که دقت رنگ استثنایی و کیفیت همیشه عالی تصویر را با کمترین میزان اعوجاج رنگ از هر نقطه نشستن ارائه می‌دهد. موتور Ultra HD Engine Pro ال‌جی قدرت پردازشی که برای رسیدن به وضوح 4K (2160×3840) لازم است را مهیا می‌کند و یک چیپ اختصاصی هم‌راستا با این موتور کار می‌کند تا هر اثر منفی بصری را از بین ببرد. دستگاه‌های جدید Ultra HD ال‌جی توانایی ارتقای کیفیت (upscale) محتوای HD استاندارد و Full HD را به نزدیک کیفیت 4K دارد.

فناوری پیشگام سینما سه‌بعدی ال‌جی حیرت‌انگیزترین تجربه مشاهده در صنعت را میسر می‌کند و تأثیر سه‌بعدی واقعی‌تری تولید می‌کند که کمترین میزان پرش را در وضوح 4K دارد. در دستگاه‌های بزرگتر Ultra HD ال‌جی، این تأثیر بیشتر شگفت‌انگیز و خیره‌کننده است و قابلیت منحصربه‌فرد کنترل سه‌بعدی امکان تطبیق درجه سه‌بعدی را با فشار یک دکمه فراهم می‌کند. همه مدل‌های Ultra HD از تلویزیون‌های 2014 ال‌جی با موتور پیشرفته مبدل سه‌بعدی تجهیز شده‌اند و مناسب زمان‌هایی هستند که دوبعدی کافی نیست.

ال‌جی، برای اطمینان از اینکه مدل‌های جدیدش از نظر صدا هم بهترین هستند، به هارمان کاردون (Harman Kardon)، یکی از خوشنام‌ترین شرکت‌ها در صنعت صدا، پیوسته است. سیستم جدید اولترا ساراند (Ultra Surround) ال‌جی در ترکیب با مهارت و تخصص هارمان کاردون، بیننده را با صدایی که تاکنون اینقدر واقعی نبوده است بیشتر در رخدادهای روی صفحه غرق می‌کند.

گسترش دسترسی به محتوای 4K به عنوان جزیی از اولویت‌های ال‌جی، به عنوان پیشگام صنعت، ادامه دارد. این شرکت با چندین تأمین‌کننده جهانی محتوا مانند FOX و Netflix مشارکت می‌کند تا از نزدیک با پخش‌کننده‌های زمینی، کابلی و ماهواره‌ای کار کند تا محتوای بیشتری با کیفیت 4K تولید کند.

پیشگامی مستمر در تلویزیون‌های OLED

مجموعه جامع تلویزیون‌های 77، 65 و 55 اینچ OLED پیشگامی ال‌جی در بخشی که انتظار می‌رود بزرگترین رشد را در صنعت تلویزیون داشته باشد را تحکیم می‌کند. ال‌جی همچنان به بهبود کیفیت و تنوع مدل‌های OLED ادامه می‌دهد و قابلیت‌های تولید جهانی‌اش را توسعه می‌بخشد. برای به ارمغان آوردن مزایای فناوری تلویزیون‌های OLED به بسیاری از مشتریان، ال‌جی مدل‌های Full HD و 4K Ultra HD را نیز معرفی کرده است.

 افزودن مزایایی مانند eGallery رنگ‌های غنی‌تر و امکانات زنده‌تری در تلویزیون‌های OLED را نشان می‌دهد. eGallery بیش از 150 اثر از محتوایی که روح شما را تازه می‌کند را نمایش می‌دهد. این آثار شامل نقاشی‌های برخی از مشهورترین هنرمندان جهان، مناظر طبیعی دل‌انگیز همراه با ملودی‌هایی زیبا است که هر اتاق نشیمنی را به یک گالری هنر اختصاصی مبدل می‌کند.

امکانات جدید برای راحتی بیشتر کاربر

همان طور که در نمایشگاه لوازم الکترونیک مصرفی در ماه ژانویه اعلام شد، پلت‌فرم ساده webOS در بیش از نیمی از محصولات تلویزیون شامل، تلویزیون‌های Ultra HD، OLED و تلویزیون‌های هوشمند سینماسه‌بعدی در همین سال به کار می‌رود. راحتی استفاده از این پلت‌فرم جست‌وجوی محتوا و مشاهده، اتصال به دستگاه‌های دیگر و حتی روند اولیه نصب را فوق‌العاده راحت می‌کند. اولین بار که کاربر تلویزیون هوشمند webOS را روشن می‌کند یک شخصیت انیمیشنی و دعوت‌کننده به نام BeanBird روی صفحه ظاهر می‌شود تا به شما کمک کند متصل شوید و با کاربر در طی روند نصب همراه می‌شود. این پلت‌فرم جدید و باز تولید برنامه‌های کاربردی را برای برنامه‌نویسان بسیار آسان می‌کند و سازگاری تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی با دیگر محصولات را افزایش می‌دهد.

امکانات جدیدترین تلویزیون‌های ال‌جی، این شرکت را به نگرش “تلویزیون به عنوان مرکز سرگرمی در هر اتاق نشیمنی” نزدیک‌تر می‌کند. قابلیت Healing Mode از صدادرمانی برای بهبود تندرستی به چهار شیوه مختلف استفاده می‌کند: خواب عمیق، افزایش قدرت ذهن، تسکین استرس و جوان‌سازی. حالت Sports Mode توصیف رنگ را تنظیم می‌کند تا صدای ساراند را بهینه کند و فناوری Clear Voice (صدای واضح) ال‌جی را به کار می‌برد تا هر اتاق نشیمنی را به یک استادیوم ورزشی شلوغ و پرهیجان تبدیل کند.

تلویزیون‌های Ultra HD، OLED و Cinema 3D هوشمند، بعد از عرضه در کره، در بازارهای اصلی از اواخر همین ماه عرضه خواهند شد. قیمت‌ها و جزییات بیشتر به صورت منطقه‌ای اعلام خواهد شد.

۲ نظر

حسین ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
تغییرات مدل ۲۰۱۲ نسبت به ۲۰۱۱ شامل :
۱- تغییر شکل کنترل جادوئی و طراحی ارگونومیک آن
۲- قابلیت تنظیم عمق تصاویر سه بعدی در ۲۰ سطح مختلف
۳- طراحی ظاهری شامل باریک شدن لبه ها ، قاب فلز گونه ، پایه های روبان یا همان حلقه ای
۴ – قابلیت پخش تصویر دو گانه با استفاده از عینک های نارنجی رنگ مخصوص
۵ – تغییر شکل عینک های سه بعدی از طراحی عینک های طبی به آفتابی با فریم بزرگتر بمنظور جلوگیری از نورهای مزاحم محیط
۶ – قابلیت ضبط برنامه ها بر روی حافظه خارجی
تفوت مدل های ۲۰۱۳ نسبت به ۲۰۱۲
۱- ورودی MHL برای اتصال گوشیهای هوشمند اندرویدی _ به قیمت از دست رفتن یکی از ورودی های HDMI و رسیدن تعداد آنها از ۴ خروجی به سه خروجی
۲ – تعبیه دو گیرنده دیجیتال جداگانه برای امکان ضبط برنامه یک کانال همزمان با مشاهده برنامه کانال دیگز که بر روی یک موج حامل (TS) پخش نمی شوند
۳- تعبیه حافظه داخلی ۴ تا ۸ گیگابایت برای ضبط برنامه های تلوزیونی بدون نیاز به حافظه جانبی
۴ – حذف عینک های پخش دوگانه تصویر نارنجی رنگ در بسته بندی و فروش آن بصورت جداگانه و اختیاری
۵ – افزودن سنسورهای صوتی و حرکتی بر روی کنترل از راه دور جادوئی
۶ – تغییر ات ظاهری بخصوص در پایه ها ( بنظر نگارنده در بخش طراحی حرکت به سمت عقب صورت گرفته در حالیکه طراحی ۲۰۱۲ ال جی بسرعت مورد تقلید رقبا قرار گرفته و حتی در آخرین مدل تلوزیون هوشمند سه بعدی دوو عرضه شده در هفته های اخیر در بازار تهران ( مدل D8008) در صورت نصب تلوزیون بر روی دیوار و چسب زدن روی لوگوی آن دقیقا مشابه ۴۷LM6710 ال جی و کمتر کسی توان تمایز بین آنها را دارد . )
تغییرات مدل ۲۰۱۴ به ۲۰۱۳
الف تغییر سیستم عامل از اندروید اسمارت به WEB OS که امتیاز آن سال گذشته بطور کامل توسط ال جی خریداری شده است ودر حال حاضر ال جی بر روی توسعه آن کار می کند همین اتفاق در مورد سامسونگ هم اتفاق افتاده و بنظر می رسد این دو رقیب قصد دارند وابستگی نرم افزاری خود به شرکت گوگل را هرچه بیشتر کمتر کنند که قطعا با حذف هزینه نرم افزار قیمت نهایی محصولات دو شرکت کمتر و امکان رقابت پذیری آنها افزایش می یابد اما از آنجا که دهها هزار نرم افزار برای کار با سیستم عامل آ/ندروید تولید شده اند باید دید که تنوع نرم افزار های قابل اجرا بر روی این سیستم عامل ها به چه میزان و معایب و محاسن آنها چیست البته در مورد تلوزیون بعلت محدودیتها این مشکل کمتر است .
۲ – تفاوتهای ظاهری که با توجه به اینکه حتی در بخش کره سایت رسمی ال جی تصاویر مدلهای جدید منتشره نشده امکان قضاوت در این رابطه وجود ندارد اما قطعا طراحی کنترل جادوئی بر اسای تصاویر منتشره تغییر و کوچکتر و بقول معروف خوش دست تر شده است .
۳ – سایز نامتعارف ۴۹ اینچ در محصولات جدید ال جی البته سایز نامتعارف از دهها سال پیش در تلوزیونهای سامسونگ سابقه و در مدلهای HIDDEN INCH یا اینچ پنهان در دهه ۸۰ شمسی سایز های ۲۲ و ۳۰ با صفحه نمایش کمی کشیده ت تا سایز ۴۳ و ۵۱ اینچ در تلوزیونهای پلاسمای جدید گواه این مدعاست اکر دقت کنیم تا دو سال قبل اکثر تلوزیونها در سایز ۴۰ و ۴۶ عرضه می شد و سایز ۴۲ و ۴۷ در بازار محدود بود اما هم اکنون تولید کنندگان بزرگ و پیش کسوت در دوسال گذشته سلیز های ۴۲ و ۴۷ را جایگزین ۴۰ و ۴۶ اینچ کرده اند شاید ال جی خواسته ببیند می تواند این سایز را نیز در بازار جا بیندازد یا خیر
۴ – توجه به وضوح تصویر با جایگزینی استاندارد UHD به جای FHD با توجه به اقدام مشابه رقبا قطعا سال آینده باید شاهد افت قیمت تلوزیونهای UHD با شیم البته با توجه به قیمت گزاف تلوزیونهای OLED گسترش فروش این فن آوری با چالش مواجه می گردد اما با توجه به یکه تاز بودن ال جی در این فن آوری وفقط عرضه یک مدل توسط سامسونگ آینده این فن آوری کماکان در دست ال جی باقی خواهد ماند در مورد تلوزیونهای صفحه منحنی هم با توجه به اینکه بهترین کیفیت را فقط از زاویه رویرو ارائه و زاویه دید افقی آن محدود است حد اقل در میان خانواده های پر جمعیت با استقبال مواجه نخواهد شد .
البته در مورد محتواهای تصویری با وضوح بالا بعلت عدم رعایت قانون کپی رایت در ایران و جا افتادن استفاده از هارد های اکسترنال با ظزفیت بالا بجای دستگاههای بلو ری حجم بالای فیلم های سه بعدی با هزینه اندک ( هزینه کپی از هارد به هرد اکسترنال ) حتی فیلم های دوبله به زبان فارسی ( بخصوص فیلم های کارتون ) براحتی در دسترس می باشد و همین موضوع باعث رقبیت هر چه بیشتر مردم به داشتن تلوزیونهای سه بعدی با قابلیت پخش فرمت های سه بعدی از طریق درگاه USB شده بطوریکه هم اکنون اکثر مدلهای جدید در تمامی برند ها از شارپ و سونی تا سامسونگ و تی سی ال این قابلیت را دارند جالب اینجاست که دمو فیلم های سه بعدی ال جی به علت کیفیت بالای تصویری و سازگاری با فرهنگ ما در بین دارندگان تلوزیونهای سه بعدی طالب زیادی دارد در مورد سایر ویژگیهای مدلهای ۲۰۱۴ باید بیشتر صبر کنیم نظر شما در این رابطه چیست ؟
موفق باشید .

mehdi ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ پاسخ

ال جی فوق العاده ای تنها برندی که میشه به محصولاتش اعتماد کرد .

نظر دهید