۱۰ اسفند ۱۳۹۲

خانه‌داری به سبک امروزی‌ها

یخچالی که هرگز خالی نمی‌شود، فری که هرگز نمی‌سوزاند و روباتی که جارو می‌کند….

 

مروری بر ظهور لوازم خانگی در طی 60 سال گذشته نشان می‌دهد که ما امروزه به طور متوسط دو ساعت در هفته وقت خود را برای انجام کارهای منزل می‌گذرانیم. در حالی که سه دهه پیش خانم‌های خانه 63 ساعت به امور منزل می‌پرداختند. این نتیجه تحقیقات جدیدی بود که توسط ال‌جی الکترونیکس مدیریت می‌شد. اما ما هنوز هم راضی نیستیم و توسعه بیشتری را در فناوری خواهانیم تا حتی مجبور نباشیم انگشت خود را برای انجام کارهای منزل بلند کنیم.

تحقیقات ال‌جی نشان داد که یک‌سوم انگلیسی‌ها فکر می‌کنند طی 20 سال اخیر، با بهبود مداوم در لوازم خانگی، خانه‌داری و انجام امور منزل مربوط به عهد عتیق است و 16 تا 24 ساله‌ها بسیار خوش‌بین هستند و نیمی از آنها بر این باورند که این همان چیزی است که به دنبالش هستند.

در صدر فهرست آرزوهای ما برای لوازم خانگی که می‌‌خواهیم در خانه‌هایمان داشته‌ باشیم، یخچال‌هایی هستند که غذاها را به مدت طولانی‌تر تازه‌تر نگه می‌دارند (تا 55 درصد)، در رتبه نزدیک به این نظرسنجی، ماشین لباسشویی است که خودش لباس‌ها را اتو می‌کند (47 درصد). در رتبه سوم نیز رویای داشتن یک جارویی که خودش به سقف و گوشه‌ها برسد و همه جا را پاک کند. یک‌چهارم از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند نیز روبات همه‌کاره‌ای می‌خواستند که خودش همه کارهای منزل را انجام دهد. J

با نگاهی به آینده نزدیک، می‌توان گفت که بیشتر ما انتظارات واقع‌گرایانه‌ای داریم و بیش از نیمی از ما (58 درصد) انتظار داریم لوازم خانگی بتوانند با همدیگر ارتباط برقرار کنند و همه با هم متحد شوند؛ مثلاً جاروها خودشان تمیز کنند (54 درصد) و نیازی به هدایت ما نداشته باشند، وقتی یخچال‌ها خالی شدند خودشان به صورت آنلاین غذا سفارش دهند.

10 لوازم خانگی برتر که انگلیسی‌ها دلشان می‌خواهد در خانه داشته باشند:

1-      یخچالی که غذاها را به مدت طولانی‌تر تازه نگه دارد

2-      دستگاهی که خودش اتو کند

3-      فری که هیچ وقت غذا را نسوزاند و بداند غذا چه زمانی آماده می‌شود

4-      ماشین لباسشویی که لباس‌های بیشتری را در خود جای دهد

5-      دستگاه گردگیری که نیاز به هدایتگر نداشته باشد و خودش جارو کند

6-      جاروبرقی که نیاز به هدایتگر نداشته باشد

7-      یک روبات همه‌کاره

8-      یخچالی که خودش به صورت آنلاین سفارش غذا بدهد

9-      ماشین لباسشویی که با یک تماس یا پیام روشن یا خاموش شود.

10-  کتری که با پیام متنی کار کند

در این تحقیق ال‌جی که بین 9 تا 12 ژوئن 2013 انجام شد 1567 نفر از شهروندان انگلیسی شرکت کردند.

چیزی که مشتریان متوجه نمی‌شوند این است که ال‌جی می‌تواند انتظارات آنها در فهرست آرزوهایشان از لوازم خانگی آینده در بسیاری از موارد برآورده کند.

ال‌جی به قدرت فناوری خود افتخار می‌کند و این می‌تواند در از گوشه‌ای از محصولات سردکننده (یخچال، فریزر) مشاهده شود. تازه نگه داشتن غذاها به مدت طولانی‌تر در صدر برنامه‌ توسعه خط تولید محصولات ما است و ال‌جی به تازگی قابلیت تعادل رطوبت (Moist Balance Crisper) را برای حفظ رطوبت در سطح بهینه در داخل محفظه نگهداری سبزیجات افزوده است و یک کمپرسور خطی با راندمان بالا برای پمپ کردن مجدد هوا به داخل دستگاه، بعد از باز شدن درب آن، کمک می‌کند. جریان هوای چندگانه (Multi Air Flow) به هوای سرد امکان می‌دهد تا در سرتاسر دستگاه و یک محفظه خالی که محکم درزگیری شده است (مانند جعبه‌های پلاستیکی تاپِرویر) در جریان باشد. در نتیجه،  این گزینه که در صدر آرزوی خانم‌های خانه‌دار بوده به تحقق پیوسته است.

ماشینی که خودش اتو می‌کند؟ تقریباً!

ماشین لباسشویی‌های TrueSteam ال‌جی برنامه طراوت با بخار (Steam Refresh) دارند که بوی بد را از بین می‌برد و چین و چروک‌های لباس‌ها را با شست‌وشوی 20 دقیقه‌ای خیلی راحت می‌شوید!

اجزای بخار کوچکتر از آب هستند و می‌تواند تا عمق پارچه نفوذ کنند، الیاف را باز می‌کند تا لباس‌های شما با چروک کمتری نسبت به ماشین لباسشویی‌های معمولی بیرون بیاید. فناوری TrueSteam اکنون در بسیاری اندازه‌ها، شامل ماشین لباسشویی با ظرفیت 12 کیلویی (مدل F1495BDSA)، در دسترس است. (رویای 2 و 4 نیز برآورده شد.)

برای برآورده کردن آرزوی 6 و 7، ال‌جی جاروبرقی روباتیک HOM-BOT Square را معرفی کرد که عصر جدیدی در تمیز کردن هوشمند است؛ مثل این را تاکنون ندیده‌اید!

طراحی مربعی (بیشتر مدل‌های کنونی گرد هستند) به HOM-BOT Square امکان می‌دهد تا به گوشه‌ها بیشتر نزدیک شود و سیستم دوچشمی Dual Eye 2.0 تمیز کردن را هوشمندتر و راحت‌تر می‌کند زیرا مسیر خودش را نقشه‌برداری می‌کند و از برخورد با موانع پیشگیری می‌کند. جاروبرقی HOM-BOT زمین و سقف را اسکن می‌کند و حتی در تاریکی هم می‌تواند کار کند.

زندگی خوب است وقتی همه چیز ممکن است!

 

۲ نظر

پیمان ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ پاسخ

با سلام این جارو برقی روباتیک کی وارد ایران میشه؟

ناشناس ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ پاسخ

ممنون از شما دوست عزیز

نظر دهید