۲۵ فروردین ۱۳۹۳

ابتکار طراحی در گوشی هوشمند OLED منحنی

وقتی فناوری OLED منحنی اجرا می‌شود، تنوع در طراحی برای گوشی‌های هوشمند نیز امکان‌پذیر می‌شود. طراحی منحنی می‌تواند راحتی را برای کاربران افزایش دهد و تجربه خیره‌کننده بازی و تماشای ویدئو را صدچندان کند.

شرکت LG Display برای اولین بار در دنیا، در اکتبر گذشته، پنل OLED منعطفی با استفاده از پلاستیک تولید کرده است. لایه پلاستیک 6 اینچ به جای شیشه، به عنوان بزرگترین پنل OLED بازار برای موبایل به کار رفت.

با اینکه گوشی‌های هوشمند همیشه محصور شکل مستطیل‌وار خود بوده‌اند، این گوشی هوشمند OLED منحنی به صورت عمودی 700mm منحنی می‌شود و تحولی در طراحی جدید گوشی‌های هوشمند به پا می‌کند. این طراحی باریک‌ترین طراحی شیشه به اندازه 0.44 میلی‌متر به شمار می‌رود که یک‌سوم شیشه گوشی‌های هوشمند معمول است و البته با وزن 7.2 میلی‌گرم سبک‌ترین نیز محسوب می‌شود.

آینده نمایشگر منعطف

همه به یقین انتظار دارند که نمایشگر منعطف نواوری در سبک زندگی ایجاد می‌کند و نه تنها در موبایل، بلکه در زمینه‌های گوناگونی مانند نمایشگرهای امنیتی در خودروها، تبلت‌ها، کامپیوترها و ساعت‌های هوشمند نیز اعمال شود. ما در انتظار پیشروی ابتکارات LG Display در آینده پیش رو هستیم.

در ماه مارس 2012، شرکت LG Display اولین شرکتی بود که نمایشگر پلاستیکی با جوهر الکترونیک (EPD) را ساخت و تولید کرد و به عنوان اولین‌ها در تولید بزرگترین نمایشگر منعطف OLED پلاستیکی نیز موفق شد. ال‌جی با معرفی اولین تلویزیون OLED منحنی به دنیا نشان داد در فناوری نمایشگر منعطف در ابعاد کوچک و بزرگ پیشگام است.

در حال حاضر، تولید نمایشگر منعطف فرانما با کنسرسیومی متشکل از 36 شرکت به عنوان یک پروژه ملی در حال انجام است و تحقیقات جداگانه با هدف ساخت نمایشگرهای 55 و 75 اینچ منعطف و فرانما در سال 2016 و 2017 به ترتیب در حال انجام است. با خلق این ابتکارات در فناوری نمایشگر منعطف، ما بسیار مشتاقانه در انتظار نسل جدید نوآوری در سبک زندگی هستیم.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید