۲۶ تیر ۱۳۹۳

تلویزیون بعدی شما می‌تواند لوله شود و در کیفتان جای بگیرد!

مهندسان ال‌جی نمایشگر 18 اینچ OLED منعطفی ساخته‌اند که کاربردهای شگفت‌انگیزی در آینده خواهد داشت.

دلتان می‌خواهد صفحه‌نمایشی مانند آنچه در فیلم Back to the Future Part II دیده‌اید داشته باشید؟ نمایشگری که بتواند لوله شود، باز شود و به شما همه چیز نمایش دهد. البته فکر نکنید که این فقط در فیلم‌های علمی و تخیلی دیده می‌شود. جدیدترین نمایشگر ال‌جی را نیز می‌تواند لوله کرد و در کیف گذاشت.

این شرکت به تازگی از محصول خم‌شدنی خود، که کمی به گوشی هوشمند G Flex و نمایشگر OLED منحنی‌اش شباهت دارد، پرده‌برداری کرد اما نمایشگر G Flex را نمی‌تواند به یک لوله کوچک تبدیل کرد. در حالی که این صفحه‌نمایش 18 اینچ OLED را می‌توان لوله کرد. چطور؟ به لطف وجود فیلم پلی‌آمید در پشت که به سفتی فیلم پلاستیکی که در پنل‌های معمول نیست.

علاوه بر این، ال‌جی نمایشگر فرانما یا شفافی تولید کرده است که سه برابر بیشتر از پنل‌های LCD می‌توان پشت آن را دید.

این فناوری دروازه‌های جدیدی در تولید محصولات خارق‌العاده می‌گشاید؛ از تلویزیونی که لوله می‌شود تا گوشی هوشمندی که صفحه‌نمایش آن بزرگ می‌شود. ممکن است روزی باریک‌ترین تبلت کامپیوتری نیز تولید شود….

هم اکنون، مدل نمونه وضوح 810×1200 پیکسل دارد اما ال‌جی بالاترین از اینها را در نظر دارد. معاون اجرایی و رئیس تحقیق و توسعه تولید یک نمایشگر منعطف و فرانمای ULTRA HD 4K OLED را تا سال 2017 جزو اهداف این شرکت برشمرد؛ آن هم یک مدل 60 اینچ!

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید