۱۲ مرداد ۱۳۹۳

داستان طراحی پیشرفته ال‌جی G3 (قسمت اول)

مصاحبه با مردی که طراحی G3 را مدیریت کرد: چُل-بای لی، معاون لابراتوآر طراحی ال‌جی

 

  • هدف از طراحی G3

    ما می‌خواستیم تجربه مرغوبی را به مشتریانمان ارائه دهیم. برای ایجاد طراحی مرغوب نه تنها ظاهر زیبا اهمیت دارد بلکه باید در دست گرفتن آن هم حس خوبی داشته باشد.

    مفهوم طراحی ال‌جی G3

    داستان نهفته در پس طراحی G3 می‌تواند در دو کلمه خلاصه شود: سادگیِ هوشمند. ما واقعاً بر این باوریم که ساده یعنی هوشمند جدید و این شعاری است که ما در ذهن خود نگه می‌داریم و هنگام خلق و طراحی G3 به کار می‌بریم. ال‌جی G3 سبک ساده‌ای دارد که قابلیت استفاده را بیشتر می‌کند، امکانات غیرضروری را حذف کرده و تجربه کاربری بهبودیافته‌ای را میسر می‌کند.

    چرا G3 نمایشگر 5.5 اینچ دارد؟

    ممکن است برخی فکر کنند که نمایشگر 5.5 اینچ QHD برای یک فبلت بیش از اندازه مورد نیاز مناسب باشد اما با باریک کردن لبه‌های G3، انحنای اطراف از طریق طراحی انحصاری و ارگونومیگ قوس شناور و باریک شدن لبه‌ها، مشتریان می‌توانند از تجربه کاربری خارق‌العاده‌ی یک فبلت در یک گوشی هوشمند لذت ببرند؛ بدون اینکه اندازه و وزن زیاد آنها را اذیت کند. به زبان ساده، بر خلاف صفحه‌نمایش Quad HD بزرگ و وسیع در G3، گرفتن آن در دست و کار کردن با یک دست راحت است.

    ظاهر متفاوت رابط کاربری گرافیکی (GUI) در G3

    برندهای لوکس جواهرات، مبلمان ایتالیایی، خودروسازان آلمانی و دیگر برندهای مرغوب همه در یک چیز مشترک هستند: طراح آنها بهبود یافته اما نه خیلی شلوغ و متفاوت. من سعی کرده‌ام در طول فرایند طراحی G3 از این نکته در گروه استفاده کنم. بنابراین، وقتی صفحه روشن می‌شود، رابط کاربری گرافیکی (GUI) اصلاح‌شده و گزینه‌های کاغذ دیواری زیبا مکملی برای این گوشی در هر رنگی هستند تا ظاهری یکپارچه ایجاد کنند.

    تمرکز اصلی طراحی بر قاب پشت G3 بود. اما چرا فلز استفاده نشد؟

    در واقع، ما فلزات را نیز مانند دیگر مواد در نظر گرفتیم اما در برخی نقاط فرایند برای ایجاد حس فلزی بودن و واقعی بودن به آلومینیوم رأی داده شد که نباید خط‌وخش و اثر انگشت را نیز جذب می‌کرد. بدنه G3 سبک‌تر و گرم‌تر است. کمتر سُر می‌خورد؛ سُر خوردن شکایت رایج کاربراتی است که از گوشی‌های هوشمند آلومینیومی خود خسته شده‌اند. علاوه بر این، خطر مشکلات آنتن‌دهی (مانند گوشی آی‌فون 4) کمتر خواهد بود و شارژ القایی بی‌سیم بازده بیشتری در سطح پلاستیکی دارد زیرا سطح فلزی را زود داغ می‌کند. دلایل دیگری نیز وجود دارد که چرا بسیاری از سازندگان از فلز واقعی اجتناب می‌کنند. فلز در حال حاضر بهترین ماده‌ برای ساخت گوشی نیست.

     

۶ نظر

فري ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

با سلام میخواستم بگم آیا برای گوشی جی ۳ دفترچه راهنمای فارسی موجود هست؟چون توی سایت ال جی انگلیس وجود داره ولی منظور من فارسیش هست البته نه اونی که توی جعبش هست بلکه یک دفترچه کامل و جامع…..

مسلم ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

اینو میگن پشتیبانی از محصول، نه مثل برندهای دیگه که فقط گوشی رو میدن بیرون

وحید ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

با خرید G2 به طرفداران LG پیوستم،ولی به نظرمG3 یک محصول شک برانگیز هست(شاید فقط G3 هایی که وارد ایران میشه) تویه فروم های ایرانی اکثر کاربران از وجود لگ و روان نبودن گوشی گلایه دارند(مشکل عدم شارژ دهی خوب به کنار) ولی جالبی قضیه اینه تو سایتهای خارجی خیلی کم به این نکته اشاره شده و اقلب از گوشی راضی هستند. میشه لطفا توضیح بدین؟ شاید گوشی های وارد شده به ایران مثل شکل ورودش( نسخه ۱۶ و۳۲ تؤأم وارد نشدن ) فرق دارند؟ آیا شرکت از وجود لگ در رابط کاربری در ایران خبر داره؟

رضا ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

با سلام قیمت واقعی این گوشی در نمایندگیها چقدر است؟و در صورت آمدن ۳۲ گیگ اختلافشان چقدر خواهد بود؟

raeesi ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

سلام کی G3 32GBمیاد

ال جی ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

سلام

آخر مرداد برای پخش در بازار عرضه خواهد شد

نظر دهید