۰۴ مرداد ۱۳۹۳

معرفی نمایشگرهای تجاری ال‌جی

چندی پیش، گفتیم که شرکت LG Display چندین نوع مختلف نمایشگر تجاری در ISE 2014، بزرگترین نمایشگاه نمایشگرهای تجاری دنیا، معرفی کرده است. یکی از آنها دیوار ویدئو بود. اکنون می‌خواهیم با مروری کوتاه بر دیوار ویدئو، دیگر نمایشگرهای مبتکرانه و تجاری ال‌جی را معرفی کنیم.

دیوار ویدئو با لبه 3.5 میلی‌متر

دیوار ویدئو (Video Wall) دیواری است حاوی چندین نمایشگر که یک تصویر را نمایش می‌دهند. شرکت LG Display دیوار ویدئویی 55 اینچ با باریک‌ترین لبه، 3.5 میلی‌متری، را در ISE 2014 به نمایش گذاشت. منظور از لبه قابی است که نمایشگر را احاطه می‌کند و هر چه لبه باریک‌تر باشد و خلأ بین نمایشگر کمتر باشد، تصویر نهایی بر روی دیوار ویدئو یک تصویر و صفحه واحد دیده می‌شود.

نمایشگر 98 اینچ UHD

ال‌جی در تولید نمایشگرهای خیلی بزرگ پیشگام است. تصویر بالا ویدئو دیواری را نشان می‌دهد که از 3 نمایشگر 98 اینچ UHD تشکیل و در ISE 2014 به نمایش گذاشته شده است. از اندازه بزرگش که بگذریم، این نمایشگر روشنایی برابر با 500 نیت دارد. 500 نیت روشنایی باعث می‌شود صفحه‌نمایش در روز روشن هم خوانایی بالا داشته باشد. وضوح UHD با 2160×3840 پیکسل 4 برابر روشن‌تر از Full HD با ابعاد (1080×1920) است. در نتیجه، تصویر بسیار واقع‌گرایانه‌ای ارائه می‌دهد و لقب “وضوح رویایی” را می‌گیرد. شرکت LG Display در مورد نمایشگرهایش چیزی را از قلم نمی‌اندازد؛ چه از جنبه ابعاد، روشنایی و یا وضوح.

نمایشگر 42 اینچ 2000 نیت برای فضای باز

برای سفارش غذا حتماً باید از ماشین خود پیاده و وارد رستوران شوید. اما این بار می‌توانید برای سفارش غذا، منو را از روی نمایشگری که بیرون نصب شده است انتخاب کنید. همان طور که در نمونه می‌بینید، نمایشگرهایی که در فضای باز استفاده می‌شوند نمایشگرهای فضای باز (Outdoor Display) نامیده می‌شوند؛ همان‌هایی که در ایستگاه‌های اتوبوس یا دیوار فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌بینید.

نمایشگرهای فضای باز در بیرون نصب می‌شوند و باید مقاومت بالایی در برابر نور خورشید و روشنایی مناسبی داشته باشند. نمایشگر 47 اینچ فضای باز که در ISE 2014 به نمایش گذاشته شده بود با 2000 نیت از بالاترین روشنایی دنیا برخوردار بود. با چنین روشنایی، جلوه‌های تیره‌کننده در زمانی که صفحه‌نمایش سیاه می‌شود حتی در دمای بالای 110 درجه سانتی‌گراد رخ نخواهد داد. این محصول تنها نمایانگر گوشه‌ای از فناوری متمایز LG Display است.

نمایشگر 47 اینچ فرانمای +G

از محصولات بارز ISE 2014 که می‌خواهیم در اینجا به شما معرفی کنیم نمایشگر فرانما برای دستگاه‌های خرید خودکار است. این نمایشگرها که توسط LG Display ساخته می‌شوند از مفهوم G+ یا (Green Plus) بهره‌مند هستند. فناوری G+ رنگ سفید را به ساختار پیکسل که تنها شامل RGB (قرمز، سبز، آبی) است می‌افزاید تا روشنایی را 60 درصد نسبت به نمایشگرهای معمول بیشتر کند.

به جز محصولاتی که در بالا عنوان شد، شرکت LG Display از نمایشگر 105 اینچ UHD خود پرده‌برداری کرد و آن را به نمایشگرهای غول‌پیکر خود افزود. این صفحه‌نمایش ویدئو واضح و رنگی را پخش می‌کند که قطعاً چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. در نمایشگاه ISE 2014 امسال نیز بار دیگر، LG Display در مرکز توجه همگان قرار داشت.

۱ نظر

مصطفی ا ۴ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

با سلام. ازتون یه درخواست دارم لطفا منتقل کنید. فونت فارسی تلویزیون های هوشمند ال جی مناسب و خوانا نیست. لطفا به مدیر مربوطه بگید پیگیری کنند تا در آپدیت بعدی تلویزیون فونت مناسبتری انتخاب شود.

نظر دهید