۱۸ خرداد ۱۳۹۴

وضوح و پیکسل‌های 8K

8K چگونه کیفیت تصویر را نسبت به آنچه در گذشته تجربه می‌کردیم بهبود می‌بخشد؟ بیایید با هم نگاهی دقیق‌تر به وضوح بیاندازیم که به عنوان مفهومی برای توصیف کیفیت تصویر به کار می‌رود.

صفحه‌ای که در تصویر زیر می‌بینید یک نمایشگر با وضوح 4320×7680 است که دو برابر بیشتر از وضوح صفحه‌نمایش 4K اما در واقع تعداد پیکسل‌ها چهاربرابر 4K و 16 برابر Full HD است. اما ارتباط بین وضوح و پیکسل در چیست؟ به طور مختصر باید بگوییم که با افزایش تعداد پیکسل‌های صفحه‌نمایش، بیننده می‌تواند از تصویر واضح‌تری لذت ببرد.

مثلاً، صفحه‌نمایش یک گوشی هوشمند 5 اینچ HD با 900 هزار پیکسل تصویر باکیفیت‌تری نسبت به گوشی هوشمند 5 اینچ SD با 340 هزار پیکسل نمایش می‌دهد. بر خلاف این، FHD با 1080×1920 پیکسل تصویر واضح‌تری نسبت به HD ارائه می‌دهد و وضوح همین طور ادامه پیدا می‌کند تا به QHD با 2160×3840 پیکسل و UHD با 2160×4096 پیکسل برسد. PPI یا پیکسل در اینچ واژه‌ای است که برای توصیف تعداد پیکسل‌ها در هر اینچ از صفحه‌نمایش به کار می‌رود و در واقع نمایانگر تراکم پیکسل‌ها است. برای افزایش اندازه نمایشگر و حفظ همان وضوح، PPI باید افزایش پیدا کند.

آماده برای عصر 8K

شرکت LG Display خود را برای عصر 8K آماده می‌کند. این شرکت هم اکنون با معرفی نمایشگر 98 اینچ 8K UHD در CES 2015 در واقعی کردن وضوح فوق بالا به موفقیت دست یافته است و می‌خواهد با به کار بردن فناوری پنل M+ روشنایی پنل 55 اینچ 8K UHD را با وضوح 4320×7680 و 500 نیت افزایش دهد. این فناوری یک پیکسل سفید را به ساختار کنونی RGB می‌افزاید. فناوری IPS نیز برای ایجاد پنل شگفت‌انگیزی به کار رفت که از وضوح بالا و زاویه دید وسیع بر روی یک صفحه‌نمایش بزرگ بهره‌مند است.

شرکت LG Display با این پیشرفت‌ها مجموعه Ultra HD یا UHD خود را گسترش داده است و محصولات متنوعی با نمایشگرهایی در ابعاد متفاوت و وضوح فوق بالا مانند 8K به نمایش می‌گذارد. انتظارات در بازار نمایشگرهای تبلیغاتی دیجیتال نیز بسیار بالا رفته است و نیاز به صفحه‌نمایش‌هایی با وضوح بالا به چشم می‌خورد.

منتظر فناوری‌های عالی در عصر نمایشگرهایی با وضوح فوق بالا و ساخت شرکت LG Display باشید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید