۱۹ مهر ۱۴۰۲

ال‌جی درآمدهای اولیه سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ را منتشر کرد

ال‌جی الکترونیکس (LG) به‌تازگی نتایج اولیه درآمد خودش در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ میلادی را منتشر کرده است. ال‌جی درآمد تلفیقی ۲۰.۷ تریلیون وون و سود عملیاتی ۹۹۶.۷ میلیارد وون را در سه ماه سوم سال ۲۰۲۳ میلادی گزارش کرده که هر دو رقم بالاترین رقم سه ماهه سوم در تاریخ این شرکت محسوب می‌شوند.

شرکت ال‌جی با پیش‌گامی در تجارت عمده لوازم‌خانگی و همچنین راهکارهای خودرو که ماشین رشد آینده ال‌جی است، علی‌رغم رکود اقتصادی و کاهش طولانی تقاضا، رشد کیفی تجارت خودش را تسریع بخشیده است. سود عملیاتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و همچنین سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

تلاش‌های ال‌جی برای ارتقا سبد کسب‌وکار به‌منظور گسترش نسبت کسب‌وکارهای B2B خودش از جمله قطعات خودرو و تهویه مطبوع (HVAC)، بر اساس درک عمیق و تجربه زیادش از مشتریان که در طول سال‌ها تجارت با مصرف‌کنندگان به دست آمده نیز به رشد مداوم منجر شده است.

علاوه بر رشد سریع تجارت B2B، این شرکت به طور مداوم تجارت B2C خودش را با ترکیب محصولات با محتوا و خدمات و گسترش مجموعه‌های پرتقاضا بر اساس رقابت محصولات ممتاز مانند تلویزیون‌های اوال‌ای‌دی و LG Objet Collection گسترش داده است.

در ماه ژوئیه سال جاری میلادی، مدیر عامل ال‌جی ویلیام چو دیدگاه آینده خودش برای خلق ارزش مشتری، ایجاد فرصت‌های رشد در آینده و تحول این شرکت به یک شرکت راهکار زندگی هوشمند را اعلام کرد که تجربیات و فضاهای خانه را فراتر از لوازم‌خانگی به یکدیگر متصل می‌کند و گسترش می‌دهد. نتایج مثبت سه ماهه سوم علی‌رغم رکود اقتصادی و حفظ شتاب رشد گواه این است که تحول این شرکت برای دستیابی به چشم‌انداز آینده‌اش در حال پیشرفت است.

ال‌جی همچنین تلاش‌های مستمری را برای بهبود ساختار کسب‌وکار و اعمال تحول دیجیتال در سراسر شرکت برای نوآوری در تجربه مشتری انجام داده است که منجر به حداکثر رساندن کارایی کل زنجیره ارزش از جمله خرید، تولید، تدارکات و فروش شده است.

شرکت راهکار هوا و لوازم‌خانگی ال‎‌جی با محصولات تهویه مطبوع خودش رشد قابل‌توجهی در حوزه B2B داشته است. این شرکت به دنبال آن است تا تجارت تهویه هوای خودش را با پمپ‌های حرارتی و ESS بیشتر گسترش بدهد تا به تقاضای فزاینده برای محصولات سازگار با محیط‌زیست و با کارایی بالا در آمریکای شمالی و اروپا پاسخ بدهد. این شرکت همچنین در سه ماه سوم سال میلادی LG ThinQ UP 2.0 را عرضه کرده که یک نوآوری خانه هوشمند به شمار می‌رود و لوازم‌خانگی و خدمات اشتراکی را با یکدیگر ترکیب می‌کند. این نوآوری به همین زودی واکنش‌های مثبتی را از مشتریان دریافت کرده و منجر به تغییر در پارادایم لوازم‌خانگی شده است.

شرکت راهکارهای قطعات خودرو ال‌جی نیز همچنان به رشد سریع خودش در سه ماهه سوم سال ادامه می‎دهد و این در حالی است که انتظار می‌رود سفارش‌های عقب‌افتاده این شرکت تا اواخر سال جاری به ۱۰۰ تریلیون وون برسد. از نظر سودآوری نیز به دلیل گسترش فروش، اثر اقتصادی مقیاس وجود دارد. انتظار می‌رود که این شرکت برای اولین بار در سال جاری میلادی از ۱۰ تریلیون وون فروش سالانه فراتر برود. ال‌جی همچنین در پاسخ به تقاضای فزاینده برای گذار به خودروهای الکتریکی از سوی مشتریان بزرگ جهانی خودش، ایجاد پایگاه‌های تولید منطقه‌ای را سرعت بخشیده است.

شرکت سرگرمی خانگی ال‎‌جی نیز در حال تسریع انتقال کسب‌وکار خودش از یک تجارت مبتنی بر محصول به یک پلتفرم رسانه و سرگرمی است چراکه تجارت محتوا و خدمات در حال رشد است. در همین راستا نیز این شرکت علاوه بر گسترش همکاری با تولیدکنندگان محتوای مختلف، اخیراً شروع به ارتقا سیستم‌های عامل تلویزیون‌های خود کرده تا تجربه مشتریان از محتوا را گسترش بدهند. پیش‌بینی می‌شود تعداد تلویزیون‌های مجهز به سیستم عامل webOS که پایه و اساس تجارت محتوا و خدمات است، تا سال ۲۰۲۶ به ۳۰۰ میلیون دستگاه برسد.

شرکت راهکارهای تجاری ال‌جی نیز همچنان به نوآوری در تجربه مشتری با مجموعه‌های برتر فناوری اطلاعات مانند نمایشگرهای تجاری و لپ‌تاپ‌های تاشو ادامه می‌دهد، محصولاتی که راهکارهای شخصی‌سازی شده‌ای را برای مشتریان به ارمغان می‌آورند. این شرکت همچنین به‌سرعت در حال رشد تجارت شارژ خودروهای الکتریکی است که یکی از موتورهای رشد جدید ال‌جی به شمار می‌رود.

این ارقام سود تلفیقی بر اساس K-IFRS هستند که به‌عنوان نتایج اولیه برای سرمایه‌گذاران ارائه می‌شوند تا در نهایت، نتایج نهایی سود ال‌جی الکترونیکس از جمله سود خالص آن مشخص شود. جزئیات مربوط به هر بخش نیز به‌صورت رسمی اواخر این ماه اعلام خواهد شد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید