۱۸ مهر ۱۴۰۲

ال‌جی دیسپلی و ال‌جی کمیکال در یک همکاری ماده ضروری OLED را توسعه دادند

ال‌جی دیسپلی (LG Display) که شرکتی پیشرو در زمینه فناوری‌های نمایشگر در جهان به شمار می‌رود به‌تازگی اعلام کرده که در یک همکاری با شرکت ال‌جی کمیکال (LG Chem) توانسته به پیشرفت بسیار خوبی در توسعه فناوری ماده‌ای ضروری برای OLED به نام p-Dopant دست پیدا کند.

ال‌جی دیسپلی و ال‌جی کمیکال برای ۱۰ سال است که در زمینه تحقیق و توسعه با یکدیگر همکاری می‌کنند و حالا موفق شدند تا p-Dopant خودشان را توسعه دهند که با کارایی و عملکرد نمونه‌های مشابه وارداتی مطابقت دارد. این نتیجه تحقیق و همکاری بسیار بالا و ثمربخش بین ال‌جی دیسپلی و ال‌جی کمیکال است. در این همکاری، ال‌جی دیسپلی مسئول طراحی ماده و تأیید عملکرد آن بوده و ال‌جی کمیکال نیز ترکیب و تولید ماده را در دست داشته است.

دوپانت در مقادیر کم به لایه تابشی خودنورده نمایشگرهای اوال‌ای‌دی اضافه شده تا کارایی اجزا و خلوص رنگ آن‌ها افزایش پیدا کند. ماده p-Dopant نقش بسیار مهمی در افزایش بازدهی روشنایی و افزایش طول عمر نمایشگر اوال‌ای‌دی دارد اما از آنجا که به‌سرعت در هوای محیط تحلیل می‌رود، در این صنعت از آن به‌عنوان چالش برانگیزترین ماده از نظر پیچیدگی فنی یاد می‌کنند.

سو یانگ یون معاون اجرایی ال‌جی دیسپلی می‌گوید:

«ال‌جی دیسپلی از زمان تبدیل شدن به اولین سازنده نمایشگری که پنل‌های اوال‌ای‌دی ۵۵ اینچی را در سال ۲۰۱۳ میلادی به تولید انبوه رساند، توانسته به نوآوری‌های متعددی دست پیدا کند که نشان‌دهنده یک دهه تخصص این شرکت در زمینه اوال‌ای‌دی است. این دستاورد تازه نیز واقعاً معنادار است چراکه بار دیگر رقابت‌پذیری فناوری کسب‌وکار اوال‌ای‌دی ال‌جی دیسپلی را تقویت کرده است.»

با توجه به تقاضای رو به رشد برای Tandem OLED که یک فناوری اوال‌ای‌دی دو پشته پیشرفته است، نیاز برای تأمین p-Dopant در حال افزایش است چراکه نمایشگرهای اوال‌ای‌دی چند لایه نیازمند مقدار قابل‌توجهی از این ماده هستند. ال‌جی دیسپلی از طریق تلاش‌های بی‌پایان خودش برای نوآوری، توانایی پیش‌گامی و رهبری در بازار جهانی اوال‌ای‌دی را با ایجاد یک زنجیره تأمین پایدار و تضمین نوآوری‌های متحول‌کننده خودش به دست آورده است.

این ماده p-Dopant توسعه‌یافته توسط ال‌جی در پنل‌های سایز بزرگ و کوچک و همچنین متوسط ال‌جی استفاده خواهند شد و علاوه بر این نیز برنامه‌ای برای گسترش سیستماتیک آن برای کاربردهای بیشتر و وسیع‌تر وجود دارد.

هایئون وو لی معاون ارشد واحد تجارت نمایشگرهای بزرگ شرکت ال‌جی دیسپلی بیان کرده:

«ال‌جی دیسپلی در تلاش است تا با توسعه مداوم پیشرفته‌ترین مواد، اجزا و تجهیزات بر اساس ۱۰ سال تولید انبوه و نوآوری در زمینه اوال‌ای‌دی، جایگاه خودش در زمینه پیش‌گامی و رهبری بازار تلویزیون‌های ممتاز و فناوری OLED را تثبیت کند.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید