۰۳ شهریور ۱۳۹۳

خودتان کلید بسازید!

راهنمای سفارشی کردن قفل صفحه در ال‌جی G3 

از نظر قفل صفحه‌نمایش ال‌جی تلاش‎‌های خوبی تاکنون انجام داده است. گرایشات جدید در این زمینه با قفل جدید در ال‌جی G3 ادامه پیدا می‌کند. اما همه اینها به چیزی که از جعبه بیرون می‌آورید ختم نمی‌شود. گزینه‌های زیادی برای قفل کردن صفحه‌نمایش G3 وجود دارد؛ از تصویر پس‌زمینه تا ویجت از طریق برنامه کاربردی.

تغییر چیزی که در صفحه‌نمایش قفل شما وجود دارد بسیار ساده است. همه چیز در یک منوی دستی وجود دارد و برای دسترسی به آن باید به منوی تنظیمات و گزینه Lock screen یا قفل صفحه بروید.

گزینه‌های قفل کردن

یکی از بخش‌های اصلی در صفحه قفل این است که چطور به شما اجازه دخول به محتوای گوشی را می‌دهد. ال‌جی G3 آرایش استانداردی از ابزارهای امنیتی مانند قفل چهره (Face Unlock)، قفل الگو (Pattern lock)، پین و رمز دارد که گوشی شما را ایمن نگه می‌دارد. البته، گزینه‌ای هم وجود دارد که به طور کل قفل صفحه را غیر فعال می‌کند؛ با یک لمس کششی ساده و استفاده از قابلیت اختصاصی Knock Code ال‌جی.

Knock Code راهی بسیار جالب برای ایمن کردن گوشی است.

هر گزینه تنظیمات خاص خود را دارد. مثلاً لمس کششی برای باز کردن قفل را در نظر بگیرید. با فعال کردن این قابلیت شما می‌توانید افکت دیداری را که می‌بینید تغییر دهید و انگشتان خود را روی قفل صفحه بکشید تا گوشی باز شود.

در اینجا مختصری در مورد این قفل‌ها به شما آموزش می‌دهیم:

  • باز کردن قفل با چهره (Face Unlock): لازم است که یک پین پشتیبان تعیین کنید تا در زمانی که گوشی شما را به هر دلیلی چهره شما را تشخیص نداد از آن استفاده کنید اما هنوز هم می‌توانید اصرار داشته باشید که یک چشمک بزنید ولی شاید مجبور باشید بارها و بارها این کار را تکرار کنید تا مطابقت لازم ایجاد شود.
  • قفل الگو (Pattern Lock): با سه شکل مختلف قفل الگو را تغییر دهید. می‌توانید انتخاب کنید که وقتی برای بار اول نمایشگر را روشن می‌کنید نقطه‌ها را مخفی یا آشکار نگه دارید. با یک ضربه آنها را می‌توانید مرئی کنید. و اینکه انتخاب کنید ردی از الگوی شما روی صفحه بر جای بماند یا نه.
  • قفل پین (PIN Lock): می‌توانید انتخاب کنید که پین پد در زمان روشن کردن نمایشگر برای اولین بار، مخفی باشد یا نباشد. در هر حال، با یک ضربه، مرئی می‌شوند. و اینکه بخواهید چیدمان اعداد هر بار کاملاً تصادفی باشد.
  • قفل رمز (Password Lock): می‌توانید انتخاب کنید که جعبه ورود رمز عبور در زمان روشن کردن صفحه روشن شود یا نشود. در هر حال با یک ضربه عیان می‌شود.

۱۴ نظر

سيد احسان جوادي ۵ شهریور ۱۳۹۳ پاسخ

سلام،،
اقا یه سوال فنی دارم ،،،
چرا جعبه LG G3 برای LTEA هم دوتا باتری داره،،،،
هم شارژر وایرلس داخلش موجوده ولی ما باید بریم یه مبلغ هنگفتی واسه باتری اضافه که اصل نیست و شارژر وایرلس بدیم،،؟؟؟؟؟؟؟؟
لطفا پاسخ بدین

ال جی ۶ شهریور ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
فقط تو کره برای اپراتوری خاص اینطوری است و فکر کنم هر اپراتوری بنا به درخواست و هزینه اش جعبه را برنامه ریزی کند

رضا ۱۳ مهر ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
وقت بخیر
چند روز پیش گوشیم رفت زیر دست یه متخصص (بچه یک سال و نیمه ام) و از اون به بعد،وقتی کاور گوشی رو باز میکنم که ناک کد رو بزنم،به جای نمایش تصویری که در بالا می بینید(منظور دایره ای که زمان و تاریخ رو نمایش میده)یه صفحه دیگه،که مخصوص نمایش “events” یا اتفاقاته ظاهر میشه! و برای دیدن شکل بالا باید یک صفحه به سمت چپ ورق بزنم!
هر چی از پسرم ،خواهش می کنم،التماس می کنم،میپرسم:
بابا چطوری درستش کنم،از جواب دادن طفره میره!!!
:-))
ممنون میشم بگید چطوری صفحه ناک کد اصلی رو برگردونم.

رضا ۱۶ مهر ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
انقدر با گوشی ور رفتم که یاد گرفتم!
امیدوارم به درد شما هم بخوره:
راه حلش خیلی ساده بود،فقط کافیه انگشتتون رو روی صفحه ناک کد نگهدارید،در اینصورت میتونید هم صفحه مورد نظر رو جابجا و یا اینکه اون صفحه رو پاک کنید.

احسان ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
از وقتی گوشی G3 خودمو با اندروید ۵ آپدیت کردم قابلیت Face Unlock اون حذف شده… لطفا راهنمایی کنید این مشکلو چطور برطرف کنم؟
با تشکر

جواد ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ پاسخ

سلام من تازه گوشی G2 32 خریدم که برادرم چند بار در نبود من Knock Code رو زده و گوشیم قفل شده و از من کد پین پشتیبان گیری میخواد من چیکار کنم دارم دیونه میشم لطفا کمکم کنید

mansoor ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ پاسخ

منم همین مشکلو دارم لطفا هرکی میدونه اسمس بده چون نت ندارم ک پیگیری کنم مرسی۰۹۳۶۲۴۷۴۵۴۸

محمد ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ پاسخ

گوشی پسر عموم هم همین طور شده، لطفاً راهنمایی کنید

hosein ۳۰ تیر ۱۳۹۴ پاسخ

برا من g3 اینجوری شده تو رو حدا جواب بدید کد پشتیبان میخواد

mansoor ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ پاسخ

کد پشتیبان الجی چندددددددددددددددده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

رضا ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ پاسخ

سلام امیدورام موضوعی که می نویسم،توسط ادمین محترم به نحو شایسته به اطلاع همه دوستانی که با مشکل کد پشتیبان ( Backup pin ) مواجه شدن،برسه.روی گوشی خودم که G3 است جواب داد.لازمه بگم که این روش “تنها” به درد کسانی می خوره که گوشیشون مثل گوشی من هنگام برخورد با پیام ( Backup pin ) به اینترنت وصل نباشه و به همین دلیل نمیتونن از طریق ایمیل و رمز عبور گوشیشون رو فعال کنن!این بهترین راه نجات اطلاعات دستگاه و مانع پاک شدن همه اطلاعات (Reset factory) خواهد بود.
۱.همانطور که می دونید دکمه صدای بالا+دکمه پاور برنامه quick memo رو باز میکنه(پس بدون معطلی بازش کنید!)
۲.یه طرح،خط (هر چیزی) در صفحه برنامه بکشید.
۳.از گزینه setting ،
smart sharing رو انتخاب کنید.
۴.الان اگه به بالای صفحه گوشی نگاه کنید،می بینید که وای-فای و بلوتوث دستگاه فعال شده!(در اصل گوشی می خواد عکس شما رو share کنه)
۵.الان فقط کافیه که آدرس ایمیل و رمز عبور رو برای فعال کردن گوشی وارد کنید.
***نکته:همه اینهایی که نوشتم برای این بود که کل نت رو به مدت ۴ ساعت زیر رو کردم تا اطلاعات گوشیم به دلیل اشتباه غیر عمدی (وارد شدن چند باره Knock Code به علت برخورد به بدن در حال حرکت ) و غیر فعال شدن Knock Code از بین نره.این هم ذکات حل مشکل گوشی من! D: موفق باشید!

نگار ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ پاسخ

خیلی کمک بزرگی کردید منم همین مشکلو داشتم با راهنمایی شما حل شد ممنونمممممممممممممممم

فرهاد ۴ اسفند ۱۳۹۶ پاسخ

فقط باید بگم خدا خیرت بدهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
۶ ساعته دارم سعی می کنم اطلاعات گوشیم رو حفظ کنم
ممنونننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن آقا رضا

رضا ۲۹ مهر ۱۳۹۶ پاسخ

خدا رو شکر که راه کار پیشنهادیم به درد سایر دوستان هم خورده بود.

نظر دهید