۲۷ آبان ۱۳۹۳

چطور تلفن‌های هوشمند هوشمندتر می‌شوند؟

 

روزگاری ما محو فناوری 3G بودیم اما اکنون با ظهور تلفن‌های هوشمندی که صفحه‌نمایش Full HD دارند فکمان به زمین می‌چسبد. پس از آن هم گوشی‌های هوشمند منحنی رونمایی شدند.

گوشی‌های هوشمند در قلب زندگی ما هستند. همین حالا نگاهی به دور و برتان بیندازید. بغل دستی‌تان در حال آپدیت کردن فیس‌بوک خود است؛ یکی آن طرف‌تر در حال ایمیل زدن و آن یکی هم در حال ارسال پیام از طریق وایبر یا WhatsApp. برخی از ما از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنیم تا شکلی مجازی از خودمان بازتاب دهیم. سازندگان هم بیکار ننشسته‌اند و در حال یافتن راه‌هایی برای رساندن فناوری به اوج خود هستند.

شاید فراموش کرده باشید الان اوج فناوری در چیست: صفحه‌نمایش‌های Full HD، پردازنده چهارهسته‌ای، دوربین‌هایی با مگاپیکسل زیاد و بیشتر از چیزی که در حد یک تلفن می‌دانستید! اما واقعیت چیست؟ صفحه‌نمایش‌هایی که ما به راحتی روی آنها خراش می‌اندازیم.

ال‌جی G2 یکی از گوشی‌های هوشمندی است که همه نوع فناوری را در دل خود انباشته و حتی از کامپیوترهای 10 سال پیش هم سرتر است. تازه در جیبتان هم جا می‌شود! این گوشی هوشمند از نمایشگر Full HD با وضوح 1080×1920پیکسل، پردازنده چهارهسته‌ای 2.26 گیگاهرتز، 3 گیگابایت RAM و دوربین 13 مگاپیکسلی برخوردار است که به راحتی با دوربین‌های عکاسی رقابت می‌کند. همین 5 سال پیش بود که با گوشی‌های هوشمندی که پردازنده 600 مگاهرتز، 256 مگابایت RAM و دوربین 3.2 مگاپیکسل داشتند دهانمان از تعجب باز می‌ماند!

ال‌جی بار دیگر تصویری جدید از گوشی‌های هوشمند ایجاد کرد. کلیدهای کنترل صدا و خاموش/روشن را در پشت گوشی قرار داد؛ یعنی همان جایی که شما انگشتان خود را قرار می‌دهید؛ یک تغییر ساده اما هوشمندانه که کاملاً معقول به نظر می‌رسد. افزون بر این، صدایی با کیفیت بالا در این گوشی گنجانده شد؛ فناوری دیگری که انتظار می‌رود طی چند سال آینده اوج گیرد.

فضای آینده

ال‌جی G2 آخرین پدیده نیست. گوشی پرچمدار جدید ال‌جی G3 همه را به وجد ‌آورد. نمایشگر 5.5 اینچ Quad HD با وضوح 1440×2560 پیکسل که نتیجه آن تراکم پیکسل 538 پیکسل در اینچ است تازه آغاز راه است.

علاوه بر این، پردازنده چهارهسته‌های 2.5 گیگاهرتز Snapdragon 801 با 2 گیگابایت RAM و دوربین 13 مگاپیکسل با فوکوس لیزری خودکار را نیز نباید از یاد برد. کلیدهای کنترل صدا و روشن/خاموش در پشت نیز همان جا باقی مانده‌اند و طراحی روی گوشی بدون کلید است. به این می‌گویند یک گوشی شیک و زیبا!

افزایش قدرت ال‌جی G3 نسبت به G2 به برنامه‌های کاربردی و بازی‌ها امکان رقابت با بازی‌های کنسول‌ها و کامپیوتر را می‌دهد. این گوشی می‌تواند بدون تأخیر و کندی چندین کار را با هم انجام دهد. با برنامه‌های کاربردی مناسب و قدرت پردازش کافی، گوشی‌های هوشمند تنها منبع سرگرمی می‌شوند که شما نیاز خواهید داشت؛ مخصوصاً وقتی محتوا را روی تلویزیون نمایش می‌دهید.

ساخت پردازشگر می‌تواند تأثیرات مثبتی از همه جوانب داشته باشد. ما در مورد دستگاه‌های پوشیدنی حرف می‌زنیم. اکنون، ساعت‌های مچی هوشمندی را می‌بینید که با گوشی شما سینک می‌شوند تا به شما اعلان‌هایی را ارائه دهند اما با کوچکتر شدن و کارامدتر شدن پردازشگرها، خیلی طول نخواهد کشید که هنگام قدم زدن در خیابان، بر سر مچ دستتان هوار می‌کشید و خودروی پونتیاک مدل 1982 خود را احضار می‌کنید.

همین اتفاق هم برای نمایشگرها خواهد افتاد. در حال حاضر، ما Full HD لوکس خود را داریم. اما وقتی شنیدیم ال‌جی G3 با نمایشگر خارق‌العاده و جدید Quad HD که در گوشی‌های هوشمند بی‌نظیر است ارائه می‌شود نفس در سینه حبس کردیم. وضوح بیشتر یعنی گوشی‌ هوشمند شما می‌تواند صفحه‌نمایش بزرگتری داشته باشد؛ بدون اینکه در تیز بودن یا کیفیت تصاویر یا فیلم‌هایی که می‌بینید خللی وارد شود.

طراحی شاهکار قرن

نوبت می‌رسد به طراحی. ال‌جی اولین سازنده گوشی هوشمندی است که تلفن OLED منحنی به نام G Flex شگفت‌انگیز را تولید کرده است. این هم یک پدیده کاملاً متفاوت برای فکر کردن! این یک پیشرفت در فناوری است که نشان می‌دهد زیباشناسی هم به اندازه فناوری اهمیت دارد.

حالا شما بگویید… تلفن‌های هوشمند هوشمندتر شده‌اند یا نه؟ قطعاً همین طور است؛ آن هم به شیوه‌ای که نه ما تصورش را داشتیم و نه شما. تلفن‌های منحنی، وضوح بالای صفحه‌نمایش و البته قابلیت‌های بی‌شماری که روز به روز بر تعدادشان افزوده می‌شود! بعد از این چه می‌شود؟ خدا عالم است و بس!

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید